Zapraszamy na DKF Kurort.
18.09 Gracz, reż. R. Altman, USA, 1992, 124 min.
Gorzka satyra na przemysł filmowy. Młody producent zabija w ataku furii scenarzystę, po czym bezkarny żeni się z dziewczyną nieboszczyka i kupuje scenariusz o... producencie, zabójcy scenarzysty. Wkrótce jego życie zaczyna przypominać kolejne czytane przez niego scenariusze. Trzy nominacje do Oscara, nagroda za reżyserię w Cannes i wyjątkowa atrakcja w postaci kilkudziesięciu gwiazd grających samych siebie w drobnych epizodach.
25.09 Opowieści, które żyją tylko w pamięci, reż. J. Murat, Brazylia, 2011, 98 min.
Mała wioska zagubiona gdzieś w brazylijskiej dżungli. Miejsce, o którym zapomniał zewnętrzny świat. Starzy ludzie, zamknięci w kręgu codziennych rytuałów, zdają się czekać na coś, co nie nadchodzi. Pewnego dnia do wioski przybywa młoda dziewczyna. Gdy zaczyna wypytywać o klucz do zamkniętego od lat cmentarza, mieszkańców ogarnia niepokój. Poetyckie, kontemplacyjne kino przypominające arcydzieła realizmu magicznego.
02.10 Akacje, reż. P. Giorgelli, Argentyna, 2011, 85 min.
Zamknięty w sobie kierowca ciężarówki udaje się w służbową podroż do Argentyny. Wyjeżdżając z Paragwaju zabiera ze sobą kobietę, która w poszukiwaniu lepszego życia chce się dostać do Buenos Aires. Przypadkowo połączeni przez los bohaterowie nic o sobie nie wiedzą, ale w miarę upływu kolejnych kilometrów pozbywają się dzielącego ich skrępowania i dystansu. Skromny, wyciszony, poetycki obraz nagrodzony Złotą Kamerą (najlepszy debiut) na festiwalu w Cannes.
09.10 Code Blue, reż. U. Antoniak, Holandia, Dania, 2011, 81 min.
Drugi po świetnie przyjętym "Nic osobistego" obraz Urszuli Antoniak - jednej z najbardziej obiecujących autorek współczesnego kina. Pielęgniarka Marian opiekuje się umierającymi pacjentami - spędza z nimi ostatnie chwile i asystuje przy śmierci. Prywatnie żyje w pustym mieszkaniu, stroniąc od ludzi. Któregoś dnia zwraca uwagę na nowego sąsiada. Wspólne doświadczenie - oboje są świadkami brutalnego gwałtu - daje początek znajomości, która nieuchronnie zmierza do tragicznego finału. Obsypany entuzjastycznymi recenzjami, a zarazem ostentacyjnie skrytykowany na festiwalu w Cannes, jeden z najbardziej kontrowersyjnych obrazów ostatnich miesięcy.
16.10 Pociąg, reż. J. Kawalerowicz, Polska, 1959, 93 min.
Nocny pociąg nad Bałtyk. W pociągu pasażerowie - z torbami i walizkami, ale i z bagażem swoich przeżyć, kłopotów, lęków, skrywanych dramatów i niejasnych podejrzeń. Z przedziału do przedziału wędruje wiadomość, że w jednym z wagonów znajduje się morderca. Perfekcyjnie zrealizowany, jeden z najważniejszych obrazów w historii polskiej kinematografii, z wybitnymi kreacjami Lucyny Winnickiej, Leona Niemczyka i Zbigniewa Cybulskiego.
23.10 Arirang, reż. Kim Ki-Duk, Korea Południowa, 2011, 100 min.
Najbardziej osobisty obraz południowokoreańskiego reżysera. Kim Ki-Duk spędza dwa lata na dobrowolnym wygnaniu w chacie na prowincji. Żyje jak pustelnik, bez bieżącej wody i ogrzewania, z namiotem rozłożonym w domu, pośród poniewierających się pamiątek po dawnych sukcesach. W dialogu ze sobą z ekranu analizuje źródła własnej twórczości, emocje i kompleksy. Zrealizowana bez ekipy filmowej, szczera, autoterapeutyczna wypowiedź na granicy reportażu, pamiętnika i medytacji.
30.10 Noc żywych trupów, reż. G. A. Romero, USA, 1968, 96 min.
To miała być spokojna wycieczka w rodzinne strony. Barbara i Johnny nie wiedzieli jednak, że w chwili, gdy zdecydowali się odwiedzić grób rodziców, Amerykę opanowały głodne ludzkiego ciała, krwiożercze zombie. Teraz jedynym ratunkiem pozostaje ucieczka i pomoc przypadkowych ludzi. Czy uda im się dotrwać do świtu? Jeden z najważniejszych horrorów w historii kina - film, który na nowo zdefiniował gatunek, przełamując wszystkie możliwe tabu. Po ponad 40 latach na ekranie i kilku remake'ach nadal hipnotyzuje niezwykłą atmosferą, wywołuje zaciekawienie, a przede wszystkim trzyma w napięciu do ostatniej chwili.