stat
Wydarzenie już się odbyło

Edu Generator: Gamifikacja w edukacji - szkolenie

Ogłoszenia Kursy i szkolenia w Trójmieście

Podczas licznych spotkań z nauczycielami otrzymujemy sporo sygnałów, o tym że istnieje ogromna potrzeba szkolenia z zakresu grywalizacji. Dlatego ostatnio w Starterze w ramach Edu Generatora mocno stawiamy na tę tematykę. Zapraszamy na szkolenie, które rozwinie wasze umiejętności w tym zakresie i pozwoli wam stworzyć pierwsze zgamifikowane zajęcia!

Podczas warsztatu szybko przejdziecie z teorii do praktyki, stawiając zdecydowanie na to drugie.

Podczas szkolenia dowiecie się:
- jak funkcjonuje mózg gracza (ucznia) i dlaczego gry wciągają,
- czym jest i czym nie jest gamifikacja,
- na czym w praktyce polega i z jakich elementów znanych z gier buduje się zgamifikowany kurs,
- jak narzędzie sprawdza się autorom (punkt widzenia nauczyciela i ucznia),
- jak wykorzystać nowe technologie w realizacji zgamifikowanych zajęć.

Uczestnicy otrzymają zaświadczenie o udziale w warsztatach. W trakcie szkolenia osoby w nim uczestniczące będą mieć dostęp do serwisu kawowego oraz przekąsek.

Uwaga! Szkoły, które zgłoszą minimum 3 nauczycieli otrzymają 20% zniżki na bilety. Zainteresowanych tą ofertą prosimy o kontakt pod adresem: a.knoff@inkubatorstarter.pl.

Program szkolenia:
I. Gamifikacja jako narzędzie (wykład z dyskusją).
1. Zrozumienie idei grywalizacji (cel, źródła motywacji uczniów/studentów, zalety i wady, gamifikacja a game-based learning).
2. Podstawy neurobiologiczne funkcjonowania mózgu w kontekście gamifikacji (mózgowy układ nagrody). Neurobiologiczne odniesienia do mechanizmu wzbudzania i podtrzymywania motywacji do nauki w zgamifikowanym kursie.
3. Poznanie elementów mechaniki i dynamiki gier wykorzystywanych w zgrywalizowanych kursach.
4. Opinie uczniów i nauczycieli.

II. Przykłady zgamifikowanych kursów (wykład)
5. Krytyczna analiza przykładowych zastosowań grywalizacji w edukacji (omówienie kursów zaprojektowanych i prowadzonych przez autorów).

III. Projektowanie prototypów zgamifikowanych zajęć przez uczestników (praca warsztatowa)
6. Zaprojektowanie zgrywalizowanych kursów przez uczestników szkolenia.
7. Ocena grywalności prototypów zgrywalizowanych kursów.

IV. Wsparcie technologiczne (praca na własnym sprzęcie lub pokaz)
8. Wykorzystanie narzędzi internetowych do konstrukcji kursu, zaprojektowanie środowiska gry niezbędnego do wymiany zasobów i komunikacji z graczami (darmowe platformy do tworzenia środowiska gry, tworzenie arkuszy, tabel wyników i rankingów, współdzielenie tabel gry, tworzenie quizów online, komunikacja z graczami i między graczami).


Warsztaty prowadzić będą dr hab. prof. UG Joanna Mytnik, Dr Wojciech Glac, wykładowcy uniwersyteccy, których pasją jest projektowanie sposobów skutecznego uczenia się, wciąż poszukujący sposobów na motywowanie studentów i uczniów do aktywnej nauki. Od wielu lat wprowadzają innowacyjne metody nauczania na Uniwersytecie Gdańskim.

Informacja o biletach

  • Bilet normalny
    169 zł