Dzisiaj, wszystko
Teatr Dada von Bzdülöw
Spektakl DZISIAJ, WSZYSTKO związany jest bezpośrednio z przypadającym na jesień 2017 roku jubileuszem 25-lecia Teatru Dada von Bzdülöw. DZISIAJ, WSZYSTKO, w założeniu twórców, będzie przedstawieniem podsumowującym wieloletnie doświadczenie zespołu, jak również otwierającym nową perspektywę wykonawczą i tematyczną. DZISIAJ, WSZYSTKO, w odróżnieniu od ostatnich realizacji Teatru Dada, koncentrować się będzie na choreograficznych i tanecznych rozwiązaniach.
refleksja bazowa:
Ponieważ to, co minęło znika bezpowrotnie / zamienia się w coś - nauczyliśmy się nie obciążać naszych myśli przeszłością, i skoro to, co nadejdzie wydaje się nam nieistotne / będzie czymś - nauczyliśmy się nie zawracać sobie głowy projektami rozpisanymi na pokolenia. Ostatecznie pozostaje nam to chwilowe teraz, to Dzisiaj, i Dzisiaj musi wydarzyć się WSZYSTKO.
refleksja o braku refleksji:
Widz przymuszony do oglądania zdarzenia scenicznego heroicznie doszukuje się zgodności swojego gustu z gustem kreujących zdarzenie. Marzeniem twórców Teatru Dada von Bzdülöw, od zarania istnienia, było takie spotkanie z widzem, któremu nie towarzyszy żadna wyprzedzająca wypadki sceniczne refleksja, czy też wyobrażenie pożytecznych lub też niepożytecznych skutków owego spotkania. A zatem po raz kolejny DZISIAJ, WSZYSTKO.
nadbudowa:
Dada niczego nie czuje,
jest niczym, niczym, niczym.
Jest jak wasze nadzieje, niczym.
Jak wasz raj, niczym.
Jak wasi artyści, niczym.
Jak wasza religia, niczym.
Francis Picabia
zawartość:
DZISIAJ, WSZYSTKO! będzie podróżą po konstelacjach radosnego spełnienia. Dionizyjskim świętem upojenia. Redystrybucją nadmiaru. Zawłaszczeniem świata. Kumulacją zużywania wszystkiego, co znajdzie się pod ręką. Wampiryzmem i ofiarniczym oddaniem jednocześnie.
ironia:
Dla wszystkich żyjących jest jeszcze nadzieja;
gdyż nawet żywy pies jest lepszy niż zdechły lew.
Eklezjastes
Choreografia: Jakub Truszkowski
Współpraca choreograficzna: Katarzyna Chmielewska
Koncept: Leszek Bzdyl
Muzyka: Łoskot (Mikołaj Trzaska, Piotr Pawlak, Olo Walicki, Macio Moretti)
Kostiumy: Katarzyna Piątek
Reżyseria świateł: Michał Kołodziej
Obsada:
Katarzyna Chmielewska, Anna Steller, Katarzyna Ustowska, Leszek Bzdyl, Piotr Stanek, Jakub Truszkowski
Produkcja: Teatr Dada von Bzdülöw / Teatr Wybrzeże
przy wsparciu Urzędu Miasta Gdańska
Specjalne podziękowania dla Klubu Żak w Gdańsku - partnera przy realizacji projektu.
Spektakl zrealizowany w ramach programu: "Zamówienie choreograficzne" Instytutu Muzyki i Tańca.
Teatr Dada von Bzdülöw
Spektakl DZISIAJ, WSZYSTKO związany jest bezpośrednio z przypadającym na jesień 2017 roku jubileuszem 25-lecia Teatru Dada von Bzdülöw. DZISIAJ, WSZYSTKO, w założeniu twórców, będzie przedstawieniem podsumowującym wieloletnie doświadczenie zespołu, jak również otwierającym nową perspektywę wykonawczą i tematyczną. DZISIAJ, WSZYSTKO, w odróżnieniu od ostatnich realizacji Teatru Dada, koncentrować się będzie na choreograficznych i tanecznych rozwiązaniach.
refleksja bazowa:
Ponieważ to, co minęło znika bezpowrotnie / zamienia się w coś - nauczyliśmy się nie obciążać naszych myśli przeszłością, i skoro to, co nadejdzie wydaje się nam nieistotne / będzie czymś - nauczyliśmy się nie zawracać sobie głowy projektami rozpisanymi na pokolenia. Ostatecznie pozostaje nam to chwilowe teraz, to Dzisiaj, i Dzisiaj musi wydarzyć się WSZYSTKO.
refleksja o braku refleksji:
Widz przymuszony do oglądania zdarzenia scenicznego heroicznie doszukuje się zgodności swojego gustu z gustem kreujących zdarzenie. Marzeniem twórców Teatru Dada von Bzdülöw, od zarania istnienia, było takie spotkanie z widzem, któremu nie towarzyszy żadna wyprzedzająca wypadki sceniczne refleksja, czy też wyobrażenie pożytecznych lub też niepożytecznych skutków owego spotkania. A zatem po raz kolejny DZISIAJ, WSZYSTKO.
nadbudowa:
Dada niczego nie czuje,
jest niczym, niczym, niczym.
Jest jak wasze nadzieje, niczym.
Jak wasz raj, niczym.
Jak wasi artyści, niczym.
Jak wasza religia, niczym.
Francis Picabia
zawartość:
DZISIAJ, WSZYSTKO! będzie podróżą po konstelacjach radosnego spełnienia. Dionizyjskim świętem upojenia. Redystrybucją nadmiaru. Zawłaszczeniem świata. Kumulacją zużywania wszystkiego, co znajdzie się pod ręką. Wampiryzmem i ofiarniczym oddaniem jednocześnie.
ironia:
Dla wszystkich żyjących jest jeszcze nadzieja;
gdyż nawet żywy pies jest lepszy niż zdechły lew.
Eklezjastes
Choreografia: Jakub Truszkowski
Współpraca choreograficzna: Katarzyna Chmielewska
Koncept: Leszek Bzdyl
Muzyka: Łoskot (Mikołaj Trzaska, Piotr Pawlak, Olo Walicki, Macio Moretti)
Kostiumy: Katarzyna Piątek
Reżyseria świateł: Michał Kołodziej
Obsada:
Katarzyna Chmielewska, Anna Steller, Katarzyna Ustowska, Leszek Bzdyl, Piotr Stanek, Jakub Truszkowski
Produkcja: Teatr Dada von Bzdülöw / Teatr Wybrzeże
przy wsparciu Urzędu Miasta Gdańska
Specjalne podziękowania dla Klubu Żak w Gdańsku - partnera przy realizacji projektu.
Spektakl zrealizowany w ramach programu: "Zamówienie choreograficzne" Instytutu Muzyki i Tańca.