Zapraszamy do sopockiej Willi na Electric Forest - dwudniowy festiwal na koniec lata.
30.08 piątekfestiwal muzyczny - koncerty w Trójmieście
18:00 start
18:30 HUBY - Ludomir Franczak - instalacja w ogrodzie
19:00 NOTATKI TERENOWE - Marcin Dymiter - wykład
20:00 TUNDRA - koncert
21:00 EMITER koncert
22:00 MIKRO_MAKRO - projekcja wybranych prac video z biblioteki mikro_makro
31.08 sobota (333flow.com mini fest)
16:00 start
16:30 INTERFEJSY BIO-FIZYCZNE W MUZYCE - Maciej Ożog - wykład
17:30 WPROWADZENIE DO PROCESSINGU I GENEROWANIA W PURE DATA - Michael Pinter - wykład
18:30 PROTOTYPOWE TECHNOLOGIE DZWIĘKU WIELOKANAŁOWEGO WYSOKIEJ ROZDZIELCZOŚCI, JAKO NOWE NARZĘDZIA KOMPOZYTORSKIE - Bartłomiej Kuźniak - wykład
20:00 BAD HOMEBOYS - projekcje dźwiękowe, dokumentacji z ostatnich performance'ów oraz praktyczna prezentacja tematów poruszonych w wykładach członków duetu.
21:00 NONSTATE - kwadrofoniczny performance audiowizualny
22:00 2g - minimal trance politempo - koncert z projekcją
23:00 POTAŃCÓWKA ELEKTRO - jako DJ Maciek Ożóg
30.08 PiątekHUBY - Ludomir Franczak Huba - potocznie: grzyb z rodzaju żagiew (Polyporus, Fomes), korzeniowiec (Heterobasidion) lub czyreń (Phellinus). Huba zwana częściej hubką służyła do krzesania ognia. Delikatna tkanka wysuszonych rurek spodu grzyba może się zapalić od krzesanych iskier z krzesiwa. Znane są też odmiany hub dźwiękowych (Increpueris), występujące głównie w lasach syberyjskich.
www.lfranczak.blogspot.comEMITER
NOTATKI TERENOWE - Marcin Dymiter W ramach festiwalu usłyszymy najnowszy materiał emitera "air/field/feedback". "Air/ field/ feedback" to nowa odsłona emitera. Mikrofony, mikser, nośniki analogowe i cyfrowe, nagrania terenowe stają się instrumentami. Łącząc kompozycję, miks różnej jakości materiału dźwiękowego i improwizacji Marcin Dymiter szuka możliwości syntezy analogowego/ cyfrowego brzmienia i organicznych połączeń w samym dźwięku. Istotny jest także kontekst przestrzeni- eksploracja zastanej przestrzeni, "umuzycznienie" architektury stanowi integralny element koncertu. "Air/ field/ feedback" łączy różne aspekty dźwiękowych poszukiwań: nagrań terenowych, eksploracji różnorodnych pejzaży dźwiękowych, dźwięku, jako interpretacji otoczenia. Air/Powietrze - przekaźnik dźwięku-staje się punktem wyjścia dla muzyki. W powietrzu sporo się dzieje- praktycznie przez cały czas coś "przelatuje". To kanał emisji, zakłóceń, dźwiękowej przemocy i ciszy. Field/Pole - rubieże. Nagrania polowe- field recording - szkoła słuchania i komponowania. Nagrania terenowe są w tym projekcie kluczowe, wprowadzenie "pola", jako zagadnienia akustycznego i pejzażu dźwiękowego, jako zagadnienia muzycznego to istotny element moich zainteresowań. Feedback/ Sprzężenie zwrotne ma w swojej naturze randomizację i anarchię. Rozbija na cząstki nasze oczekiwania, przyzwyczajenia, muzyczną wygodę. Feedback jest fizycznym/ słuchowym doświadczeniem.
emisja trwa.
www.emiter.orgwww.field-notes.plTUNDRAElektroakustyczny projekt Dawida Adrjanczyka i Krzyśka Joczyna. Inspiracją dla muzyków jest przede wszystkim przestrzeń, zarówno w wymiarze fizycznym, jak i duchowym. Oprócz sampli, nagrań terenowych i manipulacji dźwiękiem, duet szeroko wykorzystuje także instrumenty akustyczne. W 2012 roku ukazała się debiutancka płyta zespołu - "Anekumena", a na początku 2013 roku album "Reindeer Luck", stanowiący zapis wspólnego koncertu Tundry i Karpat Magicznych.
tundra0.bandcamp.comMIKRO_MAKRO W 2009 roku ogłoszono konkurs na prace video w ramach 3 edycji festiwalu mikro_makro, którego pomysłodawcami i kuratorami są Marcin Dymiter i Ludomir Franczak. Wpłynęło ponad 50 zgłoszeń z całego świata. Poziom prezentacji był bardzo wysoki, dlatego też organizatorzy zdecydowali się udostępnić wszystkie zgłoszenia publiczności festiwalowej w formie Biblioteki obrzeży, która miała być multimedialną definicją tego pojęcia. 30 sierpnia w ramach wydarzeń w Willi FSC w Sopocie przedstawimy wybrane prace. Oto nazwiska autorów prezentowanych prac: Lemeh42, Muriel Montini, Patrick Bergeron, Tessa Garland, Amanda Belantara, Scott F. Hall and Matt Dombrowski, Sean Burn, Leslie Supnet, Daniel Hopkins, Juan Rey, Patryk Daszkiewicz, Wojciech Kowalczyk
mikromakrofestiwal.blogspot.com/search/label/OPEN%20CALL31.08. SobotaBAD HOMEBOYS Michael Pinter i Bartłomiej Kuźniak spotkali się po raz pierwszy na scenie podczas festiwalu V:NM w listopadzie 2012 grając razem w Alpenglow 3 Orchestra
a3o.333flow.comWspółpraca w duecie rozpoczęła się w marcu 2013 w Berlinie. Powstała tam instalacja świetlno-dźwiękowa, której dokumentacja dostępna jest na stronie duetu. Kolejne działanie miało miejsce w Parku Rzeźby pod Grazem w Austrii. Znajduje się tam największy w Europie sub-woofer - 11-metrowy, 4-tonowy silos ze stali nierdzewnej zaopatrzony w zestaw 8 potężnych głośników basowych. To interaktywna rzeźba Michaela Pintera "Sub/DC". Twórca na prośbę kolegi z zespołu otworzył rzeźbę, żeby umożliwić granie "na niej i w niej" na kontrabasie elektrycznym nastrojonym o oktawę niżej, analogowym echu oraz saksofonie sopranowym. Dokumentacja z tej akcji zostanie po raz pierwszy zaprezentowana w Willi FSC podczas festiwalu electric forest. Działania kompozycyjne duetu zostały uwiecznione podczas czerwcowej sesji w Studiu 333. Powstałe tam cztery kwadrofoniczne utwory są drogą do kolejnych prac przewidzianych na oktofoniczny system sferyczny. Ich prezentacja będzie częścią wykładu dotyczącego wykorzystania wielokanałowych systemów dźwiękowych w twórczości dźwiękowej i muzycznej.
Michael Pinter - kwadrofoniczne generatory i procesory Pure Data, głos, gitara
Bartłomiej Kuźniak - basy, saksofon, kontrafon, głos, MF-104Z
badhomeboys.333flow.comNONSTATE - psychosomatic electric no muzik Nonstate to projekt audiowizualny, zainicjowany przez Macieja Ożoga, związanego wcześniej z grupami Spear, ben zeen i Aural Treat. Stałym współpracownikiem Nonstate jest Bartłomiej Kuźniak, muzyk i kompozytor znany z projektów 2g, 3 Metry, QKS, Sub Spa. Realizacje dźwiękowe Nonstate powstają w wyniku eksploracji przestrzeni granicznych: pomiędzy hałasem a ciszą, między słyszalnym i tym, co pozostaje poza percepcyjnymi zdolnościami ludzkiego ucha, między ciałem i bitem informacji. Dźwięk stanowi narzędzie i sposób wyjścia poza binarne opozycje, ale jednocześnie jest przestrzenią stałego eksperymentu i analizy systemu relacji, związków, napięć, przepływów pomiędzy skrajnymi polami. Gra z opozycjami i gra opozycji wytwarza w realizacjach Nonstate ekstremalne doświadczenia psychofizyczne na granicy transu i medytacji. Nonstate korzysta z instrumentarium elektronicznego, syntezatorów analogowych i cyfrowych, preparowanych i modyfikowanych urządzeń elektronicznych (circuit bending) i preparowanych instrumentów akustycznych. Działania "na żywo" przyjmują formę performance'ów audiowizualnych, w których dźwiękowi towarzyszą projekcje, łączące przygotowane uprzednio i powstające w czasie rzeczywistym obrazy wideo.
nonstate.333flow.comsoundcloud.com/nonstatewww.youtube.com/nonstatevimeo.com/nonstatewww.facebook.com/nonstate2g Wieloręki, wieloludzki instrument zespojony w celu muzykowania opartego na głębokim wzajemnym słuchaniu się i przenikaniu brzmień tworzących wielowymiarową, wielowątkową jedność. Muzyka 2g oparta jest na równoległych rytmach (politempia) współtworzonych przez bardzo niskie, charakterystyczne basy, syntezator modularny EMS VCS 3, piano elektryczne Rhodes Suitcase oraz saksofony poddane dalszej obróbce lub nie. Zespół używa specyficznego klimatu harmonicznego zaczerpniętego z minimalistycznej kameralistyki współczesnej, choć ekspresja trio, brzmienia instrumentów i rodzaj transowości tej muzyki są całkiem odmienne.
Na sopocki koncert do zespołu dołączy dubmaster Janek Mru.
Skład:
Bartłomiej Kuźniak - basy, saksofony
Maciej Polak - syntezator modularny EMS VCS 3
Dawid Kosiarkiewicz - saksofony barytonowy i tenorowy, piano Rhodes Suitcase
Janek Mru - dubmaster - echa taśmowe i efekty
2g.333flow.comWYKŁADYSzczegóły wykładów oraz wszelkie bieżące info na:
www.facebook.com/events/645097595502701/