stat
Impreza już się odbyła
PATRONAT

Dr Lonnie Smith Quartet - Too Damn Hot

Dr. Lonnie Smith Quartet

koncerty w Trójmieście


Niekwestionowany mistrz
organów Hammonda

Pierwsze miejsce na liście Jazz Top według Down Beat Jazz Magazine

Mark Whitfield - gitara
Allison Miller - perkusja

TYLKO 2 KONCERTY W POLSCE
TYLKO JEDEN KONCERT
W TRÓJMIEŚCIE
TYLKO U NAS!!!


Promocja płyty: "Too Damn Hot"

Zapraszamy na kolejne wydarzenie.
Dr. Lonnie Smith jest znany w świecie jako jeden z czołowych hammondzistów w historii tego instrumentu. Jako ustalający panujące standardy, mistrz organów Hammonda, szeroko uznany pianista, Lonnie był jak dotąd na czele sceny jazzowej od 1969 roku kiedy został uznany jako topowy organista (1-wsze miejsce na liście Jazz Top) przez Downbeat Jazz Magazine. Ostatnio przyznano mu nagrodę hammondzisty roku w 2002 i 2003 przyznawaną przez amerykańskie Stowarzyszenie Dziennikarzy Jazzowych.
Koncert połączony jest z promocją najnowszej płyty artysty "Too Damn Hot". Płyta została uznana za jedną z 10-ciu najlepszych płyt jazzowych w "Jazz Top 10" w "The Observer" na rok 2004.

Dr. Lonnie Smith
Urodzony w Buffallo w stanie N.Y. w rodzinie muzycznej. Jego rodzina miała grupę wokalną i muzyczny program radiowy. Smith uważa swoją matkę jako główną inspirację jego muzycznej kariery, kiedy dzięki niej zaznajomił się z muzyką gospel, klasyką i jazzem. Jako młody człowiek w latach 50-tych, Lonnie śpiewał w kilku zespołach, m.in. w Teen Kings. Właściciel sklepu muzycznego - Art Kubera dał mu w prezencie organy hammonda B-3, które to były pierwszymi organami w życiu Lonniego. Od początków jego kariery, grając z Georgem Bensonem do obecnych koncertów i nagrań, Lonnie zdobył sobie uznanie krytyków za jego wspaniałą grę na przestrzeni jego całej kariery. Po nagraniu kilku płyt z Georgem Bensonem, Lonnie stał się artystą nagrywającym płyty autorskie i rozwinął karierę, która zaowocowała wydaniem 30-tu płyt pod jego własnym nazwiskiem. Wielu legendarnych jazzmanów przyłączyło się do projektów Smitha na jego albumach , m.in. Lee Morgan, David "Fat Head" Newman, King Curtis, Blue Mitchell, Joe Lovano i.in. Lonnie występował na największych festiwalach m.in. z Dizzy Gillespie, Groover Washington Jr., Ron Carter, Lou Donaldson, Jimmy McGriff , Frank Foster i innymi gwiazdami jazzu. Jego nieprzeciętny zasięg stylistyczny zaowocował również współpracą z wielkimi nazwiskami muzyki rhythm and bluesowej, takimi jak: Dianne Warwick, Gladys Knight, Etta James, Esther Phillips, The Impressions i The Coasters. Album Dr. Lonnie Smitha "Lennox and Seventh Avenue" nagrany w Paryżu stał się klasycznym jazzowym "tour de force". Poza jego talentem do nagrywania wspaniałych płyt, Lonnie jest prawdziwie wspaniałym wykonawcą, który regularnie występuje w Europie i na Dalekim Wschodzie.

Posiada on niesamowitą, wręcz "kosmiczną" energię w swojej muzyce, którą gra z wyobraźnią i smakiem, co przyniosło mu uznanie wśród fanów, krytyków i kolegów, gdziekolwiek występuje na scenach całego świata.

Płyta "Too Damn Hot" - recenzja z "Artist Direct":
"Hammond B3 Boss - Dr. Lonnie Smith" (firma Palmetto Records) z "Too Damn Hot" - dalszy ciąg jego świetnego - jeżeli nie zadziwiającego - albumu "Boogaloo to Beck" - płyty z roku 2003, to nagranie studyjne w towarzystwie dwóch świetnych gitarzystów - Peter Bernstein (git. solowa) i Rodney Jones (git. rytmiczna), i zmieniający się perkusiści - Greg Hutchison i Fukushi Tainaka. Ten format z dwoma gitarzystami jest uroczy w tym sensie, że prezentuje szeroką gamę kolorów i struktur harmonicznych w ich grze. Materiał jest połączeniem nowych, soulowo jazzowych oryginalnych kompozycji, jak np. tytułowy utwór, który jest zmysłowym, "wolno żarzącym" się kawałkiem z fantastyczną harmonią w akordach solówek Smitha. "The Whip" - śliski, funkujący "hard-bopper", który przywołuje w pamięci sesje Johnna Pattona z Grantem Greenem. Sa też 2 covery, świetna wersja ballady Horace Silvera "Silver Serenade" i kapryśna wersja "Someday my Prince will Come". Ostatni utwór płyty "Evil Run" - "gotuje się jak opętany", czyli "daje czadu na maxa" w osłupiającym, niepowtarzalnym stylu-bop. To jest to, co byś chciał mieć - najlepsza płyta Lonnie Smitha w ostatnich 10-ciu latach.

Płyta "Too Damn Hot" - recenzja z "Jazz Times"
(wyd. Styczen-Luty 2005)

Na "Too Damn Hot" Dr. Lonnie Smith trzyma się kanonu B-C, blues, ballady, vampy.
Ale te 10 utworów udowodniają, że te wypróbowane formaty zdają egzamin doskonale w rękach kogoś tak doświadczonego jak Smith. Peter Bernstein zajmuje się solówkami gitarowymi z Rodneyem Jonesem grającym na gitarze rytmicznej. Perkusiści Greg Hutchison i Fukushi Tainaka zmieniają się w wypełnianiu obowiązków gry na bębnach.
Smith unika tricków B-C i innych grepsów pod publiczkę, skupiając się na solówkach pełnych "mięsa", wspieranymi fantastycznie pełnymi liniami basu pedałowego. Na "The Whip" gra on sola zaczynające się szybkimi liniami bopowymi i kontynuuje z włączeniem akcentów gospelowych, aż wreszcie szaleńczy pasaż, który brzmi tak, jakby jego organy musiano trzymać, by nie wyszły spod kontroli.
"Norleans" łączy bluesa z Hutchisonem grającym równolegle, 2-gą linię pulsu.
Po "Intro", które brzmi jak coś z Sun Ra, albo wczesny Soft Machine, "Track 9" przeradza się w szybki riff z gitarą "wah-wah" i świetną solowkę Bernsteina. W 2-ch balladach na płycie Smith nie gra za dużo w utworze "Silver Serenade", ale cudownie wypełnia brzmienie bogatymi akordami, komplementując zasadniczo "ubogi" akompaniament swoich partnerów. "Someday my Prince will Come" ma trochę więcej "zawodzenia" w sobie, w Codzie, co daje tej starej piosence nowy kontrakt na życie.

Fragmenty muzyki z ostatniej płyty na stronach
WWW pod hasłem Dr. Lonnie Smith

ZESPÓŁ WYSTĄPI W SKŁADZIE:
Dr.Lonnie Smith - organy Hammonda
Allison Miller - perkusja
Mark Whitfield - gitara
gościnnie - Piotr "Bocian" Cieślikowski - saksofon

Bilety w cenie 60 PLN - przedsprzedaż, 75 PLN - w dniu koncertu,
do nabycia w Zielonej Tawernie, na Pokładzie oraz w Empikach,
a także:
Gdańsk: Music Shop II - Wielki Młyn;
Gdańsk Wrzeszcz: Hobby The One, ul. Grunwaldzka 124;
Gdańsk Zaspa: Salon Muzyczny PULS; Al.Rzeczpospolitej; Centrum ETC
Gdynia: Music Shop, ul. Świętojańska 100;
Pop Music - C.H. Klif, a l. Zwycięstwa 256
Salon Muzyczny PULS Gdynia; ul.Waszyngtona 21; Centrum GEMINI

Bilety do nabycia także w sieci TICKET ART
Bilety On-Line>>>
Miejsca sprzedaży>>>