Majowy Dub Club Trójmiasto to pozycja obowiązkowa dla wszystkich fanów muzyki roots reggae, jak i ciekawa propozycja dla fanów autentycznej muzyki w ogóle. Gościem cyklu będzie legenda brytyjskiej sceny dub - Aba Shanti-I z Londynu. Co więcej, po raz pierwszy w Polsce zagra na nagłośnieniu zbliżonym do własnego, zbudowanym specjalnie pod kątem prezentowania muzyki dub. Wyjątkowo na tą okazję, swoje moce połączą dwa największe polskie dubowe sound systemy: Roots Revival z Warszawy i Pandadread z Trójmiasta, aby zagwarantować uczestnikom wydarzenia wrażenia psychoakustyczne, które utkwią im w pamięci na długi czas. Za selekcję muzyki ragga jungle i drum'n'bass na fontannie odpowiadać będą trójmiejscy dje: Mack, Dia, Hoax i Rzepa.
Wstęp od 18 roku życia!
folk / reggae / world - koncerty w Trójmieście
ABA SHANTI-I"Serce muzyki porusza cię, czyni cię osobą czującą coś głęboko, poza słowami, wewnętrznie i zewnętrznie. Muzyka może doprowadzić cię do płaczu, zarówno z radości jak i smutku. Ta możliwość wyzwalania emocji jest esencją prawdziwej muzyki. W reggae mamy jedność ekspresji, połączenie jasności z ciemnością, czarnych i białych działających razem." - Aba Shanti-I. Gdy w 1990 roku podczas Leicester Carnival po raz pierwszy zabrzmiał sound system o nazwie The Mighty Aba Shanti-I, nikt nie spodziewał się, że stanie się on jednym z fundamentów brytyjskiej sceny roots. Dziś jego sława ściąga do Londynu tysiące ludzi z całego świata, by w ramach legendarnych sesji University of Dub, wspólnie celebrować wibrację muzyki dub w jej sound systemowej formie. Aba Shanti-I został wprowadzony w kulturę sound systemu, przez ojca, który prowadził sound system o nazwie Count Alan. Zaczął swoją karierę jako nastolatek w słynnym sound systemie Jah Tubby's, gdzie pod pseudonimem Jasmin Joe był jednym z deejayów. Na fali popularności raggamuffin pod koniec lat '80, nawet największe sound systemy uległy nowej modzie i muzyka roots reggae została zepchnięta w cień. Pozostając lojalnym swoim korzeniom i misji szerzenia słowa Rastafari przy użyciu sound systemu, Aba Shanti-I założył własny sound, z którym już od dwudziestu pięciu lat regularnie prezentuje unikalne duplate'y od czołowych wykonawców roots reggae oraz autorskie nagrania wyprodukowane we własnym studio z udziałem swojego brata, perkusisty Blood Shanti oraz ich zespołu The Shanti-Ites. Jego pierwsze regularne wydawnictwo "Tear Down Babylon" ukazało się w 1993 roku. Od 1995 roku produkcje sygnowane Aba Shanti-I wydaje we własnej wytwórni - Falasha Recordings. Od tego czasu wydał 18 singli winylowych i 9 albumów długogrających.
O szacunku jakim cieszy się Aba Shanti-I i jego wkładzie w historię muzyki klubowej świadczy także fakt, że pomimo braku klasycznego warsztatu djskiego, w 1993 roku czasopismo "DJ Magazine" uznało Aba Shanti-I za dj-a roku. Najbardziej spektakularne są jego występy, pełne niepowtarzalnej wibracji i mistyki. Założeniem Aba Shanti-I jest docieranie ze swoim przekazem do ludzi różnych nacji, udowadnianie tezy, że więcej nas łączy niż może różnić. Aba Shanti-I odwiedzał już Polskę dwukrotnie w 2009 i 2012 roku na zaproszenie dużych festiwali. Jednak podczas Dub Club Trójmiasto po raz pierwszy zagra w naturalnych dla siebie warunkach, jakim jest "west indian style sound system" - zestaw nagłośnieniowy zbliżony do jego własnego, zbudowany specjalnie pod kątem prezentowania muzyki dub. Wyjątkowo na tą okazję, swoje moce połączą dwa największe polskie dubowe sound systemy: Roots Revival z Warszawy i Pandadread z Trójmiasta, aby zagwarantować uczestnikom wydarzenia wrażenia, które utkwią im w pamięci na długi czas.
ROOTS REVIVAL SOUNDSYSTEMRoots Revival to wielozadaniowy projekt mający na cel promowanie kultury sound systemowej w Polsce i poza krajem. Zanim JSM i Jaszol zaczęli wspólnie budować rootsowy sound system w 2006 roku, udzielali się przez kilka latach w innych projektach, jak Tisztelet, Duby Smalone Allstars i Reggaestacja. Zbudowanie pierwszego w Polsce sound systemu w stylu jamajskim zajęło im ponad rok. Po kilku sesjach okazało się, że potęga 18" głośników Precision Devices i sposób grania Roots Revival przerosły umiejętności początkujących stolarzy, więc wykonanie ośmiu nowych skrzyń basowych zlecili doświadczonemu budowniczemu sound systemów z Wielkiej Brytanii. Matt Abyssinian wykonał dla nich scoopy o odpowiednio mocnej konstrukcji. Na początku 2009 roku nowy sound system był gotowy, aby zatrząsnąć parkietami w Polsce. Kolejne lata to ciągłe rozbudowy - przejście na system cztero-drożny, wymiana wzmacniaczy na większe, eksperymentowanie z konstrukcjami wyższych pasm zestawu.
Po sesjach Roots Revival można spodziewać się tego, co w muzyce roots & culture najlepsze: mnóstwo basu, trochę ciszy między numerami, toasting na wersjach, unikalną selekcję i przede wszystkim ekskluzywne dubplates.
Ale Roots Revival to nie tylko sound system. To także sprawna ekipa organizacyjno-promocyjna, która ma w swoim portfolio koncerty, sesje sound systemowe i sound clash'e. Na ich zaproszenie Polskę odwiedziło wielu artystów sceny dub, jak The Disciples, Twinkle Brothers, Nick Manasseh, Jah Free, Mungo's Hi Fi, Kenny Knots, Dixie Peach, Earl 16, Dubateers, Bush Chemists czy Ramon Judah. Pod szyldem Roots Revival Riddim Force swoje ciężkie dubowe numery nagrywa, produkuje i wydaje King Dubear. Mają na swoim koncie już 2 single winylowe dla niemieckiego labelu Debtera, a ich ekskluzywne dubplaty grane są przez sound systemy na całym świecie, łącznie z takimi tuzami jak Iration Steppas.
PANDADREAD SOUNDSYSTEMZespół to dwunastokilowatowa tuba propagandowa, skupiająca wokół siebie selektorów i wokalistów z Trójmiasta i okolic. Operatorzy sound systemu bratrat i DHS, czerpiąc pełnymi garściami z tradycji muzyki jamajskiej, w swojej selekcji eksperymentują z jej współczesnymi, elektronicznymi wcieleniami. Przez ponad 7 lat aktywności na polskiej scenie reggae, trójmiejski kolektyw dorobił się wiernej publiki i opinii najlepszej selekcji dub na Pomorzu. W międzyczasie, śladem jamajskich i brytyjskich sound systemów, konsekwentnie budowali własne, nastawione na skuteczność w niskich częstotliwościach nagłośnienie. Latem 2009 roku zrealizowali swoje plany, stając się pierwszym dubowym Sound Systemem na północ od stolicy. Rytm, wolność i bezkompromisowa kontestacja systemowego aparatu przemocy są przesłaniem, które wyraźnie bije z przemyślanego doboru prezentowanych przez Pandadread Sound System utworów, wzywając do tańca, świadomości oraz dobrej zabawy w każdym momencie życia. Podczas cyklu Dub Club Trójmiasto w Sfinksie zadbają także o niezbędną ilość osiemnastocalowych głośników niskotonowych gwarantujących głęboki odbiór prezentowanej na nich muzyki.
MACKDJ i promotor, od blisko dekady działa na scenie undergroundowej muzyki elektronicznej. Od 2007 roku prowadzi skupiający się na basowej muzyce sklep płytowy Mash-up Records. W 2009 roku założył pierwszy poważny polski label wydający dubstep - Moonshine Recordings, rok później kolejny skupiający się na głębokich brzmieniach - New Moon Recordings. Jest winylowym maniakiem z ciężką torbą pełną świeżych produkcji. Jego sety djskie to mieszanka ciężkiego basu, połamanych beatów i jamajskich brzmień.
DIANiezwykle utalentowana i wszechstronna djka spełniająca się przede wszystkim w ciężkich odmianach drum'n'bassu i dubstepu oraz współczesnych pochodnych jazzu. Jej ostatnie sety klubowe to gwarancja tripu w gęsty od basu miejski mrok.
HOAXPromotor, DJ, organizator cyklu COAST2COAST!, kurator/organizator festiwalu Transvizualia, Jazz Jantar i Dni Muzyki Nowej w Trójmieście.
RZEPADJ i promotor undergroundowych imprez. Przygodę z muzyką rozpoczął w 2007 roku. W 2010 roku wyjechał do Londynu w poszukiwaniu kwintesencji sformułowania "JUNGLE IS MASSIVE" Obecnie gra na terenie Polski oraz organizuje eventy w 3city. Przeważnie gra z płyt winylowych, nie planując wcześniej swoich setów. Dominującymi gatunkami, które miesza to Jungle, DnB oraz Dubstep.