Aktualnie brak w repertuarze trójmiejskich teatrów

Dyskretny urok Picassa - online (9 opinii)

teatr tańca
wystawia:
Sopocki Teatr Tańca
data premiery:
12 kwietnia 2019
9.9
42 oceny
Oceniasz 5/10
Sopocki Teatr Tańca
Dyskretny urok Picassa - pokaz online

Zapraszamy na internetową prezentację spektaklu "Dyskretny urok Picassa" w reżyserii Jacka Krawczyka i Joanny Czajkowskiej a w wykonaniu tancerzy Sopockiego Teatru Tańca.

Inspiracją dla artystów Sopockiego Teatru Tańca do spektaklu pt."Dyskretny urok Picassa" jest oczywiście postać Pabla Picassa, ur. w 1881 r. w Maladze, hiszpańskiego malarza, grafika, rzeźbiarza, uznawanego za jednego z najwybitniejszych artystów XX wieku, genialnego twórcę sztuki nowoczesnej. Jego wszechstronna, niezwykle bogata twórczość jest niekończącą się inspiracją dla artystów z różnych dziedzin sztuki w XX i XXI w. Picasso - twórca nie tylko obrazów, ale także grafik, ceramiki, rzeźb, scenografii, ilustracji, jako przedstawiciel takich prądów w sztuce jak realizm, surrealizm, kubizm, dadaizm, jest doskonałą inspiracją do stworzenia żywych obrazów scenicznych w formie interdyscyplinarnego nowoczesnego widowiska, w duchu wielkiego artysty, jego wszechstronnej stylistyki.

Wybrane dzieła z różnych okresów, od subtelnej formy, naturalizmu przez kubistyczną deformację, dekonstrukcję, karykaturę, po surrealistyczną abstrakcyjną ekspresję, wyznaczą dla twórców STT formę o zróżnicowanej stylistyce ruchomych obrazów przedstawienia o ponadczasowym charakterze. Choreografia będzie efektem pracy aktorów-tancerzy, wg autorskiej swobodnej interpretacji i koncepcji z pogranicza performance, tańca, kreacji aktorskiej i dramaturgii teatralnej - w duchu surrealistyczno - kubistycznym.

Koncept: Jacenty Krawczyk
Reżyseria: Jacenty Krawczyk, Joanna Czajkowska
Muzyka: Mariusz Noskowiak
Kostiumy: Alicja Gruca
Scenografia: Artur Gołdys, Zuza Maik
Światła: Mateusz Gierc
Wizualizacje: Katarzyna Turowska

Choreografia i taniec: Joanna Czajkowska, Jacenty Krawczyk, Kamila Maik, Kalina Porazińska, Joanna Nadrowska, Magdalena Laudańska, Kacper Matuszewski

Recenzja Trojmiasto.pl

Przeczytaj także