stat

Cascades | Franck Vigroux + Antoine Schmitt

Cascades | Franck Vigroux + Antoine Schmitt 
24.10.2024 | g. 20:00
Kolonia | Wrzeszcz | Gdańsk 
Bilety: 
40 PLN online: https://app.evenea.pl/event/cascades/
50 PLN w dniu koncertu.

muzyka alternatywna - koncerty w Trójmieście


Cascades to audiowizualny projekt zainspirowany koncepcją wodospadów, tu reprezentowanych przez przepływy pikseli, których ruchy są generatywne, co oznacza, że nigdy nie są takie same. W przypadku muzyki ta sama koncepcja została wykorzystana jako inspiracja do komponowania utworu przy użyciu instrumentów elektronicznych, rodzaj kontinuum przypominającego o przypływie i niezmienności... Owoc dziesięcioletniej współpracy między dwoma artystami, Cascades reprezentuje zarówno nieskończony ruch, jak i stabilność, ale gdzie mogą się zdarzyć katastrofy: synestetyczne dzieło sztuki, zarówno kontemplacyjne, refleksyjne, jak i fizyczne doświadczenie.

Franck Vigroux
Franck Vigroux tworzy wszechświat, w którym przenikają się muzyka elektroniczna i współczesna, teatr, taniec i wideo. Po długim okresie na podziemnej scenie muzyki eksperymentalnej, jego twórczość na początku XXI wieku ewoluowała w kierunku nowych praktyk artystycznych i scenopisarstwa. Tworzy albumy koncepcyjne, które mieszczą się w sferze opowiadania historii, muzyki i filmu eksperymentalnego. Jego koncerty przybierają formę audiowizualnych występów i synestetycznych doświadczeń, multidyscyplinarnego podejścia, które koncentruje elektroniczne pejzaże dźwiękowe pośród zmysłowego spektaklu: Flesh (201, >>Forêt<<>>Chutes<
Antoine Schmitt 
Artysta zajmujący się instalacjami, Antoine Schmitt, tworzy dzieła sztuki w formie obiektów, instalacji i sytuacji, aby zająć się procesami ruchu we wszystkich ich modalnościach i zakwestionować ich wewnętrzną problematykę konceptualną, o charakterze plastycznym, filozoficznym lub społecznym. Spadkobierca sztuki kinetycznej i cybernetycznej, karmiony metafizycznym science-fiction, nieustannie bada dynamiczne interakcje między ludzką naturą a naturą rzeczywistości. Pierwotnie inżynier programowania w relacjach człowiek-komputer i sztucznej inteligencji, umieszcza program, współczesny materiał artystyczny i unikalny dzięki swojej aktywnej jakości, w centrum większości swoich dzieł, aby ujawnić i dosłownie manipulować siłami, o które toczy się gra. Antoine Schmitt podjął się również artykulacji tego podejścia z bardziej ugruntowanymi dziedzinami sztuki, takimi jak muzyka, taniec, architektura, literatura czy kino, i współpracował z Franckiem Vigroux, Atau Tanaką, Vincentem Epplayem, Jean-Jacques Birgé, Delphine Doukhan, K.Danse, Patrice Belin, Don Nino, Cubenx, Alberto Sorbelli, Matthew Bourne... Jako teoretyk, mówca i redaktor portalu gratin.org, Antoine Schmitt bada pole sztuki programowanej.

Cascades is an audiovisual project inspired by the concept of waterfalls, here represented by flows of pixels which movements are generative, meaning never the same. For the music, this same concept is used as inspiration to compose music using electronic instruments, a sort of continuum reminding of surge and immutability Fruit of a decade long of collaboration between the two artists, Cascades represent both infinite movement and stability, but where catastrophes can happen: a synesthetic artwork, both contemplative, reflexive and a physical experience.

Franck Vigroux
Franck Vigroux produces a universe in which electronic and contemporary music, theatre, dance and video intersect. After a long period in the "underground" experimental music scene, his work in the early 2000s has evolved to embrace new artistic practices and stage writing. He produces concept albums that dwell within and between the realms of storytelling, music, and experimental film. His concerts take the form of audiovisual performances and synesthetic experiences, a multi-disciplinary approach that centers electronic soundscapes amidst sensorial spectacle : "Flesh" ( 201, "Forêt" (2021) "Chutes" (2023).

Antoine Schmitt 
Installation artist, Antoine Schmitt creates artworks in the form of objects, installations and situations to address the processes of movement in all of their modalities, and question their intrinsic conceptual problematics, of plastic, philosophical or social nature. Heir of kinetic art and cybernetic art, nourished by metaphysical science-fiction, he endlessly interrogates the dynamic interactions between human nature and the nature of reality. Originally programming engineer in human computer relations and artificial intelligence, he places the program, a contemporary artistic material and unique by its active quality, at the core of most of his artworks, to reveal and literally manipulate the forces at stake. Antoine Schmitt has also undertaken an articulation of this approach with more established artistic fields like music, dance, architecture, literature or cinema, and has collaborated with Franck Vigroux, Atau Tanaka, Vincent Epplay, Jean-Jacques Birgé, Delphine Doukhan, K.Danse, Patrice Belin, Don Nino, Cubenx, Alberto Sorbelli, Matthew Bourne As theoretician, speaker and editor of the gratin.org portal, Antoine Schmitt explores the field of programmed art.

4 - 10 października 2024, g. 18:00

Gdańsk,
bilety 20 zł