Urządzenia mobilne najczęściej wykorzystujemy do kontaktowania ze znajomymi, rodziną lub do biernego konsumowania mediów. Nie musi tak być! Podczas majowej DEMolki, spotkania z cyklu Domowej Edukacji Medialnej, Grzegorz i Justyna Stunża opowiedzą o tym, jakie są edukacyjne możliwości smartfonów (nieograniczone!), jak znajdować przydatne aplikacje i jak zbudować własne, kreatywne środowisko edukacyjne.
- Podczas spotkania spróbujemy pokazać, że telefony komórkowe można twórczo wykorzystać do uczenia się samodzielnie lub z innymi osobami, rozwijania pasji i tworzenia wartościowych treści - zapowiadają prowadzący.
Spotkania z cyklu Domowej Edukacji Medialnej kierowane są do rodziców, którzy chcą się dowiedzieć więcej na temat korzystania przez dzieci i nastolatki z mediów cyfrowych, potencjału edukacyjnego i twórczego cyfrowych narzędzi komunikowania, budowania relacji w rodzinie z wykorzystaniem mediów cyfrowych, zarządzania czasem korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych.
Osoby prowadzące:Justyna Zborowska-Stunża - zainteresowana budowaniem relacji między ludźmi, przemianami, jakie w tym zakresie powoduje powszechne korzystanie z technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz edukacyjnymi aspektami mediów cyfrowych. Studiowała zarządzanie, socjologię, ale praktyka wychowawcza skierowała ją w stronę studiów pedagogicznych. Prowadzi blog stunza.media. Mama trójki dzieci.
Grzegorz D. Stunża - ekspert w zakresie edukacji medialnej i cyfrowej. Zafascynowany potencjałem edukacyjnym sieci i możliwościami budowania społeczności uczących się za pomocą nowych technologii. Łączy pracę wykładowcy i badacza z praktyką pedagogiczną w zakresie twórczego używania mediów w edukacji. Prowadzi blog edukatormedialny.pl. Tata trójki dzieci.
DEMolka - Domowa Edukacja Medialna14 maja, godz. 18.00: Smart home, roboty, programowanie, rozszerzona rzeczywistość. Jak mądrze wykorzystywać innowacje dla rozwoju dzieci.
Daty kolejnych spotkań:
11 czerwca: Czy moje dziecko jest uzależnione od mediów? Jak radzić sobie z zagrożeniami cyfrowymi.