Teatr Patrz Mi Na Usta
Dziewczęta z Zajęczego Wzgórza
[foto1]
Spektakl "Dziewczęta z Zajęczego Wzgórza" Teatru Patrz Mi Na Usta jest wynikiem współpracy Krzysztofa "Leona" Dziemaszkiewicza i Anny Steller. Spektakl jest kolejnym krokiem w rozwoju estetyki teatru Dziemaszkiwicza. Jest też pierwszym duetem założyciela teatru z Anną Steller, w którym obydwoje artyści tworzą na równych prawach.
Na spektakl składają się charakterystyczne elementy tego teatru: taniec i ruch symboliczny, choreografie solowe i duety, maska, niekonwencjonalne i symboliczne użycie rekwizytów, brak linearnej struktury narracji, meta-teatralność, hybrydyczność, drag. Usłyszymy muzykę, która stanie się tkanką nerwową spektaklu, może nawet będzie krwią płynącą w żyłach bohaterów.
W spektaklu mieszają się, jak zwykle zresztą w twórczości Leona Dziemaszkiewicza, konwencje artystyczne i rzeczywistości. Jest tu performance, taniec, rytualne oddanie, freak i drag show. Te wszystkie elementy sprawią, że odbiorca zostanie postawiony przed pytaniem czego tak na prawdę jest świadkiem: teatru, eksperymentu na psychice widza, wiwisekcji, uniwersalnego dramatu jednostki czy świadectwa hybrydycznej tożsamości samych twórców a może nawet alter-globalistycznym protestem? Stawiając zadanie odpowiedzi na powyższe pytania autorzy wymuszą na widzach postawę "tu i teraz", aktywnego uczestnictwa w interpretowaniu zjawiska scenicznego. To niełatwe zadanie może doprowadzić do prawdziwego oczyszczenia albo stanięcia oko w oko z własnymi demonami. Ile w nas ludzi a ile zwierząt? Ile nas w Innym? Ile Innego w nas? Czy nie o to chodziło Antoine'owi Artaud gdy pisał o celach teatru okrucieństwa?
[foto2]
Spektakl powstał w ramach stypendium ufundowanego przez Marszałka Województwa Pomorskiego. Dofinansowany przez Urząd Miasta Gdańska.
Realizacja: Krzysztof "Leon" Dziemaszkiewicz i Anna Steller
Występują:
Krzysztof "Leon" Dziemaszkiewicz
Anna Steller
Dziewczęta z Zajęczego Wzgórza
[foto1]
Spektakl "Dziewczęta z Zajęczego Wzgórza" Teatru Patrz Mi Na Usta jest wynikiem współpracy Krzysztofa "Leona" Dziemaszkiewicza i Anny Steller. Spektakl jest kolejnym krokiem w rozwoju estetyki teatru Dziemaszkiwicza. Jest też pierwszym duetem założyciela teatru z Anną Steller, w którym obydwoje artyści tworzą na równych prawach.
Na spektakl składają się charakterystyczne elementy tego teatru: taniec i ruch symboliczny, choreografie solowe i duety, maska, niekonwencjonalne i symboliczne użycie rekwizytów, brak linearnej struktury narracji, meta-teatralność, hybrydyczność, drag. Usłyszymy muzykę, która stanie się tkanką nerwową spektaklu, może nawet będzie krwią płynącą w żyłach bohaterów.
W spektaklu mieszają się, jak zwykle zresztą w twórczości Leona Dziemaszkiewicza, konwencje artystyczne i rzeczywistości. Jest tu performance, taniec, rytualne oddanie, freak i drag show. Te wszystkie elementy sprawią, że odbiorca zostanie postawiony przed pytaniem czego tak na prawdę jest świadkiem: teatru, eksperymentu na psychice widza, wiwisekcji, uniwersalnego dramatu jednostki czy świadectwa hybrydycznej tożsamości samych twórców a może nawet alter-globalistycznym protestem? Stawiając zadanie odpowiedzi na powyższe pytania autorzy wymuszą na widzach postawę "tu i teraz", aktywnego uczestnictwa w interpretowaniu zjawiska scenicznego. To niełatwe zadanie może doprowadzić do prawdziwego oczyszczenia albo stanięcia oko w oko z własnymi demonami. Ile w nas ludzi a ile zwierząt? Ile nas w Innym? Ile Innego w nas? Czy nie o to chodziło Antoine'owi Artaud gdy pisał o celach teatru okrucieństwa?
[foto2]
Spektakl powstał w ramach stypendium ufundowanego przez Marszałka Województwa Pomorskiego. Dofinansowany przez Urząd Miasta Gdańska.
Realizacja: Krzysztof "Leon" Dziemaszkiewicz i Anna Steller
Występują:
Krzysztof "Leon" Dziemaszkiewicz
Anna Steller