stat
Impreza już się odbyła
PATRONAT

Monodram w wykonaniu Wojciecha Pszoniaka. Bez dwóch zdań - praca w szkole wymaga siły, zdecydowania i osobowości: cech we współczesnym gronie pedagogicznych, wstyd przyznać, deficytowych. Prędzej można się spodziewać, że nauczyciel podda się wcześniej lub w ogóle zrezygnuje z wypełniania swej misji kształtowania młodzieży. Albo skorzysta ze sposobu bohatera monodramu "Belfer" pióra belgijskiego dramaturga Jean - Pierre'a Dopagne'a.

lut 28

piątek, g. 18:00

bilety 120 zł
ulgowy 100 zł
Kup bilet
mar 15

sobota, g. 16:00

bilety 99 zł
Kup bilet
Krytycy i publiczność byli zachwyceni tonem sztuki. Podkreślali, że "Belfer" nie opowiada wyłącznie o trudnym życiu nauczycieli. Uznali, że ten monodram, opisując mikrokosmos szkoły daje pod rozwagę, o ile nie kwestionuje, wartości naszego społeczeństwa. A także współczesnego teatru. W recenzjach z "Belfra" pisano, że sztuka jest jak gdyby lustrem odbijającym nas wszystkich. Piękny dramat pełen czułości i humoru, choć czasem wywołujący zgrzytanie zębów.

Wojciech Pszoniak
Jeden z najbardziej niezwykłych talentów aktorskich. Debiutował w 1968 roku w "Klątwie" Stanisława Wyspiańskiego wyreżyserowanej przez Konrada Swinarskiego.

Lata 70. to Pszoniak zarówno wybitny aktor teatralny, z rolami tak ważnych jak choćby w "Locie nad kukułczym gniazdem" w Teatrze Powszechnym, jak i niezwykły aktor filmowy. Najbardziej znane filmy z jego udziałem z tego czasu to między innymi: "Wesele", "Piłat i inni", "Ziemia obiecana". Międzynarodową karierę filmową rozpoczął rolami w "Blaszanym bębenku" Volkera Schlöndorffa i "Dantonie" Andrzeja Wajdy.

Od 1982 roku Wojciech Pszoniak mieszka w Paryżu, grając i w teatrze i w filmie. Jego najważniejsze osiągnięcia to "Ubu Król" w reżyserii R. Topora, "Sklep na rogu ulicy" w Teatrze Montparnasse oraz "Pracownia krawiecka" w Teatrze Hérbetot. W latach 90. Wojciech Pszoniak coraz częściej zaczął pojawiać się w Polsce, wzbudzając paroksyzmy śmiechu w "Kolacji dla głupca" lub prawdziwe wzruszenie w "Pracowni krawieckiej".
Od lat jego kunszt docenia krytyka i publiczność teatralna Polski, Anglii, Francji oraz wszyscy kinomani, którzy zetknęli się z filmami z jego udziałem