06.11 Nagroda, reż. P. Markovitch, Francja, Meksyk, Niemcy, Polska, 2011, 115 min.
Burzliwa historia Argentyny lat 70. (wojna domowa i wojskowy zamach stanu) oczami siedmioletniej dziewczynki. Jej ojciec jest jedną z ofiar politycznych prześladowań. Matka się ukrywa i tylko od dyskrecji córki - nie rozumiejącej otaczającego jej świata - zależy, jaki czeka je los. Autobiograficzna opowieść debiutującej argentyńskiej reżyserki. Subtelne, poetyckie kino nagrodzone na festiwalu w Berlinie.
13.11 Wilk, reż. D. Alfredson, Szwecja, 2008, 86 min.
Na dalekiej północy dochodzi do dramatycznych wydarzeń. Hodowcy reniferów, stając w obronie swojego stada, zabijają znajdującego się pod ścisłą ochroną wilka. Za swój czyn trafiają przed sąd. Od tej chwili ich spokojne życie zmienia się w walkę o przetrwanie, a proces sądowy staje się polem, na którym rozgrywa się walka różnych interesów i uwidaczniają się konflikty pomiędzy członkami lokalnej społeczności. Znakomity, trzymający w napięciu obraz, stworzony przez wybitne postaci współczesnego szwedzkiego kina - reżysera Daniela Alfredsona ("Millennium, cz. 2 i 3") i grającego główną rolę Petera Stormare'a (m.in. "Fargo", "Tańcząc w ciemnościach").
20.11 Ja, twój syn, reż. I. Szabó, Węgry, 1966, 98 min.
Poetycka opowieść o człowieku budującym mit swojego ojca, który jednocześnie nie potrafi wyzwolić się spod jego niszczącej siły. Nagła śmierć ojca w 1945 roku jest dla bohatera w równym stopniu tajemnicza, co bolesna. Wymyśla więc jego fikcyjne biografie, zmienia fakty, przyczyny śmierci, zawsze dostosowując legendę ojca do aktualnych wzorców politycznych. Pełnometrażowy debiut jednego z najwybitniejszych twórców kina węgierskiego, Istvána Szabó to refleksyjna opowieść o wchodzeniu w dorosłość, a zarazem efektowne studium konformizmu w kontekście powojennej historii Węgier.
27.11 Złodziejaszek, reż. E. Zonca, Francja, 1999, 63 min.
Prosta i surowa opowieść o osiemnastolatku, który próbuje się odnaleźć w atrakcyjnym dla niego środowisku przestępczym. Bardzo szybko przekonuje się jednak, jak trudno jest funkcjonować w zhierarchizowanej gangsterskiej społeczności. Drugi po "Wyśnionym życiu aniołów" pełnometrażowy film francuskiego reżysera z powodzeniem wpisuje się w nurt kina społecznie zaangażowanego, nawiązując do najlepszych tradycji ruchu "cinema verite".