Republikański Teatr Dramaturgii Białoruskiej w Mińsku
Beton
Tysiące mil nadziei na ucieczkę przed miłością lub przed jej brakiem...
Poszukiwanie zbawienia w tym, przed czym uciekamy...
Beznadziejne podobieństwo do bohaterów starogreckiego mitu o Orfeuszu i Eurydyce.
Spotkanie z samotnością, która mieści się w jednolitym gigantycznym absolucie chłodu i bezduszności - betonie.
Autor spektaklu wyjaśnia że w "Betonie" połączył dwie opowieści. Z jednej strony mit Orfeusza i Eurydyki, gdzie Orfeusz nie może bez niej żyć, więc schodzi za nią do Hadesu, ale ponieważ nie może się powstrzymać, żeby na nią nie spojrzeć, traci ją na zawsze, a wtedy wyrzeka się także innych kobiet. Z drugiej strony przygląda się współczesności, z tysiącem stron randkowych i natłokiem możliwości szukania partnera. Dziś dozwolone jest wzięcie rozwodu po raz setny. Bardzo niewielu spotyka dziś swoje drugie połowy i żyje razem w wierności i oddaniu. Dziś można zmieniać partnerów z byle powodu. Ten spektakl pokazuje przeciwieństwa, od mitu o całkowitej monogamii do współczesności, gdzie miłości już się nie docenia - dodaje autor.
Autor pomysłu i reżyser: Eugene Korniag
Scenografia: Taćciana Nersisian
Muzyka: Mikita Załatar
Światło: Eugene Korniag
Obsada:
Maksim Brahiniec, Wieranika Busłajewa, Grażyna Bykawa, Dzmitry Dawidowicz, Illa Jasinski, Arciom Kureń, Andriej Nowik, Ludmiła Sidarkiewicz, Hanna Siemianiaka, Maryna Zdarankowa.
Beton
Tysiące mil nadziei na ucieczkę przed miłością lub przed jej brakiem...
Poszukiwanie zbawienia w tym, przed czym uciekamy...
Beznadziejne podobieństwo do bohaterów starogreckiego mitu o Orfeuszu i Eurydyce.
Spotkanie z samotnością, która mieści się w jednolitym gigantycznym absolucie chłodu i bezduszności - betonie.
Autor spektaklu wyjaśnia że w "Betonie" połączył dwie opowieści. Z jednej strony mit Orfeusza i Eurydyki, gdzie Orfeusz nie może bez niej żyć, więc schodzi za nią do Hadesu, ale ponieważ nie może się powstrzymać, żeby na nią nie spojrzeć, traci ją na zawsze, a wtedy wyrzeka się także innych kobiet. Z drugiej strony przygląda się współczesności, z tysiącem stron randkowych i natłokiem możliwości szukania partnera. Dziś dozwolone jest wzięcie rozwodu po raz setny. Bardzo niewielu spotyka dziś swoje drugie połowy i żyje razem w wierności i oddaniu. Dziś można zmieniać partnerów z byle powodu. Ten spektakl pokazuje przeciwieństwa, od mitu o całkowitej monogamii do współczesności, gdzie miłości już się nie docenia - dodaje autor.
Autor pomysłu i reżyser: Eugene Korniag
Scenografia: Taćciana Nersisian
Muzyka: Mikita Załatar
Światło: Eugene Korniag
Obsada:
Maksim Brahiniec, Wieranika Busłajewa, Grażyna Bykawa, Dzmitry Dawidowicz, Illa Jasinski, Arciom Kureń, Andriej Nowik, Ludmiła Sidarkiewicz, Hanna Siemianiaka, Maryna Zdarankowa.