Czerwony Kapturek
wg autorskiej wersji
Dawno... a w zasadzie nie tak dawno temu, w pewnym lesie, który nie jest za daleko, razem z mamą żył sobie Czerwony Kapturek, który nie był do końca zwykłą dziewczynką. Żył tam też Wilk, który musiał emigrować z innego lasu, Gajowy - prawdziwy macho, oraz bardzo mądra Babcia. Ich losy połączyła niesamowita, zabawna i bardzo ważna przygoda.
Czy cukierki są rozwiązaniem na wszystkie problemy? Czy Wilka da się oswoić? Czy władza oznacza bezkarność? W trochę innej historii Czerwonego Kapturka bohaterowie będą musieli znaleźć odpowiedzi na te pytania.
W bajce ożywiony świat formy rodzi się z elementów garderoby i słodyczy. W lumpeksie kulturowych przebrań, z którego skonstruowany jest każdy z bohaterów, wcale nie jest tak łatwo zrozumieć, co jest dobre, a co złe, co ważne, a co nieistotne. Cukierkowy - wyimaginowany świat małej dziewczynki musi zderzyć się z nieco bardziej gorzką rzeczywistością lasu, którym Gajowy nie opiekuje się, jak powinien. Stereotypowe postrzeganie Wilka, wcale nie pomaga rozwiązać tych wszystkich problemów.
Scenariusz i reżyseria: Piotr Srebrowski
Scenografia: Monika Ostrowska
Muzyka: Max Kohyt
Wykonanie:
Patrycja Pośpiech, Radosław Smużny, Piotr Srebrowski
-----
Piotr Srebrowski - aktor, lalkarz, reżyser, absolwent PWST w Krakowie, Filia we Wrocławiu na Wydziale Lalkarskim, Prezes Fundacji Sopot Centralny; od 2011 roku związany z Trójmiastem, gdzie zrealizował kilkanaście premier; współpracował m. in. z Teatrem Stajnia Pegaza, Teatrem Miniaturą, Gdyńskim Centrum Kultury, sceną SAM i FSC, Teatrem Stacja Szamocin, Teatrem BRO, Filharmonią Bałtycką; reżyser m.in. spektaklu "Wielkie ciasto" w Teatrze Gdynia Główna, za który został uhonorowany Nagrodą Artystyczną Prezydenta Miasta Gdyni Galion Gdyński w kategorii debiut artystyczny.
Patrycja Pośpiech - Studiowała Architekturę wnętrz na ASP w Gdańsku, Edukację artystyczną w zakresie sztuk plastycznych na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim i Zarządzanie instytucjami artystycznymi na Uniwersytecie Gdańskim. Współpracowała z Teatrem Wybrzeże przy spektaklu "Faraon" oraz Teatrem Dramatycznym w Białymstoku przy spektaklu "Antyhona", a także Teatrem Węgajty i Parrabbola Theatre z Londynu. Jest prezesem i aktorką anglojęzycznego Maybe Theatre Company, z którym zrealizowała spektakle "100", "Red", "Lucie" i "Henna Night". Śpiewa w Chórze Kameralnym "441 Hz" z Gdańska.
Monika Ostrowska - Studiowała architekturę wnętrz na Politechnice Białostockiej i Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. W 2013 roku prezentowała projekt na Festiwalu Scenografia 6D. Sześć wymiarów Scenografii. Jest współautorką scenografii do spektaklu "Remus" Miejskiego Teatru Miniatura, który w 2015r pojawił się na Festiwalu Scenografii Polskiej, na którym to festiwalu, zdobył wyróżnienie przyznane w konkursie o Nagrodę Scenograficzną im. Jerzego Moskala na III Festiwalu Nowej Scenografii w Katowicach. Pracowała nad projektami do scenografii i kostiumów do przedstawień teatralnych,reklam i do etiud filmowych - w tym prezentowanego w 2015 w Konkursie Młodego Kina na Festiwalu Filmowym w Gdyni "Rap Braders". Od listopada 2014 pracowała jako asystent scenografa w Operze Bałtyckiej. Obecnie jako asystent scenografa, kostiumograf i scenograf w tymże teatrze.
Max Kohyt (F.A.T.E.) - ur. w Wejherowie, mieszka w Gdańsku; absolwent muzykologii Wydziału Teologicznego KUL w Lublinie; od 2007 związany z Operą Bałtycką w Gdańsku. Od końca lat osiemdziesiątych związany z muzyką współczesną. Muzyk sesyjny i kompozytor. Zajmuje się opracowaniem muzycznym spektakli teatralnych. Współpracuje z artystką wizualną Katarzyną Podporą. Jego główną pasję jest muzyka eksperymentalna, elektroniczno-akustyczna. W swoich utworach odnosi się do takich kompozytorów takich jak: Pierre Boulez, John Cage, David Sylvian, Elżbieta Sikora, Olivier Messiaen. Pracuje również nad indywidualnymi projektami. W maju br. skomponował muzykę do spektaklu "Pinokio" w reżyserii Rafała Matusza, Teatr dramatyczny im. Ludwika Solskiego w Tarnowie.
wg autorskiej wersji
Dawno... a w zasadzie nie tak dawno temu, w pewnym lesie, który nie jest za daleko, razem z mamą żył sobie Czerwony Kapturek, który nie był do końca zwykłą dziewczynką. Żył tam też Wilk, który musiał emigrować z innego lasu, Gajowy - prawdziwy macho, oraz bardzo mądra Babcia. Ich losy połączyła niesamowita, zabawna i bardzo ważna przygoda.
Czy cukierki są rozwiązaniem na wszystkie problemy? Czy Wilka da się oswoić? Czy władza oznacza bezkarność? W trochę innej historii Czerwonego Kapturka bohaterowie będą musieli znaleźć odpowiedzi na te pytania.
W bajce ożywiony świat formy rodzi się z elementów garderoby i słodyczy. W lumpeksie kulturowych przebrań, z którego skonstruowany jest każdy z bohaterów, wcale nie jest tak łatwo zrozumieć, co jest dobre, a co złe, co ważne, a co nieistotne. Cukierkowy - wyimaginowany świat małej dziewczynki musi zderzyć się z nieco bardziej gorzką rzeczywistością lasu, którym Gajowy nie opiekuje się, jak powinien. Stereotypowe postrzeganie Wilka, wcale nie pomaga rozwiązać tych wszystkich problemów.
Scenariusz i reżyseria: Piotr Srebrowski
Scenografia: Monika Ostrowska
Muzyka: Max Kohyt
Wykonanie:
Patrycja Pośpiech, Radosław Smużny, Piotr Srebrowski
-----
Piotr Srebrowski - aktor, lalkarz, reżyser, absolwent PWST w Krakowie, Filia we Wrocławiu na Wydziale Lalkarskim, Prezes Fundacji Sopot Centralny; od 2011 roku związany z Trójmiastem, gdzie zrealizował kilkanaście premier; współpracował m. in. z Teatrem Stajnia Pegaza, Teatrem Miniaturą, Gdyńskim Centrum Kultury, sceną SAM i FSC, Teatrem Stacja Szamocin, Teatrem BRO, Filharmonią Bałtycką; reżyser m.in. spektaklu "Wielkie ciasto" w Teatrze Gdynia Główna, za który został uhonorowany Nagrodą Artystyczną Prezydenta Miasta Gdyni Galion Gdyński w kategorii debiut artystyczny.
Patrycja Pośpiech - Studiowała Architekturę wnętrz na ASP w Gdańsku, Edukację artystyczną w zakresie sztuk plastycznych na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim i Zarządzanie instytucjami artystycznymi na Uniwersytecie Gdańskim. Współpracowała z Teatrem Wybrzeże przy spektaklu "Faraon" oraz Teatrem Dramatycznym w Białymstoku przy spektaklu "Antyhona", a także Teatrem Węgajty i Parrabbola Theatre z Londynu. Jest prezesem i aktorką anglojęzycznego Maybe Theatre Company, z którym zrealizowała spektakle "100", "Red", "Lucie" i "Henna Night". Śpiewa w Chórze Kameralnym "441 Hz" z Gdańska.
Monika Ostrowska - Studiowała architekturę wnętrz na Politechnice Białostockiej i Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. W 2013 roku prezentowała projekt na Festiwalu Scenografia 6D. Sześć wymiarów Scenografii. Jest współautorką scenografii do spektaklu "Remus" Miejskiego Teatru Miniatura, który w 2015r pojawił się na Festiwalu Scenografii Polskiej, na którym to festiwalu, zdobył wyróżnienie przyznane w konkursie o Nagrodę Scenograficzną im. Jerzego Moskala na III Festiwalu Nowej Scenografii w Katowicach. Pracowała nad projektami do scenografii i kostiumów do przedstawień teatralnych,reklam i do etiud filmowych - w tym prezentowanego w 2015 w Konkursie Młodego Kina na Festiwalu Filmowym w Gdyni "Rap Braders". Od listopada 2014 pracowała jako asystent scenografa w Operze Bałtyckiej. Obecnie jako asystent scenografa, kostiumograf i scenograf w tymże teatrze.
Max Kohyt (F.A.T.E.) - ur. w Wejherowie, mieszka w Gdańsku; absolwent muzykologii Wydziału Teologicznego KUL w Lublinie; od 2007 związany z Operą Bałtycką w Gdańsku. Od końca lat osiemdziesiątych związany z muzyką współczesną. Muzyk sesyjny i kompozytor. Zajmuje się opracowaniem muzycznym spektakli teatralnych. Współpracuje z artystką wizualną Katarzyną Podporą. Jego główną pasję jest muzyka eksperymentalna, elektroniczno-akustyczna. W swoich utworach odnosi się do takich kompozytorów takich jak: Pierre Boulez, John Cage, David Sylvian, Elżbieta Sikora, Olivier Messiaen. Pracuje również nad indywidualnymi projektami. W maju br. skomponował muzykę do spektaklu "Pinokio" w reżyserii Rafała Matusza, Teatr dramatyczny im. Ludwika Solskiego w Tarnowie.