Nowy projekt Pospieszalskich łączący world music z jazzem. Zmysłowe wokalizy romskie przechodzą w żarliwe improwizacje free, a świetne tematy jazzowe towarzyszą m. in. tekstom ks. Twardowskiego. Mateusz Pospieszalski sięga w tym projekcie absolutnych wyżyn swoich umiejętności i talentu. Jego tematy jazzowe są melodyjne i porywające, a jednocześnie surowe i karkołomne – bez mizdrzenia się do słuchacza. Sola saksofonów – żarliwe i uduchowione, jakby od nich zależał los świata. Partie wokalne Lizy Szmidt są pełne tajemnic i zadumy. Wszystko razem, osadzone w świetnej sekcji rytmicznej, tworzy całość zaskakująco spójną.
„Mateusz Pospieszalski - muzyczny szarlatan grający na wszystkich instrumentach świata - i jego EMPE3” - zapowiadał w Trójkowym Studio im. Agnieszki Osieckiej, jeden z pierwszych koncertów tegoż bandu, Piotr Stelmach.
Można to nazwać „konkret jazz”. Free, jednak z wyraźnie zachowaną melodyką tematów, a niekiedy z domieszką folkowych zaśpiewów. Jazz słoneczny, wzruszający. Z rozpędem. Z zadumą. Nowy projekt Mateusza Pospieszalskiego dla wielu słuchaczy może być zaskoczeniem. Ale w tym właśnie należy upatrywać genialności tego muzyka. W jego autentycznej wolności.
Mateusz Pospieszalski - saksofony, śpiew
Marcin Pospieszalski - bas
Marek Pospieszalski - saksofon, klarnet
Liza Szmidt - wokalizy
Przemek Borowiecki - perkusja
„Zdarzają się arytmiczne uderzenia saksofonów czy klarnetu bliskie Colemanowi, a jednocześnie wyraźny i przemyślany sposób wyrażenia dźwięku w półfolkowych balladach. Nie ma tu żadnej przypadkowości, artysta jest zbyt doświadczonym muzykiem. Po przesłuchaniu „Empe3" zauważyć można, że własnych pomysłów ma jeszcze na kilkanaście innych albumów. Pospieszalski brał udział w nagraniach ponad stu płyt. Na co dzień gra w niezmordowanym Voo Voo, jest również członkiem grupy Tie Brak, kompozytorem, aranżerem, producentem, a przede wszystkim multiinstrumentalistą - gra na saksofonach, fletach, klarnecie basowym, instrumentach klawiszowych i perkusyjnych, akordeonie, śpiewa. Współtworzył awangardę polskiego jazzu i alternatywnego rocka. Występował wspólnie z Anną Marią Jopek, Martyną Jakubowicz, Gordonem Haskellem, Stanisławem Sojką, zespołami Raz Dwa Trzy i Arka Noego. Komponował piosenki dla Anny Marii Jopek, Justyny Steczkowskiej, Renaty Przemyk oraz zespołu Zakopower.” /Tomasz Jakubowski/
Bilety:
- przedsprzedaż do 20.02:
25,- normalny, 20,- ulgowy, 15,- zniżkowy
- od 21.02:
35,- normalny, 30,- ulgowy, 25,- zniżkowy
Bilety ulgowe za okazaniem aktualnej legitymacji studenckiej, zniżkowe dla posiadaczy karty klubowej lub aktualnego biletu okresowego SKM (uwaga: 30-dniowe lub miesięczne bilety metropolitalne wyłącznie z paragonem fiskalnym potwierdzającym zakup biletu obejmującego SKM).
Sprzedaż i rezerwacja biletów - tylko w Klubie ŻAK. Kasa czynna codziennie: g.15.00 - 21.00, w sb i nd od g.16.00 (kasa@klubzak.com.pl; 58 344 05 73 w.117). Nie ma możliwości rezerwacji biletów w cenie przedsprzedaży.