Aktualnie brak w repertuarze trójmiejskich teatrów

Burza / Fedra (31 opinii)

teatr tańca
kasy:
58 763-49-06
wystawia:
Opera Bałtycka w Gdańsku
czas trwania:
1 godz. 50 min. (1 przerwa)
data premiery:
7 listopada 2015
4.3
15 ocen
Twoja ocena to: 5
Burza / Fedra
spektakle Izadory Weiss


Burza
spektakl Izadory Weiss

Premiera: 24 maja 2015
Czas trwania: 75 min

Marek Weiss o spektaklu: Po brawurowym projekcie Niderlandy Izadora Weiss powróciła do Szekspira i zaproponowała własną adaptację Burzy opowiedzianą muzyką i tańcem przez fenomenalnych artystów BTT, wśród których pojawiły się nowe talenty z różnych stron świata. W tym spektaklu, jak zawsze, Weiss wiernie trzyma się swoich priorytetów. Najistotniejszy jest dla niej związek muzyki z tańcem, jako warunek istnienia teatru i fundament choreografii. Wciąż wyznaje zasadę, że nie ma w sztuce istotniejszych zadań, jak opowiadanie o człowieku, jego wielkich emocjach, tragediach i heroicznych wyborach moralnych. Wszelkie formalne gry popkulturowe wydają jej się niegodne tak wysokiego terytorium w świecie sztuki, jakim jest scena teatralna. Prawda ludzka i wzruszenia nigdy nie stracą w jej oczach swojej rangi, bez względu na pogardę, jaką darzą te wartości poszukiwacze kreacji opartych na destrukcji i panicznej ucieczce przed opowieścią. Burza jest więc interpretacją dramatu Szekspira swobodną w swojej warstwie czasu i miejsca akcji, ale wierną podstawowej wymowie dzieła, w którym przezwyciężanie egoizmu na rzecz miłości do córki i poczucia sprawiedliwości artysty obdarzonego wielką władzą nad ludźmi, zyskała piękną teatralną oprawę. I symfonia Mahlera, która towarzyszy temu spektaklowi stanowi w tej oprawie prawdziwy klejnot, a finał opowieści, inspirowany adagiem, z piątej symfonii stanowi kolejne wzruszające do głębi przesłanie Izadory Weiss, by nie lękać się śmierci, jeśli uważamy, że nasze życie miało jakiś sens.

Muzyka: Gustav Mahler
Libretto, inscenizacja i choreografia: Izadora Weiss
Scenografia: Hanna Szymczak
Światła: Piotr Miszkiewicz
Efekty dźwiękowe: Marcin Dąbrowski
Asystenci choreografa: Elżbieta Czajkowska-Kłos, Bartosz Kondracki, Filip Michalak
Asystenci scenografa: Maksym Kohyt, Monika Ostrowska
Inspicjent: Piotr Borowy

Obsada:
kolejność wg Szekspira
Alonzo, król Neapolu - Radosław Palutkiewicz
Prospero, prawowity książę Mediolanu - Filip Michalak
Antonio, jego brat - Levente Bálint
Ferdynand, syn króla Neapolu - Oscar Pérez Romero
Kaliban - Joel Mesa Gutierrez
Trinkulo - Bartosz Kondracki
Stefano - Oleksandr Khudimov
Marynarze - Beniamin Citkowski, Joao Paulo de Castro Franca, Roberto Talarigo
Miranda, córka Prospera - Naya Monzon Alvarez
Ariel - Tura Gómez Coll
Iris - Julia Sanz Fernandez
Ceres - Sayaka Haruna-Kondracka
Juno Elżbieta Czajkowska-Kłos
Nimfa 1. - Alicia Navas Otero
Nimfa 2. - Emma Jane Howley
Nimfa 3. - Paulina Wojtkowska
Sykoraks - Agnieszka Wojciechowska
Anioł Śmierci - Beata Giza

---

Fedra
libretto według dramatu Jeana Baptiste's Racine'a

Opowieść o tragicznej miłości macochy do młodego pasierba. Arcydzieło literatury francuskiej przetworzone przez Izadorę Weiss za pomocą sztuki tańca to przejmujący spektakl o miłości niemożliwej, o poczuciu winy i bezradności wobec namiętności rodzących się w nas z niepojętych źródeł, o kłamstwach i śmierci, która jest jedynym wyjściem z ich przeklętej pułapki. To także wysmakowany estetycznie spektakl o nieubłaganej hierarchii w sztuce i w życiu, która powoduje tyle niesprawiedliwości, ale jednocześnie jest potężną siłą napędową naszego przezwyciężania słabości i lęków.

Muzyka: Gustav Mahler
Libretto, inscenizacja i choreografia: Izadora Weiss
Kostiumy: Hanna Szymczak
Światła: Piotr Miszkiewicz
Asystenci choreografa: Elżbieta Czajkowska-Kłos, Filip Michalak, Bartosz Kondracki
Asystent kostiumografa: Monika Ostrowska

Obsada:
Fedra - Beata Giza
Hipolit - Beniamin Citkowski
Arycja - Tura Gómez Coll
Teramenes - Oscar Pérez Romero
Enona - Julia Sanz Fernandez
Tezeusz - Filip Michalak
Demos:
Alicia Navas Otero, Joao Paulo de Castro Franca, Anita Suzanne Gregory, Joel Mesa Gutierrez,
Roberto Tallarigo, Sayaka Haruna-Kondracka, Levente Balint, Bartosz Kondracki, Paula Tato Horcajo, Paulina Wojtkowska, Oleksandr Khudimov.

Recenzja Trojmiasto.pl

Przeczytaj także