Narodowy Akademicki Teatr Dramatyczny im. Franka w Kijowie
Eryk XIV
August Strindberg
Tłumaczenie: Maksym Yakovlev
Sztuka napisana w odległym 1899 roku jest zaskakująco aktualna - szczególnie dziś.
Pierwszą sztuką słynnego szwedzkiego dramaturga Augusta Strindberga wystawioną na ukraińskiej scenie był właśnie Eryk XIV. Dylematy i decyzje ludzi będących u sterów władzy zawsze były, są i będą aktualne. Spektakl na kanwie epizodu z okresu rządów szwedzkiego króla Eryka XIV, przenosi widza w symboliczne miejsce poza czasem i przestrzenią. Mimo, że akcja sztuki osadzona jest w szesnastowiecznej Szwecji, całość została uwspółcześniona przy pomocy scenografii, kostiumów i muzyki. Ta ostatnia, zaczerpnięta z filmów Jima Jarmuscha, idealnie wpisuje się w dramaturgię sztuki tworząc odpowiedni nastrój dla każdej sceny. Twórcy pokazują, że ludzie wciąż tak samo kochają, nienawidzą, smucą się lub cieszą. Tak samo też tracą rozum dla władzy.
Reżyseria: Stanislav Moiseiev
Dyrektor artystyczny: Andrij Aleksandrovych-Dochevskyi
Asystent dyrektora: Andriy May
Projektantka kostiumów: Kateryna Markush
Główny choreograf: Olga Semioshkina
Aranżacja muzyczna: Stanislav Moiseiev, Oleksij Kitel
Światła: Yaroslav Marchuk
Dźwięk: Oleksij Sikorskyi, Artem Orlyuk
Wizualizacje: Volodymyr Bevza
Obsada:
Yevhen Nyshchuk, Oleksij Bogdanovych, Vasyl Basha, Pavlo Moskal, Pavlo Piskun, Oleksandr Formanchuk, Tetiana Shliakhova, Lyubov Kubyuk, Polina Lazova, Arseniy Tymoshenko, Dmytro Rybalevskyi, Oleksandr Loginov, Vadym Polikarpov
Eryk XIV
August Strindberg
Tłumaczenie: Maksym Yakovlev
Sztuka napisana w odległym 1899 roku jest zaskakująco aktualna - szczególnie dziś.
Pierwszą sztuką słynnego szwedzkiego dramaturga Augusta Strindberga wystawioną na ukraińskiej scenie był właśnie Eryk XIV. Dylematy i decyzje ludzi będących u sterów władzy zawsze były, są i będą aktualne. Spektakl na kanwie epizodu z okresu rządów szwedzkiego króla Eryka XIV, przenosi widza w symboliczne miejsce poza czasem i przestrzenią. Mimo, że akcja sztuki osadzona jest w szesnastowiecznej Szwecji, całość została uwspółcześniona przy pomocy scenografii, kostiumów i muzyki. Ta ostatnia, zaczerpnięta z filmów Jima Jarmuscha, idealnie wpisuje się w dramaturgię sztuki tworząc odpowiedni nastrój dla każdej sceny. Twórcy pokazują, że ludzie wciąż tak samo kochają, nienawidzą, smucą się lub cieszą. Tak samo też tracą rozum dla władzy.
Reżyseria: Stanislav Moiseiev
Dyrektor artystyczny: Andrij Aleksandrovych-Dochevskyi
Asystent dyrektora: Andriy May
Projektantka kostiumów: Kateryna Markush
Główny choreograf: Olga Semioshkina
Aranżacja muzyczna: Stanislav Moiseiev, Oleksij Kitel
Światła: Yaroslav Marchuk
Dźwięk: Oleksij Sikorskyi, Artem Orlyuk
Wizualizacje: Volodymyr Bevza
Obsada:
Yevhen Nyshchuk, Oleksij Bogdanovych, Vasyl Basha, Pavlo Moskal, Pavlo Piskun, Oleksandr Formanchuk, Tetiana Shliakhova, Lyubov Kubyuk, Polina Lazova, Arseniy Tymoshenko, Dmytro Rybalevskyi, Oleksandr Loginov, Vadym Polikarpov