stat
Impreza już się odbyła
PATRONAT

EUROPA +/- 1700 to wydarzenie prezentujące europejskie osiągnięcia kultury, a w szczególności muzyki XVII i XVIII wieku. Projekt zapoczątkowany został przez Fundację SILVA RERUM w 2012 roku przy wsparciu finansowym Miasta Gdańska. Dzięki tej współpracy organizowany jest cyklicznie do dziś, ciesząc się dużym zainteresowaniem publiczności.

sty 11

sobota, g. 18:00

Gdynia,
bilety 60 - 80 zł
lip'25 2-5

środa - sobota

bilety 519 - 1089 zł
Kup bilet
Aby zrozumieć kulturę europejską należy przyjmować różne perspektywy. Ta sama idea czy wartość mogą pojawić się w inny sposób w muzyce, literaturze, czy sztukach plastycznych danego czasu.

festiwal muzyczny - koncerty w Trójmieście


EUROPA +/-1700 to wydarzenie, które proponuje przyjmowanie szerokich punktów widzenia, ukazując muzykę XVII i XVIII wieku w kontekście polityki i ogólnej estetyki swoich czasów.

Głównym polem zainteresowań twórców projektu jest muzyka dworów obszaru Europy Środkowej i Wschodniej - odkrywanie i prezentacja znaczenia jej świetności dla ówczesnej Europy.

Tegoroczny cykl EUROPA +/-1700 zainauguruje koncert carillonowy "Barok nad miastem", wykonywany z wieży Ratusza Głównego Miasta.

Ponadto odbędą się dwa koncerty w Kaplicy Królewskiej w Gdańsku:
"Le Roux i Monteclair" - wieczór z francuską muzyką wokalno-instrumentalną oraz "Czescy mistrzowie baroku" - wieczór z muzyką czeską, rzadko prezentowaną na scenach europejskich.
"Koncert dla przypadkowego przechodnia" - to tajemnicza propozycja muzyczna Maksyma Zajączkiewicza, odbywająca się w lokalizacji, do której będzie można trafić - w tytułowy sposób - jedynie przypadkowo.

Specjalnie dla najmłodszych słuchaczy przygotowane zostały dwa wydarzenia, realizowane we współpracy z Działem Edukacji Muzeum Historycznego Miasta Gdańska. Są to: "Bajki barokowe" - koncert z udziałem aktorki Teatru im. J. Słowackiego w Krakowie oraz warsztaty "Zabawa w baroku, zabawa w barok", przybliżające dawne obyczaje i kulturę.

PROGRAM:

14. 08. 2014 r. (czwartek), godz. 14:30
Carillon wieży Ratusza Głównego Miasta w Gdańsku, ul. Długa
BAROK NAD MIASTEM


Koncert carillonowy, podczas którego wykonane zostaną kompozycje z różnych części Europy, powstałe w XVII wieku, który był złotym okresem w historii carillonów, czasem działalności genialnych braci Hemony - najwybitniejszych w historii ludwisarzy.

Anna Kasprzycka - carillon

14.08.2014 r. (czwartek), godz. 15:00
Wielka Sala Wety - Ratusz Głównego Miasta Gdańsk, ul. Długa 46/47
BAJKI BAROKOWE
(koncert dla najmłodszej publiczności 5 - 8 lat)


Koncert BAJKI BAROKOWE został przygotowany przez zespół SILVA RERUM arte z myślą o dzieciach uczestniczących w Festiwalu Muzyki Dawnej i Kobiecej Energii HAENDEL NA KRESACH w Chełmie. Premiera programu miała miejsce 27 października 2013 roku.

Większość znanych nam dzisiaj i ulubionych bajek, takich jak Kopciuszek, Kot w Butach czy Jaś i Małgosia, ma swoje korzenie w epoce baroku. Historia bajki rozpoczyna się "dawno, dawno temu" - w starożytności. Sztuka opowiadania bajek osiągnęła jednak apogeum popularności w XVII i XVIII wieku. Opowieści były często rozrywką dla dorosłych podczas wspólnych spotkań. Każda z historii potrafiła mieć różne wersje, w zależności od tego, w jakim kraju była opowiadana. Znane nam dziś bajki zostały spisane jako wybrana lub ujednolicona wersja danej historii przez ówczesnych autorów.

W proponowanym projekcie zespół zwraca się w stronę trzech krajów, z których pochodzili najbardziej nam znani dziś bajkopisarze: Włoch, Francji i Niemiec. Współpracująca z zespołem aktorka Teatru im. Juliusza Słowackiego w Krakowie, Katarzyna Zawiślak - Dolny opowiada dzieciom trzy bajki trzech autorów, opowieść zaś przeplatana jest muzyką z kraju i czasów, w których dana bajka powstała, wykonywaną na instrumentach z epoki.

Bajka włoska, "Dwa Ciastka", pochodzi z wydanego w 1634 roku zbioru "Il Pentamerone" Giambattisty Basilego. Jest to wczesna wersja baśni, która pojawia się później u Charlesa Perrault'a ("Wróżki") i Braci Grimm ("Pani Zima"). Baśni towarzyszy siedemnasto- i osiemnastowieczna muzyka na skrzypce i basso continuo włoskich mistrzów: G. Valentiniego, A. Corellego, G. A. Pandolfi Mealego, P. Locatellego.

Kolejną bajką jest "Ośla skórka" Charles'a Perrault'a, pochodząca ze zbioru "Baśnie Babci Gąski" (1695). Instrumentami charakterystycznymi dla dworu francuskiego tamtego czasu były viola da gamba, traverso i klawesyn - i to właśnie one ilustrują muzycznie tę opowieść, wykorzystując utwory Francoisa Couperina, JM Hotteterre'a, Michela Blaveta i JM Leclaira.

Żartobliwa bajka niemiecka - "O wilku i siedmiu koźlątkach" - pochodzi z "Baśni dla dzieci i młodzieży" Braci Grimm (1812-13). Ilustruje ją muzyka G. Ph. Telemanna oraz C. Ph. E. Bacha w wykonaniu całego zespołu.

Opowieściom towarzyszyć będą rysunki wykonywane na żywo przez Marka Nawrockiego.

Program w przyjazny sposób wprowadza najmłodszych słuchaczy w świat instrumentów historycznych i historię kultury - poprzez historię baśni.

Program:


Bajka włoska "Dwa ciastka" - ze zbioru baśni Giambattisty Basilego "Il Pentamerone" (1634 r.)
Bajka francuska "Ośla skórka" - ze zbioru "Baśnie Babci Gąski" (1695) Charles'a Perrault'a
Bajka niemiecka "O wilku i siedmiu koźlątkach" - zbiór "Baśni dla dzieci i młodzieży" Braci Grimm (1812-13r.)

SILVA RERUM arte oraz gość specjalny:
KATARZYNA ZAWIŚLAK - DOLNY - aktorka Teatru im. J. Słowackiego w Krakowie
Maja Miro Wiśniewska - traverso
Danuta Zawada - skrzypce barokowe
Małgorzata Skotnicka - szpinet
Marek Nawrocki - grafika

16.08.2014 r. (sobota), godz. 20:00
Kaplica Królewska przy Bazylice Mariackiej w Gdańsku
LE ROUX i MONTECLAIR - francuskie suity i kantaty


Koncert prezentujący twórczość dwóch interesujących kompozytorów francuskich, żyjących i tworzących na przełomie XVII i XVIII wieku w Paryżu - G. Le Roux i M. P. de Monteclair.

Styl francuski był jednym z przodujących w muzycznym świecie siedemnasto- i osiemnastowiecznej Europy. Najważniejsze dwory europejskie w tym także polskie, zabiegały o francuskich mistrzów muzyki oraz teatru, by uświetniać dworskie uroczystości sztuką na najwyższym poziomie.

W programie usłyszymy suity - zbiory tańców - oraz kantaty na głos z towarzyszeniem instrumentów koncertujących.

SILVA RERUM arte oraz gość specjalny:
ANNA ZAWISZA - sopran
Maja Miro Wiśniewska - traverso
Danuta Zawada - skrzypce barokowe
Karolina Koślacz - viola da gamba
Małgorzata Skotnicka - klawesyn

17.08.2014 r. (niedziela), godz. +/- 17:00
Gdzieś w Gdańsku
KONCERT DLA PRZYPADKOWEGO PRZECHODNIA


Maksym Zajączkiewicz - szpinet
Projekt - marzenie młodego gdańskiego klawesynisty Maksyma Zajączkiewicza, dobywający się w przestrzeni miasta. Tylko dla przypadkowych przechodniów.

18.08.2014 r. (poniedziałek), godz. 10:00 - 13:00
Wielka Sala Wety - Ratusz Głównego Miasta w Gdańsku, ul. Długa 46/47
ZABAWA W BAROKU, ZABAWA W BAROK


Warsztaty dla rodzin z dziećmi w wieku od 5-8 lat, podczas których będzie można poznać XVIII-wieczne dworskie gry i zabawy oraz dawne sposoby na miłe spędzanie wolnego czasu.
Warsztaty prowadzone będą w dwóch turach: od 10 -11:15 i od 11:30 do 12:45 - zgłoszenia proszę słać na adres: silva.rerum.pl@gmail.com, ilość miejsc ograniczona.


23.08.2014 r. (sobota), godz. 20:00
Kaplica Królewska przy Bazylice Mariackiej w Gdańsku
CZESCY MISTRZOWIE BAROKU


Podczas koncertu Czescy mistrzowie baroku pragniemy przybliżyć polskiej publiczności bogaty dorobek wybitnych osiemnastowiecznych kompozytorów pochodzących z Czech, tworzących na dworach całej Europy. W programie koncertu znajdą się dzieła takich twórców jak: Fr. Tuma, Fr. Jiranek, A. Reichenauer, J. Vanhal, rzadko prezentowane na europejskich scenach.

Koncert jest kontynuacją współpracy muzyków z Polski, Czech i Węgier.

SILVA RERUM arte i goście z Czech, Węgier i Transylwanii

Maja Miro Wiśniewska (Polska) - traverso
Mónika Tóth (Węgry) - skrzypce barokowe
Danuta Zawada (Polska) - skrzypce barokowe
Helga Schmidtmayer (Węgry) - altówka barokowa
Agnieszka Oszańca (Polska) - wiolonczela barokowa
Szilard Chereji (Transylwania) - kontrabas barokowy
Marek Kubat (Czechy) - teorba, gitara barokowa
Małgorzata Skotnicka (Polska) - klawesyn

Wydarzenie odbywa się dzięki finansowemu wsparciu Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Patronat medialny: trójmiasto.pl
Partnerzy: Muzeum Historyczne Miasta Gdańska, Bazylika Mariacka w Gdańsku
Organizator: Fundacja SILVA RERUM

Artyści:

Silva Rerum arte + Katarzyna Zawiślak-Dolny Więcej zdjęć ()

Silva Rerum arte + Katarzyna Zawiślak-Dolny

Silva Rerum arte + Katarzyna Zawiślak-Dolny

Zespół SILVA RERUM arte
Zespół SILVA RERUM arte powstał z inicjatywy absolwentek Akademii Muzycznej w Krakowie, Konserwatorium w Amsterdamie, Królewskiego Konserwatorium w Brukseli, specjalizujących się w grze na instrumentach historycznych. W repertuarze zespołu znajduje się muzyka kameralna i orkiestrowa kompozytorów barokowej i klasycznej Europy. Silva Rerum arte pracuje także nad poszerzaniem repertuaru o kompozycje współczesne przeznaczone na instrumenty historyczne, w tym utwory pisane specjalnie na zamówienie muzyków zespołu.

Zespół koncertuje na wielu festiwalach w Polsce i innych krajach europejskich, m. in. Festiwal SEVIQC Šentrupert, Lemberg i Grad, Słowenia, Festiwal BAROKNÍCH UMĚNÍ, Český Krumlov, Czechy, Festiwal C3, Berlin, Essen, Niemcy, Festiwal C3, Gdańsk, Muzeum Bacha w Eisenach, Niemcy, Festiwal Cichej Muzyki, Toruń, Festiwal Europa +/1700 Kaplica Królewska w Gdańsku, Festiwal "Haendel na Kresach".

W lipcu 2012 r. zespół nagrał płytę "7 Ptaków", współfinansowaną przez Marszałka Województwa Pomorskiego.

MAJA MIRO WIŚNIEWSKA - urodzona w Krakowie. Studiowała flet barokowy w klasie ad. Małgorzaty Wojciechowskiej w Akademii Muzycznej w Krakowie, psychologię stosowaną (UJ) oraz muzykoterapię (AM Łódź). Studia muzyczne kontynuowała w Konserwatorium w Amsterdamie, w klasie poprzecznych fletów historycznych prof. Martena Roota. Współpracuje z Uniwersytetem Pedagogicznym, Akademią Muzyczną w Gdańsku oraz Akademią Muzyczną w Krakowie, prowadząc zajęcia dla studentów kierunków Arteterapia, Muzykoterapia oraz Instrumentalistyka. Prowadzi autorskie warsztaty na temat wykonawstwa muzyki dawnej dla młodych flecistów.  Jest współzałożycielem i muzykiem zespołu muzyki dawnej Silva Rerum arte oraz prezesem Fundacji SILVA RERUM, działającej w Gdańsku. We współpracy z Miastem Gdańskiem organizuje festiwale poświęcone muzyce dawnej w Trójmieście: Cappella Angelica, Muzyka Aniołów Mariackich oraz Europa +/-1700. Współpracuje także z zespołami: De Nederlandse Bachvereniging, Nieuwe Philharmonie Utrecht, Capella Cracoviensis, Collegium Cracoviensae, Consortium Sedinum, Sweelink Baroque Orchestra, Luters Bach Ensemble Groningen, Cracovia Barocca, Floripari i in. oraz z baletem dworskim Cracovia Danza. Stypendystka programu Rządu Holenderskiego "Top Talent", Stichting Sweelinck Fond, Ministra Kultury RP, Małopolskiej Fundacji "Sapere Auso", Fundacji im. St. Estreichera oraz Towarzystwa Przyjaciół Krakowa w Chicago. Zmierza do poszerzania literatury na flet barokowy o kompozycje współczesne: od 2006 roku zamawia i przygotowuje prawykonania nowych utworów kompozytorów ukraińskich, polskich i holenderskich. W 2012 roku rozpoczęła pracę nad doktoratem poświęconym muzyce współczesnej na flet barokowy. 

DANUTA ZAWADA - absolwentka Akademii Muzycznej w Gdańsku, w klasie skrzypiec prof. Macieja Sobczaka; Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie skrzypiec barokowych ad. Zygmunta Kaczmarskiego oraz Królewskiego Konserwatorium w Brukseli w klasie skrzypiec barokowych Sigiswalda Kuijkena oraz Sary Kuijken. Brała udział w licznych kursach dotyczących wykonawstwa muzyki dawnej, prowadzonych przez takich specjalistów jak: Monika Toth, Enrico Onofri, Olivia Centurioni, Ryo Terakado, Marinette Troost, Jaque Ogg, Paolo Pandolfo, Keneth Weiss, Simon Standeage.

Jest współzałożycielką zespołu Silva Rerum arte, który realizuje swoje projekty na terenie Trójmiasta a także koncertuje w Polsce i innych krajach europejskich.

Współpracuje także z takimi zespołami jak: Hofmusici (Czechy), Il Gardellino (Belgia), Musica Perduta (Włochy), Colegium 1704 (Czechy), Le Concert d'Anwers (Belgia), PhiloMelante (Belgia).

Brała udział w nagraniach dla takich firm fonograficznych jak: Accent, Briliant Classic, Soliton.

Jako członek zarządu Polskiego Stowarzyszenia Przyjaciół Muzyki Dawnej w Gdańsku oraz Wiceprezes Fundacji Silva Rerum, aktywnie działa na rzecz promocji muzyki dawnej w Polsce.

AGNIESZKA OSZAŃCA jest jedną z czołowych wiolonczelistek barokowych młodego pokolenia, studiowała muzykę dawną w Holandii, gdzie pod kierunkiem Violi de Hoog specjalizowała się w wiolonczelowym repertuarze osiemnastego i dziewiętnastego wieku.

Od czterech lat mieszka w Krakowie, gdzie jako solistka i koncertmistrzyni sekcji wiolonczel, związana jest z Capellą Cracowiensis. Ponadto regularnie pojawia sie na scenach koncertowych w kraju i zagranica z takimi zespołami jak Silva Rerum arte, włoskim Ensemble Stile Galante, czy holenderskim Ensemble Odyssee. Współpracuje z największymi muzykami sceny muzyki dawnej. Nagrywa dla wytworni krajowych i zagranicznych.

W wolnych chwilach odkrywa piękno Podhala i Małopolski.

MAŁGORZATA SKOTNICKA - ukończyła Akademię Muzyczną w Krakowie w klasie klawesynu profesor Elżbiety Stefańskiej. Umiejętności swoje doskonaliła uczestnicząc w kursach mistrzowskich prowadzonych przez takich pedagogów jak: Zuzanna Ružičkowa, Hugette Dreyfus oraz Jacque Ogg.

W roku 1995 m.in z jej inicjatywy powstała w Zespole Szkół Muzycznych w Gdańsku - Wrzeszczu klasa klawesynu, którą do dzisiaj prowadzi. Uczniowie jej są laureatami konkursów oraz stypendiów Ministra Kultury. Jest też dr hab. Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. Brała udział w pracach jury ogólnopolskich konkursów i przesłuchań klawesynowych. Prowadzi kursy mistrzowskie oraz konsultacje w szkołach muzycznych oraz Akademiach Muzycznych w całej Polsce.

Koncertuje jako solistka oraz kameralistka w kraju i za granicą. Brała udział w licznych Festiwalach. Współpracowała z wybitnymi artystami m.in z W. Kuijkenem, B.Csologiem, R. Jabłońskim.

W latach 1996-2010 grała w zespole kameralnym Pro Musica Antiqua, z którym nagrała pięć płyt z muzyką epoki baroku oraz polską muzyką współczesną wydanych przez firmę DUX. W roku 2003 wraz z zespołem zdobyła złotą płytę przyznawaną przez firmę DUX, a w roku 2007 nagrodę przyznawaną przez Marszałka Województwa Warmińsko - Mazurskiego "Najlepsi z Najlepszych".

W roku 2003 została odznaczona przez Ministra Kultury odznaką Zasłużony Działacz Kultury.

Z jej inicjatywy w roku 2002 powstało Polskie Stowarzyszenie Przyjaciół Muzyki Dawnej, w którym dwie kadencje pełniła funkcję prezesa, a obecnie funkcje wiceprezesa. Jako członek zarządu jest współorganizatorem dwunastu edycji Festiwalu Muzyki Dawnej ANIMA MUSICA.

Od 2010 roku jest członkiem zespołu Silva Rerum arte oraz wiceprezesem Fundacji Silva Rerum.

KAROLINA KOŚLACZ - w 2002 r. ukończyła AMFC Filia w Białymstoku w klasie wiolonczeli prof. A. Zielińskiego. Grę na violi da gamba rozpoczęła w 1999 r. przy przygotowaniach do koncertu z zespołem Canor Anticus. Zafascynowana tym instrumentem, postanowiła pogłębiać swe umiejętności w tym kierunku. Początkowo w Letniej Akademii Muzyki Dawnej w Wilanowie a następnie w Akademii Muzycznej w Krakowie. W 2006 roku ukończyła Akademię Muzyczną w Krakowie w klasie prof. M. Zalewskiego. Od września 2010 roku prowadzi klasę violi da gamba w Zespole Szkół Muzycznych im. F. Chopina w Warszawie.

Uczestniczyła w wielu kursach mistrzowskich (pod kierunkiem: Paolo Pandolfo, Vittorio Ghielmi, Wielanda Kuijkena, Barbary Hofmann, Jaap Ter Lindena, Jorg Medera) a także w licznych koncertach i festiwalach na terenie Polski oraz za granicą. Obecnie prowadzi działalność koncertową z różnymi polskimi zespołami muzyki dawnej, takimi jak: Il Tempo, Ars Nova, Canor Anticus, Bella Indifferenza, Da Gamba ensemble, Silva Rerum arte.

Jest nie tylko muzykiem, zajmuje się również nauczaniem języka francuskiego i na tym polu zdobyła duże doświadczenie pedagogiczne.

ANNA ZAWISZA - sopran, ukończyła Liceum Muzyczne w Tarnowie, w klasie kontrabasu i śpiewu, a następnie, z wyróżnieniem, Wydział Wokalno - Aktorski Akademii Muzycznej w Krakowie. Swoje umiejętności szkoliła, biorąc udział w kursach w kraju i za granicą, prowadzonych m.in. przez Urszulę Trawińską-Moroz, Ingrid Kremling, Liobe Braun i Charlesa Danielsa.

Zajmuje się głównie wykonawstwem muzyki dawnej i współczesnej. Jest solistką Krakowskiej Opery Kameralnej. Występowała również na deskach Opery i Operetki w Krakowie, Filharmonii Narodowej, krakowskiej, łódzkiej, wrocławskiej, lubelskiej i Filharmonii w Częstochowie.

W 1999 roku otrzymała wyróżnienie w Konkursie Muzyki Dawnej w Żywcu.
Od wielu lat współpracuje z zespołami, takimi jak: Gabrielli Consort, Capella Cracoviensis, Silva Rerum arte, Harmonia Sacra i Estravaganza oraz Chórem Polskiego Radia pod batutą znamienitych dyrygentów; Gabriela Chmury, Antoniego Witta, Paula McCreesha, Paula Goodwina, Helmuta Rillinga. Z tym ostatnim wykonała jako solistka w ramach Akademii Bachowskiej w 2003 roku "Mesjasza" G.F.Haendla.

Była stypendystką Ministra Kultury w roku 2004. Do ważnych osiągnięć zalicza udział w festiwalach (Festiwal Muzyki Współczesnej w Krakowie, Schlezwig Holstein Musik Festival w Niemczech,w ramach którego nieustannie koncertuje na wielu kontynentach, głównie w Azji, Festival Baroque d'Auvergne we Francji, Festiwal Muzyki Filmowej w Krakowie, Dni Bachowskie w Krakowie oraz Festiwal Beethovenowski w Warszawie).

Ma na swoim koncie liczne nagrania studyjne, m.in. muzyka do spektaklu "Łucja Szalona" w reżyserii Magdaleny Piekorz, którego premiera odbyła się w Teatrze Słowackiego w Krakowie, płyta pt. "Muzykalia Łańcuckie", cztery płyty we współpracy z wydawnictwem Musicon zawierające odnalezioną muzykę jasnogórską.

Nieustannie rozwija swoją pasję udzielając się w licznych projektach muzyczno-teatralnych oraz eksperymentalnie w zespołach muzyki rozrywkowej.

MÓNIKA TÓTH - ukończyła Akademię Muzyczną w Szeged (Węgry), Civica Scuola di Musica (dzisiaj Accademia Musicale Moderna) w Mediolanie, w klasie skrzypiec barokowych Enrico Gatti. Vincenzo Bellini Conservatorium w Palermo, klasa skrzypiec barokowych Enrico Onofri. Jest stypendystką Soros Foundation i Marco Fodella Foundation. Uczestniczyła w kursach mistrzowskich prowadzonych pod kierunkiem: Simona Standage'a, Lucy van Deal, Jaap Schrödera i Malcolma Bilsona. Laureatka drugiej nagrody na międzynarodowym konkursie zespołów kameralnych "Premio Bonporti Rovereto" oraz trzeciej nagrody na "Telemann Wettbwerb" w Magdeburgu.

Współpracuje z I Barocchisti, Il Giardino Armonico, Ensmble Zefiro, Accademia Bizantina, Capella Leopoldina Graz, Europa Galante, Dolce e Tempesta, Brixia Musicalis, Barucco Wien, L' Eclisse, Estro Cromatico, Divino Sospiro, Neue Hofkapelle Graz. Dokonała licznych nagrań m.in. dla Decca, EMI, Sony, Archiv, Arts, Naiv, Hungaroton, Symphonia, Amadeus, Virigin labels. Prowadziła kursy mistrzowskie (specjalność skrzypce barokowe, muzyka kameralna) na Węgrzech - Tokaj, Bélapátfalva, Agárd. Od kilku już lat organizuje i prowadzi letnie kursy muzyki dawnej w Miszla (Węgry).

HELGA SCHMIDTMAYER - absolwentka Konserwatorium im. Béli Bartóka w Budapeszcie oraz Akademii Muzycznej w Szeged (Węgry) w klasie skrzypiec Ferenca Szecsődi oraz pedagogiki instrumentalnej. Ukończyła również Felix Mendelssohn Bartholdy Hochschule für Musik und Theater w Lipsku (Niemcy) w klasie skrzypiec barokowych Susanne Scholz.

Współpracuje z wieloma grupami specjalizującymi się w wykonawstwie muzyki dawnej, między innymi: Hofmusici (Praga), Senza Sordini (Berlin), Cammermusik Potsdam, Leipziger Concert, Mitteldeutscher Barock Compagney und Mendelssohn Kammerorchester Leipzig, Silva Rerum arte (Polska).

Jest nauczycielem skrzypiec w prywatnej szkole muzyczne w Lipsku.

SZILÁRD CHEREJI - z wyróżnieniem ukończył Transylvania University of Brasov, w Rumunii. Kontrabas barokowy i violone studiował w Wiedniu pod kierunkiem Andrew Ackermana. Specjalizuje się również w wykonawstwie muzyki średniowiecznej oraz grze na violi da gamba, którą studiował w klasie Lorenza Duftschmid'a w Graz i Trossingen.

Współpracuje z takimi zespołami jak: Santenay, L'Arpeggiata - Christina Pluhar, Armonico Tributo Austria - Lorenz Duftschmid, Cristofori - Arthur Schoonderwoerd, Ensemble Kapsberger - Rolf Lislevand, Norsk Barokkorkester - Gottfried von der Goltz, Orfeo Barockorchester - Michi Gaigg.

Brał udział w nagraniach płyt z zespołem Santenay (label Olive Music), Cristofori (label Alpha, Pan Classics and Accent), Chorus sine nomine (ORF), Private Musicke (label Accent)

MAREK KUBÁT - ukończył Konserwatorium Muzyczne w Tišnovie w klasie gitary klasycznej Stanislava Juřici oraz gitary jazzowej pod kierunkiem Viléma Spilky.Jest również absolwentem Akademii Muzycznej w Brnie w klasie lutni Miloslava Študenta.

Uczestniczył w kursach mistrzowskich prowadzonych przez Paula Beiera i Michaela Fields'a.

Współpracuje z wieloma zespołami specjalizującymi się w wykonawstwie muzyki dawnej, takimi jak: Hof-musici, Ensemble Damian, The Czech Ensemble Baroque; a także z folkowym zespołem Malevil, zespołem jazzowo-rockowym Ha-Kapela, jazzowym zespołem Mañana oraz zespołem grającym muzykę świata Czaldy-Waldy.

Współpracuje z kompozytorami muzyki współczesnej takimi jak: Dada Klementová, Tomáš Hanzlík, Vít Zouhar a także ze studiem musicalowym Jany Janěkovéj na Akademii Muzycznej w Brnie. Prowadzi klasę gitary w szkole muzycznej w Tišnovie oraz klasę gitary i lutni w Gimnazjum o profilu artystycznym w Brnie.

KATARZYNA ZAWIŚLAK-DOLNY - absolwentka PWST w Krakowie w klasie mistrzowskiej prof. Jerzego Treli. Studia ukończyła z wynikiem celującym. Zdobywczyni Drugiej Nagrody Aktorskiej Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz nagrody zespołowej na XXVIII Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi. W Teatrze im. Juliusza Słowackiego w Krakowie od 2010 r., gdzie grała Minę Murray w Draculi wg Brama Stokera, Dziwną siostrę w Tragedii Makbeta W. Szekspira. Aktualnie można ją oglądać w spektaklach: Tango Piazzolla A. Burzyńskiej (reż. J. Opalski), Czarnoksiężnik z krainy Oz L. F. Bauma (reż. J. Kilian), Ziemia obiecana W. S. Reymonta (reż. W. Kościelniak) i Maskarada M. Lermontowa (reż. N. Kolada).

MAKSYM ZAJĄCZKIEWICZ - urodził się w Gdańsku w 1994r. Edukację muzyczną rozpoczął od prywatnych lekcji fortepianu w wieku 10 lat. Duży wpływ na jego świadomość muzyczną wywarła mgr Christa Kamińska. W roku 2010 rozpoczął naukę gry na organach u mgr Błażeja Musiałczyka, oraz klawesynie u dr hab. Małgorzaty Skotnickiej w Szkole Muzycznej II stopnia im. Fryderyka Chopina w Gdańsku. W roku 2012 zdobył I nagrodę II Ogólnopolskiego Konkursu Klawesynowego im. Wandy Landowskiej. Obecnie jest studentem Akademii Muzycznej w Gdańsku. Swoją przyszłość wiąże z klawesynem i muzyką dawną.

Informacja o biletach

Bilety do nabycia na godzinę przed koncertem.
* Ulgowy – 10 zł, Normalny – 20 zł
* Ulga przysługuje uczniom, studentom, emerytom i rencistom.
WSTĘP WOLNY na koncert dla dzieci „Bajki barokowe” oraz warsztaty „Zabawa w baroku, zabawa barok”.

Przeczytaj także