Zapraszamy na seans w ramach Dyskusyjnego Klubu Filmowego Żak. Dyskusyjny Klub Filmowy ŻAK / Pod skórą / Under the Skin / Wielka Brytania, Szwajcaria / 2013 / 107 min. / Europejska Nagroda Filmowa za muzykę.
Kiedy się o filmie pogada, przełoży na swoje", a także skonfrontuje opinię z innymi, raz, że zostaje on z nami na dłużej, dwa, że stymuluje nas to intelektualnie. Mnożą się tematy rozmów, rozszerza się pula odniesień, a jakby tego było mało, naukowcy donoszą, że taka odroczona gratyfikacja" stanowi źródło satysfakcji i jest gwarantem lepszego samopoczucia! Na rozgrzewkę wybraliśmy film Pod skórą ", który nie pozostawia widza obojętnym! Film został zrealizowany przez Jonathana Glazera (twórcę m.in. oscarowej Strefy interesów), który w pierwszoplanowej roli obsadził jedną z największych hollywoodzkich gwiazd - Scarlett Johansson.
Na seans z dyskusją w ramach DKF-u Żak zapraszamy 16 listopada o g. 16.30.
Prelegent i moderator - Pascal Buła, absolwent Wiedzy o filmie i kulturze audiowizualnej na Uniwersytecie Gdańskim, zajmował się badaniem kinematografii Yorgosa Lanthimosa. W wolnych chwilach gra muzykę i kręci wideoklipy.
Pod skórą / Under the Skinreż. Jonathan Glazer (Strefa interesów, Sexy Beast, Narodziny) / muz. Mica Levi (Strefa interesów, Zola) / w. Scarlett Johansson (Między słowami, Lucy, Historia małżeńska), Paul Branningan (Whisky dla aniołów, Edie) / Wielka Brytania, Szwajcaria / 2013 / 107 min. / Europejska Nagroda Filmowa za muzykę.
Film został zrealizowany przez Jonathana Glazera (twórcę m.in. Oscarowej Strefy interesów), który w pierwszoplanowej roli obsadził jedną z największych hollywoodzkich gwiazd - Scarlett Johansson. W filmie brytyjskiego twórcy popularna aktorka wciela się w rolę zmysłowej postaci, która zwabia do siebie przypadkowo poznanych mężczyzn. Krążąc białą furgonetką po ulicach Glasgow zaczyna coraz bardziej interesować się swoimi potencjalnymi ofiarami.
"Gdyby ktoś chciał sprowadzić do absolutnej esencji fabułę "Pod skórą", wystarczyłoby postawić na głowie "Odyseję". Glazer pokazuje kosmiczną istotę, która przybiera ludzką formę, a następnie próbuje dotrzeć do fundamentu człowieczeństwa. Zupełnie, jakby reżyser chciał cofnąć się od boga z powrotem do przed-człowieka, kończąc swoją opowieść atawistycznym aktem przemocy. I - wbrew pozorom - to również jest opowieść o ewolucji".
Jakub Popielecki