Szkolenie "Efektywna komunikacja i asertywność - rozwój umiejętności interpersonalnych".
Program szkolenia:
1. Wprowadzenie do zagadnień komunikacji:
Pożądane umiejętności interpersonalne w komunikacji
Znaczenie komunikacji werbalnej i niewerbalnej (mowa ciała)
Autodiagnoza umiejętności komunikacyjnych
Proces komunikacji i jego etapy
Błędy w komunikacji
Komunikacja bezpośrednia a komunikacja telefoniczna
2. Zaawansowane umiejętności w komunikacji:
Aktywne słuchanie jako narzędzie skutecznej komunikacji, pseudo-słuchanie i słuchanie właściwe
Diagnoza własnych barier utrudniających uważne słuchanie
Sztuka zadawania pytań
Różnice indywidualne w komunikacji- twój styl komunikacji a typy osobowości
3. Asertywność :
Autodiagnoza zachowań asertywnych
Prawa asertywności- jak żyć w zgodzie z innymi i bronić własnych praw
Jaka jest różnica między zachowaniami agresywnymi, a uległymi w kontakcie z drugą osobą?
Asertywne wyrażanie opinii i przekonań
Jak reagować asertywnie, gdy ktoś nas krytykuje i co oznacza konstruktywna krytyka?
Dla kogo:
Często nie zdajemy sobie sprawy jak sposób komunikacji, wpływa na treść i odbiór naszego przekazu. Co kilka minut jesteśmy ofiarami pułapek komunikacyjnych, które destrukcyjnie wpływają na budowanie pozytywnych relacji z innymi ludźmi. Szkolenie to jest przeznaczone dla osób, pragnących rozwijać swoje umiejętności związane z budowaniem relacji w kontaktach międzyludzkich, tak, aby ich przekaz był jasny i czytelny dla odbiorcy.
Cel szkolenia:
Uczestnicy nauczą się jak można budować pozytywne relacje z innymi ludźmi, poprzez efektywną komunikację. Jak respektować prawa innych, jednocześnie nie rezygnując z własnych praw? Uczestnicy szkolenia dowiedzą się, co to znaczy być asertywnym wobec klientów oraz kiedy możemy mówić o zachowaniach asertywnych.
Metody szkoleniowe
Nasze szkolenie jest prowadzone w formie warsztatu. Stosujemy się do zasad efektywnego uczenia się dorosłych, według Cyklu Kolba (doświadczenie - refleksja - teoria - planowanie). Grupa liczy od 8 do 12 osób, co pozwala każdemu z uczestników aktywnie brać udział w proponowanych : grach symulacyjnych, analizach przypadków, dramie (scenkach sytuacyjnych), a także jest szansą na prawdziwą wymianę doświadczeń.
Zgłoszenia można nadsyłać na adres email: info@asesoria.com.pl, dodatkowych informacji udzielamy telefonicznie po nr tel. 602 695 100