Mololo to cykl mini-spektakli plenerowych łączących poezję, teatr uliczny, muzykę i taniec, które odbywają się od kilku lat w sezonie letnim na Molo w Sopocie ("szybki teatr przy fontannie").
W 2016 roku pokazy odbywały się pod tytułem "Crème Noir" (z francuskiego czarny krem) i były oparte na wierszach znanej amerykańskiej pisarki - Joyce Carol Oates.
Na bazie tych spektakli powstał film, który jest nie tyle ich dokumentacją, co raczej nową formą artystycznej wypowiedzi. Premiera filmu odbędzie się w środę 1 marca o 21:00 w Teatrze BOTO w Sopocie.
CRÈME NOIR czyli czarny krem. Ten osobliwy, nietuzinkowy uliczny tryptyk jest opowieścią o kobiecym, zawiłym świecie. Bohaterka wyrusza w wielowymiarową, metaforyczną podróż. Dzieciństwo, dorastanie, a nawet czas życia prenatalnego okazują się drogą budującą samoświadomość jej kobiecej natury. Niestety droga ta wdrukowuje też w nią kody trudne do rozszyfrowania, schematy trudne do przełamania i rany, które zabliźniają się zbyt boleśnie i powierzchownie. Świadomie lub nie, przez całe życie wciera w siebie tytułowy czarny krem. Poszukiwania kobiecej siły nie są w teatrze tematem nowym, ale w tym spektaklu są o tyle nadzwyczajne, że dzieją się w miejscu publicznym. Więź z czymś pierwotnym w kobiecym łonie, głowie i duszy stała się nadwyrężona i wyświechtana przez współczesną cywilizację. Czy zatem bohaterka odnajdzie w tym wszystkim siebie? Czy zetrze z siebie czarny krem? Czy jej podróż daje jakąś nadzieję? Na te pytania widz musi odpowiedzieć sobie sam.
Reżyseria: Magdalena Płaneta
Scenariusz, muzyka, produkcja: Marcin Kulwas
Choreografia: Tatiana Kamieniecka
Występują: Agata Mieniuk, Aleksandra Foltman, Kalina Porazińska, Rafał Alchimowicz, Adrian Kulesza
JOYCE CAROL OATES, jedna z najbardziej utytułowanych współczesnych pisarek amerykańskich. Znana jest głównie ze swoich powieści, nowel i opowiadań. Poezja stanowi w jej bogatej twórczości margines - zupełnie niezasłużenie, albowiem wiersze Oates cechuje ta sama wrażliwość, przenikliwość oraz czarny humor, które można znaleźć w jej prozie. Jak nikt inny potrafi pisać o sprawach najtrudniejszych, najbardziej intymnych w sposób bezpośredni i dosadny, ale jednocześnie błyskotliwy i subtelny, pozbawiony wulgarności. Autorka osobiście wyraziła zgodę na wykorzystanie jej utworów w spektaklu.
Spektakl i film zostały sfinansowane ze środków operatora Mola w Sopocie: PTH Kąpielisko Morskie Sopot.