Doppelganger jest opowieśicą o doppel-gangerze, podwójnym znaczeniu wydarzeń biblijnych, o duchu który pojawia się w momentach zwrotnych w momencie przekroczenia przez Łazarza bramy światła. Zgodnie z zasadą permutacji symboli biblijnych widzimy tu także alegorie stworzenia Adama, Kadmowa i Lilith, proroctwa Jeremiasza o nadejściu Mesjasza oraz wskrzeszeniu Łazarza.
Doppelganger (Wielopostać Wieloosobowość): postać z mitologi germańkiej. Twór o zdolności przemiany w róże postaci i rzeczy. Moż być również duchem nie posiadającym cienia ani odbicia w lustrze.
Spektakl to teatralny anagram biblijnych symboli. Został w nim wykorzystany niekonwencjonalny proces narracji zwany edycją kojarzeń lub związków przedstawień, kiedy to poszczególne sceny połączone zasadą swobodnych skojarzeń. Taki sposób narracji, rzadko spotykany w teatrze, jest charakterystyczny dla obrazów filmowych. Wykorzystujągo: David Lynch w „Inland Empire”, Terrence Malick w „Cienkiej czerwonej linii” oraz Andrej Tarkovsij w „The Movie”.
Obsada: Ales Janak, Irina Andreeva, Janne Gregor, Thomas Proksch, Achilleas Xariskos, Krzysztof Gmiter
Technicy: Radek Pytelka, Ludovit Kovacz or Roman Douda
Producent: Lucie Kosova
Teatr Novogo Fronta wywodzi się z Sankt Petersburga, gdzie został założony w 1993 roku. Zespół powstał na bazie eksperymentów na polu ciała, jedynego śodka wyrazu, jaki posiada aktor, i przestrzeni, w jakiej odbywa się wydarzenie. Pierwszy spektakl Teatru Novogo Fronta "Vremja Durak" (“Głupi czas”) (1994) opowiadał o niepewnej przyszłości Rosji. Przedstawienie zostało zaprezentowane podczas pierwszej europejskiej trasy Teatru Novego Fronta. Po odbyciu tego tourne zespół osiadł na stałe w Pradze.
Rozmach, różnorodność i kreatywność scenicznych prezentacji Teatru Novogo Fronta robią ogromne wrażnie. Działania grupy określane są jako "gorzki groteskowy taniec" a ruch sceniczny porównywany do tańa butoh. Spektakle Teatru Novogo Fronta osadzone są na granicy mistycyzmu i abstrakcji, sztuki cyrkowej i tańca współczesnego. Ich siłą napędową jest akcja, improwizacja i napięcie, wzmocnione śmiesznością ludzkiej tragedii.
Doppelganger (Wielopostać Wieloosobowość): postać z mitologi germańkiej. Twór o zdolności przemiany w róże postaci i rzeczy. Moż być również duchem nie posiadającym cienia ani odbicia w lustrze.
Spektakl to teatralny anagram biblijnych symboli. Został w nim wykorzystany niekonwencjonalny proces narracji zwany edycją kojarzeń lub związków przedstawień, kiedy to poszczególne sceny połączone zasadą swobodnych skojarzeń. Taki sposób narracji, rzadko spotykany w teatrze, jest charakterystyczny dla obrazów filmowych. Wykorzystujągo: David Lynch w „Inland Empire”, Terrence Malick w „Cienkiej czerwonej linii” oraz Andrej Tarkovsij w „The Movie”.
Obsada: Ales Janak, Irina Andreeva, Janne Gregor, Thomas Proksch, Achilleas Xariskos, Krzysztof Gmiter
Technicy: Radek Pytelka, Ludovit Kovacz or Roman Douda
Producent: Lucie Kosova
Teatr Novogo Fronta wywodzi się z Sankt Petersburga, gdzie został założony w 1993 roku. Zespół powstał na bazie eksperymentów na polu ciała, jedynego śodka wyrazu, jaki posiada aktor, i przestrzeni, w jakiej odbywa się wydarzenie. Pierwszy spektakl Teatru Novogo Fronta "Vremja Durak" (“Głupi czas”) (1994) opowiadał o niepewnej przyszłości Rosji. Przedstawienie zostało zaprezentowane podczas pierwszej europejskiej trasy Teatru Novego Fronta. Po odbyciu tego tourne zespół osiadł na stałe w Pradze.
Rozmach, różnorodność i kreatywność scenicznych prezentacji Teatru Novogo Fronta robią ogromne wrażnie. Działania grupy określane są jako "gorzki groteskowy taniec" a ruch sceniczny porównywany do tańa butoh. Spektakle Teatru Novogo Fronta osadzone są na granicy mistycyzmu i abstrakcji, sztuki cyrkowej i tańca współczesnego. Ich siłą napędową jest akcja, improwizacja i napięcie, wzmocnione śmiesznością ludzkiej tragedii.