AMBIVALENT (M_nus / Ovum - New York) FAIRMONT - LIVE! (Border Community, Beachcoma, My Favorite Robot - Toronto) DAVE DK (Kompakt / Pampa - Berlin) TWEEN & ZABIELSKY SONARSSON PB SKARPY LU.KEED PARYSS CRISPY SOPH MIT
wizualizacje - DERUBARE
SCENA DNB/BREAKS/DUBSTEP:
BE2LAMACZE (TR HAKER, RADAR, DON ELO S) RHYTHM BABOON NOISY BEAT HAWRA KOMOS SICK NATT TILO MANA ROS FAF MAD W&Z K2K
AMBIVALENT (M_nus / Ovum - New York)
Kurtyna poszła w górę, zanim zorientowałem się, że jestem na scenie." - Ambivalent Aka Kevin McHugh Kevin McHugh spędził ostatnie dziesięć lat mieszkając w stolicy Niemiec i Nowym Jorku i w pewnym sensie; te dwie metropolie stanowią sprzeczność w samym sercu jego ambiwalentnej osoby. Z jednej strony lekkomyślna wolność i hedonizm berlińskiej subkultury z drugiej bardziej przemyślane koncepcyjne podejście jego nowojorskiego "odpowiednika". W wyniku tego, jego niepowtarzalne brzmienie leży gdzieś pomiędzy tymi dwoma ideologiami, minimal techno z wyraźnym poczuciem celu. Po okresie dorastania w Waszyngtonie na zrównoważonej diecie złożonej z Acid House Go-Go i Punk, jego aktywny udział w rozwoju sceny elektronicznej rozpoczął się w Nowym Jorku w 2002 roku, kiedy to Kevin zorganizował I wyprodukował serie pamiętnych imprez dla Creative Time u podstaw Brooklyn Bridge. Gdzie usłyszeć i zobaczyć można było fuzję house i techno z eksperymentalnymi multimediami oraz miejskimi instalacjami. Nie umknęło to uwadze Richtie Hawtina który zaprosił Kevina do współpracy, i z którym wyprodukował show Plastikmana na Mutek w 2004 roku. Jeśli jedna osoba zawarte tych zasad poprzez muzykę to był Richie Hawtin. Planowanie procesu produkcji oznaczało spędzeniu najlepszej części roku w Berlinie i właśnie w tym czasie Kevin zasymilował się z tamtejsza sceną Naładowany energią wrócił do Nowego Jorku, i poza współprowadzeniem Nerd Tank w East Village Radio zaczął pracować nad własnymi kompozycjami, które szybko doprowadziły do debiutanckiej wydawnictwa na Camea's clink w roku 2006. Jego działalność jako organizatora również miała się dobrze dzięki całej sieci dj'ów i producentów których poznał w Berlinie.
To było po szczególnie intensywnej imprezie, kiedy Kevin zabrał się do pracy na nad swoim nowym kawałkiem. Ekstremalne obrazy z minionej z imprezy nadal migały w jego głowie, kiedy podniósł studyjny mikrofon i, w błysku inspiracji, nagrał pokręconą jednostronną rozmowę w jednym ujęciu. Podesłał ukończony utwór do Troy'a myśląc, że to tylko dla żartu, parodia językowa do zabawy dla jego przyjaciół. W ciągu kilku dni Richie powiedział - utwór podbija parkiety a reakcja tłumu na RU OK jest niewiarygodna. To, co nastąpiło dalej przekroczyło jego najśmielsze wyobrażenia, utwór stał się znany na skale światową, wspinając się na listy przebojów na całym świecie, wspomaganą przez interpretację wideo Aliego Demirela.
W 2008, przyciąganie grawitacyjne było zbyt silne, aby je zignorować I Kevin powrócił do Berlina, wiążąc się blisko ze społecznością Minus dzięki czemu jego czas w Berlinie był wypełniony nieskończoną ilością występów na żywo i jako DJ. Ambiwalentny z imienia, ambiwalentny z natury, Kevin McHugh podkreśla, że nie powinniśmy zbyt mocno wgłębiać się w jego idee, ale tak długo, jak długo spod jego reki wychodzić będą taki śmiałe muzyczne, które stymulują instynkt I intelekt na równym poziome, Kevin będzie musiał po prostu przyzwyczaić się do całej uwagi wokół jego osoby.
DAVE DK (Kompakt / Pampa - Berlin)
DJ i producent David Krasemann, lepiej znany jako Dave DK robi spore zamieszanie na scenie muzyki elektronicznej już od kilku lat. Od początku lat 90 był zafascynowany nadchodzącym ruchem techno, który ostatecznie doprowadził do jego własnej aktywnej inicjacji. Rok 1995 był punktem wyjścia, wtedy to 17 letni Dave wraz z wieloletnim przyjacielem, wyprodukował swój pierwszy utwór, oraz był zaangażowany w organizację podziemnych imprez house i techno ciągle starając się szerzyć i propagować muzykę elektroniczną.
Poszukując na co dzień nowych elektronicznych brzmień i wciąż doskonaląc swoje umiejętności jako producenta w Berlinie, Dave wydał swój pierwszą płytę na Müller Records w roku 1998. Od tego czasu jego kariera jako DJa ruszyła z miejsca. W 1999 roku został rezydentem klubu Tresor / Globus w Berlinie, później także w legendarnym Panorama Bar. Obok jego remixów dla Beroshima i Skiebäck wydał również płyty dla takich wytwórni jak Raum ... musik., Decore, Lifetime Music i Cadeaux. Dave jest osobą o otwartym umyśle, która nie znosi muzycznych granic, I która nie chce być ograniczona do jednego stylu. Jego brzmienie jest po prostu jest wynikiem połączenia różnych stylów, które wpłynęły na niego przez lata. "Pasjonuje mnie muzyka house i techno, a nawet pop i taneczne rzeczy z początku lat 90-tych", mówi Dave.
Rok 2000 był pierwszym punktem kulminacyjnym w karierze: jego debiutancki album "Sensory Overload" został wydany na Müller Records a jego tzw "wycieczki muzyczne" w takich wytwórniach jak Cologne's Television czy Regular z Barcelony. W 2005 Dave zaczął. nagrywać dla wytwórni Moodmusic a także Playhouse (we współpracy z Holger "Smash TV" Zilske), która przynosi go jeszcze bliżej jego idei elektronicznej muzyki house. W listopadzie 2007 światło ujrzał jego drugiego album "Lights & Colours" na Moodmusic. W 2010 roku ukazał się pierwszy Mix CD Dave'a na Moodmusic o nazwie Retake One.... W 2013 roku Dave powrócił do Kolonii wydając swoje pierwszą ep'ke na Kompakt. W 2014 rozpoczął współprace z DJ Koze dla Pampa Records.
FAIRMONT (Border Community, Beachcoma, My Favorite Robot - Toronto)
W trakcie 14letniej kariery muzycznej Jake Fairley aka Fairmont zdobył rzesze wiernych fanów na całym świecie. Jego najbardziej znanym wydawnictwem do dnia dzisiejszego jest Gazebo z 2005 roku - klubowy hit (sprzedał się na vinylu w ponad 20 tysiącach egzemplarzy) który był regularnie odtwarzany przez wiele stacji radiowych i który potwierdził pozycje Fairmonta jako jednego z czołowych postaci na scenie muzyki elektronicznej. Oprócz tego wydał wiele płyt pod różnymi pseudonimami w czołowych wytwórniach takich jak Traum, Kompakt, Sender i Dumb-Unit.
Następnie w 2007 roku pojawił sie album Fairmonta "Coloured In Memory" wydany dla Border Community wytwórni Jamesa Holdena. Połączył na nim analogowe brzmienie funk z hipnotycznymi wokalami tworząc swój personalny unikalny styl w tanecznej muzyce elektronicznej. Album nie tylko zdobył uznanie wśród wielu krytyków ale oznaczał też że Jak zacznie spędzać jeszcze więcej czasu w trasie.
Jego kolejny album "Automat" został wydany w 2012 roku na My Favorite Robot Records. Przynosząc ze sobą fuzję wpływów z całego świata muzyki elektronicznej Automat był ciemną i narkotyczną podróżą do umysłu wciąż rozwijającego się artysty (na albumie można usłyszeć śpiew Fairmonta) Przyczynił się on także do powstania nowego wcielenia jego live show, na który składały się występy rodem z koncertu rockowego w połączeniu z mistrzowskim tanecznym setem. Jego polityka "no laptop" i wiecznie powiększający się arsenał, a który składały sie 3 analogowe syntezatory, 2 maszyny perkusyjne , jego wierny sampler i mnóstwo innych 'zabawek' sprawiało że jego występ był czymś niemal fizycznym, intenstwnym i na swój sposób uroczym.
Od czasu wydania albumu Automat nie tylko zjeździl cały świat ze swoim live show ale był również bardzo zajęty pracując w studio. W maju 2013 roku wydał singiel Poble Sec na Beachcoma Records wytwórni którą prowadzi wraz z przyjaciółmi Sidem Le Rock i Metope.
Następnym krokiem była melancholinjo-acidowa epka Lie To Me wydana na My Favorite Robot Records. Następnie przyszła kolej na "Dysnomia" płytę wydaną przez Areal Records która tak samo jak Poble Sec była prawie w całości nagrana metodą live-to-tape. Te 3 pozycje znalazły się pomiędzy kilkunastoma remiksami Fairmonta dla takich artystów jak Hot Since 82, Henry Saiz, Avatism, Chloe, Jori Hulkkonen i Danton Eeprom.
W drugiej połowie 2014 roku Fairmont powraca z kolejną epka we własnej wytwórni Beachcoma jak i pakietem remiksów dla My Favorite Robot. W drodze są również remiksy dla Johna Digweeda i Abstraxion.