Adam Mickiewicz
Reżyseria i opracowanie tekstu: Gabriel Gietzky
Scenografia: Anita Burdzińska
Opracowanie muzyczne: Gabriel Gietzky
"Gabriel Gietzky, reżyser, zbudował przedstawienie z II części Dziadów (...). Powstał spektakl o lękach młodego pokolenia, które pogańskim obrzędem odgania swoje strachy, pyta o wartości. (...) Dorota Lulka znakomicie bawi się tekstem - wykrzywiając karykaturalnie fragmenty o motylkach i barankach, by przejść do erotycznego zawołania młodzieńców, by poigrać chwilkę z nimi. (...) Na koniec Wielka Improwizacja zostaje rozpisana na głosy młodych. Wadzą się z Bogiem, powtarzając po sobie fragmenty tekstu niczym modlitwę. Czy grzech ostatni to pycha? Gabriel Gietzky szuka i pyta. Nie wskazuje łatwej drogi, ale przekonuje, że Mickiewicza można w zaskakujący sposób przełożyć na współczesny język teatru. Bez łatwizny i efekciarstwa."
(Beata Czechowska - Derkacz,
Głos Wybrzeża 15-16.03.2003)
Reżyseria i opracowanie tekstu: Gabriel Gietzky
Scenografia: Anita Burdzińska
Opracowanie muzyczne: Gabriel Gietzky
"Gabriel Gietzky, reżyser, zbudował przedstawienie z II części Dziadów (...). Powstał spektakl o lękach młodego pokolenia, które pogańskim obrzędem odgania swoje strachy, pyta o wartości. (...) Dorota Lulka znakomicie bawi się tekstem - wykrzywiając karykaturalnie fragmenty o motylkach i barankach, by przejść do erotycznego zawołania młodzieńców, by poigrać chwilkę z nimi. (...) Na koniec Wielka Improwizacja zostaje rozpisana na głosy młodych. Wadzą się z Bogiem, powtarzając po sobie fragmenty tekstu niczym modlitwę. Czy grzech ostatni to pycha? Gabriel Gietzky szuka i pyta. Nie wskazuje łatwej drogi, ale przekonuje, że Mickiewicza można w zaskakujący sposób przełożyć na współczesny język teatru. Bez łatwizny i efekciarstwa."
(Beata Czechowska - Derkacz,
Głos Wybrzeża 15-16.03.2003)