stat
Impreza już się odbyła

DeKonstrukcja Techno - warsztaty z improwizacji muzyki

Wydarzenie w ramach

Mamy przyjemność zaprosić na zorganizowane z okazji pierwszych urodzin klubu Drugi Dom warsztaty: "DeKONSRUKCJA Techno" - Warsztaty z technik wykorzystywanych w trakcie grania i komponowania muzyki elektronicznej.

Na warsztatach dowiecie się o tym, jakie są główne elementy kompozycyjne i aranżacyjne muzyki klubowej, jak dobierać instrumenty do grania w pojedynkę i z przyjaciółmi, z czego składają się główne elementy setupu, jak się synchronizować między urządzeniami, z jakich połączeń korzysta się w trakcie używania maszyn lub komputera, jak poradzić sobie z natłokiem gałek i pokręteł, parametrów i wiele więcej. Warsztaty możesz potraktować jako wykład, nie musisz zabierać ze sobą wtedy nic.

Może być jednak okazja żeby pokręcić jakimiś pokrętłami, dlatego warto zabrać ze sobą przynajmniej słuchawki.

Dla tych, którzy zamierzają zabrać ze sobą instrument (możecie zabrać wszystko co wydaje dźwięk i daje się podłączyć do miksera audio, bonus za rzeczy przyjmujące zegar MIDI) przygotowujemy możliwość podłączenia się do soundsystemu.

Warsztaty zakończymy występem Soundcheck Sessions, podczas, którego będzie można zadawać pytania oraz przyglądać się z bliska naszej grze.

Program:
15:00 - 18:00
Warsztaty - prelekcja
18:00 - 19:00
Soundcheck Sessions - improwizowana sesja na żywo z opcją podglądania


DeKONSTRUKCJA Techno
Ramowy koncept warsztatów prowadzonych w ramach Soundcheck Sessions 2018.

1."Serce" - maszyny perkusyjne:
-Stopa jako fundament.
-Test soundsysemu, odtwarzamy próbki 808 i 909
-HiHat jako kontrapunkt stopy, na dwa i cztery
-cyknięcie 606 CH CH OH
2. Sekwencer 16 krokowy
3.Bas,
-Bas w techno jako podtrzymanie tonu stopy
-Delay i Reverb na basie (null)
-Przesunięcia w czasie, synkopa
4. Sekcja Efektów
-na wysyłce. Dlaczego wysyłka?
-Przykłady zaawansowanego wykorzystania wysyłek,
-omówienie miksera analogowego
-rola sekcji Master.
5. Opowiesć
- Pattern, aranż, improwizacja
- Layering widmowy
- Linie melodyczne.
- Przestrzeń jako element budowania napięcia.
- Dlaczego krótkie, dlaczego mało ;) do czego używać.
6. Granie w kila osób
- czym różni się koncert od bedroom producing
- jak uniknąć najczęstszych błędów

Tematy dla zaawansowanych:
7. Użycie syntezatorów
- Akordy
- Staby, one shot
- polifoniczne syntezatory.
8. Struktury
- Budowanie melodii na podstawie arpegiatorów i sekwenserów.
- Efekt Gate, filtr i modulacja lfo.
9. Techniki zaawansowane: wokoderowe/ grainy itp.
Perkusjonalia:
Naturalistyczne
Z sampli one-shot oraz własna obróbka
Syntetyczne ze źródeł analogowych oraz digitalnych
Sampler - sample i loopy:
Podstawy obróbki. Techniki strojenia
Layering
Podstawy pracy z sekwencjami
Praca z loopami. Sposoby ich modyfikacji. Wskazówki produkcyjne i realizatorskie związane z używaniem komercyjnych loopów oraz próbek.
Efekty czasowe oraz pitch. Podstawy timestreachingu.
Sample na hardware a software
Przygotowanie sampli pod hardware

"Serce" Część II,
Omówienie problemów fazowo-brzmieniowych wynikających z pojawienia się wielu stóp.
Technika side-chain jako remedium na mulisty miks. Efekty na stopę HP filtr.
Werbel i Clap. Kiedy jak i jakie są najfajniejsze przebiegi.
Efekty, które warto używać na werblu i klapie. Podstawowe: reverb, delay, filtry oraz przester i grain jako uzupełnienie.
HI-HAT - rola i przebiegi.
Polirytmia a HI-HAT.
Swing na HI-HATcie. Zastosowanie efektów na HI-HATach - delay i reverb i swing.