Aktualnie brak w repertuarze trójmiejskich teatrów

Kolebka do wynajęcia

spektakl dramatyczny
kasy:
58 557-42-47
wystawia:
Plama
3.2
4 oceny
Oceniasz 5/10
Biały Teatr "Kolebka do wynajęcia"

Teatr w Blokowisku zaprasza na spektakl "Kolebka do wynajęcia!" w wykonaniu Białego Teatru na podstawie powieści Margaret Atwood "Opowieść podręcznej".



"Opowieść podręcznej" Margaret Atwood stała się pretekstem do stworzenia nowego spektaklu. "Orwellowskie piekło kobiet. Witamy w alternatywnej rzeczywistości rodem z najgorszego koszmaru, jaki może przyśnić się kobiecie. Oto inna wersja historii świata, w której reżim i ortodoksja są jedynym prawem, prawem stanowionym przez mężczyzn i dla mężczyzn, gdzie kobieta została sprowadzona do roli niemej reproduktorki. Oby tylko ten świat mógł okazać się ponurym snem..."

Twórcy:
Reżyseria: Janina Tomaszewska
Występują: Marta Andrzejczyk, Izabela Mańkowska-Salik, Agnieszka Reimus Knezević

Margaret Eleanor "Peggy" Atwood (ur. 18 listopada 1939) - kanadyjska pisarka, poetka i krytyczka literacka, aktywistka społeczna i ekologiczna. Zdobywczyni Nagrody Bookera za rok 2000, laureatka Nagrody Księcia Asturii za rok 2008, wymieniana wśród najpoważniejszych kandydatów do literackiej Nagrody Nobla.

Biały Teatr powstał w lutym 2003 r. z inicjatywy Marty Andrzejczyk, Izabeli Klimowicz, Izabeli Mańkowskiej, Agnieszki Reimus i Michała Nowakowskiego. Spotkali się w Olsztyńskim Teatrze Rapsodycznym, gdzie poznali postać Mieczysława Kotlarczyka i historię jego teatru słowa. Przez dwa lata pod okiem p. Krystyny Spikert zdobywali wiedzę w zakresie techniki i wyrazistości mowy oraz interpretacji tekstu.

W ten sposób słowo stało się dla nas źródłem inspiracji twórczej i motywem do stworzenia własnej wizji i własnego stylu. Choć ich spektakle wzbogacone są ruchem scenicznym, muzyką, elementami choreografii, nadal najważniejsze w ich pracy jest słowo, a inne środki wyrazu artystycznego są minimalizowane właśnie na rzecz słowa, któremu wszystko w teatrze rapsodycznym powinno być podporządkowane. W myśl idei Mieczysława Kotlarczyka do repertuaru wybierają teksty pierwotnie nie przeznaczone na scenę, wymagające adaptacji.