stat
Impreza już się odbyła
PATRONAT

FJJ 2018: The Thing With Five Eyes, Pulverize The Sound

Wydarzenie w ramach

Zapraszamy na 21. Festiwal Jazz Jantar. Wystąpią The Thing With Five Eyes i Pulverize The Sound.

24 października - 16 listopada 2024, g. 19:00

Gdańsk,
bilety 90 zł
ulgowy 30 zł
Kup bilet
lut 2

niedziela, g. 19:00

Gdynia,
bilety 80 zł
Kup bilet
THE THING WITH FIVE EYES / Noirabesque / Avant Days / pierwszy raz w Polsce
Jason Köhnen - samplers, laptop, drums / Mohammed Antar - flute / Jean Christophe Bournine - doublebass / Dimitry Globa Mikhailenko - ud

Jason Köhnen to prominentna postać w belgijskim światku muzycznym. Od ponad dwudziestu lat tworzy ekstremalną elektroniczną muzykę pod pseudonimem Bong-Ra, wymyślił także przedziwne połączenie metalu i elektroniki znane jako Servants of the Apocalyptic Goat Rave, ale co najistotniejsze, to właśnie w jego głowie narodził się koncept darkjazzu - gatunku przyciągającego coraz szerszą publikę. Jego septetem, The Kilimanjaro Darkjazz Ensemble zachwycały się tak różnorodne media, jak skoncentrowane wokół muzyki klubowej Resident Advisor, metalowe No Clean Singing czy zahaczający o wszelakie odmiany alternatywy Popmatters.

jazz - koncerty w Trójmieście


Żywot grupy dobiegł jednak końca w 2014 roku, a w jej miejsce muzyk powołał nowe przedsięwzięcie - The Thing With Five Eyes, o którym na łamach portalu Soundrive można było przeczytać: "Debiut The Thing With Five Eyes to podróż porównywalna z czytaniem pasjonującej książki, która z jednej strony gloryfikuje pokojowe kontrastowanie kultur na miarę prozy Juliusza Verne'a, z drugiej rozbudza zmysły i buduje napięcie niczym horrory Edgara Allana Poe". Występ podczas festiwalu Jazz Janatar będzie pierwszą wizytą The Thing With Five Eyes w Polsce.

EVANS/DAHL/PRIDE / PULVERIZE THE SOUND / Avant Days
Peter Evans - trumpet / Tim Dahl - electric bass / Mike Pride - drums


Pulverize the Sound to trio stworzone przez intensywnie współpracującą, płodną i hybrydową scenę eksperymentatorów z Nowego Jorku. Trębacz Peter Evans (Zebulon, Peter Evans Quintet, ex Mostly Other People Do The Killing), basista Tim Dahl (Unnatural Ways, Barker Trio, Lydia Lunch Retrovirus) oraz perkusista Mike Pride (Drummer's Corpse, From Bacteria to Boys, The Spanish Donkey) jako muzycy o bezkomporomisowym, oryginalnym podejściu do kompozycji i improwizacji współpracowali z różnymi zespołami z ogromnej różnorodności "scen", zawsze kończąc w miejscu gatunku trudnego do zdefiniowania. Wspólnie członkowie Pulverize the Sound współpracowali z Lydią Lunch, Evanem Parkerem, Frankiem Lowe, Mary Halvorson, Archie Shepp, Craigiem Tabornem, Weaselem Walterem, Johnem Zornem czy też Mickiem Barrem. Ich autorska muzyka to gęste, precyzyjnie wykonane i zaaranżowane przez całą trójkę kompozycje zawierające ściany hałasu, wyciszenia, improwizacje oraz repetytywne loopy, choć muzycy niczym się nie ograniczają, wskutek czego ich propozycja skutecznie wymyka się ścisłej kategoryzacji, a Pulverize The Sound udało się wytworzyć zindywidualizowaną estetykę odległą nawet od tego, czym poszczególni członkowie grupy zajmują się na co dzień.

Paul Acquaro z portalu Free Jazz Collective opowiadał : "Nieczęstą i wspaniałą sytuacją jest, gdy jako słuchacz nie jesteś pewien, co się właściwie dzieje, ale wiesz, że potrzebujesz tego więcej. Brzmienie - cóż - ścierało na proch: niekonwencjonalna basowa gra Dahla była jednocześnie melodyjna i perkusyjna, a przy tym gitara pełniła funkcję generatora białego szumu. Bębny Pride'a były mocą wielkiej wagi, a amplifikowana trąbka Evansa cięła ponad, pod i poprzez gęsty rytm. Historia wprost bezczelna i prawdopodobnie tak wstrząsająca i wybiegająca naprzód, jak prąca naprzód elektryczna muzyka innych trębaczy sprzed czterdziestu lat. (...) Jeśli będziecie mieli szansę zobaczyć grupę na żywo - koniecznie z niej skorzystajcie. Bez wątpienia zmienili się w latach następujących po tym niezapomnianym koncercie z 2011 roku - ale wyłącznie na lepsze"

* wyłącznie za okazaniem ważnej legitymacji i KARTY przy zakupie biletów (1 bilet na 1 legitymację / 1 KARTĘ)

Ulgowe bilety przysługują wyłącznie studentom studiów stacjonarnych i niestacjonarnych (licencjackich i magisterskich, do 26 roku życia), uczniom oraz emerytom i rencistom - za okazaniem aktualnej, właściwej legitymacji.

Sprzedaż biletów bez zniżek: https://tickets.klubzak.com.pl/

Sprzedaż biletów i karnetów oraz rezerwacje prowadzi kasa Klubu Żak codziennie w godzinach od 15.00 do 21.00 (w sb i nd od g.16.00).
Kontakt: kasa@klubzak.com.pl; Tel. 58 344 05 73 lub 58 345 15 90 - w.117 / Płatność za bilety i karnety gotówką lub kartą. Bilety bez zniżek można nabywać w naszym sklepie internetowym: tickets.klubzak.com.pl.

Rezerwacje: kasa@klubzak.com.pl. Potwierdzone rezerwacje na koncerty należy odebrać w ciągu 5 dni od dnia potwierdzenia rezerwacji (nieopłacone w terminie rezerwacje są anulowane). Nie przyjmujemy rezerwacji na ostatnie 20 miejsc na dany koncert.

Liczba biletów w danej puli limitowana. Zakupione bilety i karnety nie podlegają zwrotom. Wszystkie ceny zawierają podatek VAT. Na koncertach w Klubie Żak miejsca nie są numerowane, liczba miejsc siedzących ograniczona, w przypadku dużego zainteresowania koncertem wszystkie miejsca stojące. Informacje o stanie sprzedaży będą zamieszczane na bieżąco na tablicach w Klubie Żak i na facebook.com/JazzJantar.

W Klubie Żak obowiązuje zakaz rejestracji imprez i zakaz robienia zdjęć profesjonalnym sprzętem w trakcie koncertów, przedstawień, seansów filmowych i zajęć warsztatowych.
Klub Żak zastrzega sobie prawo do zmiany programu.

Informacja o biletach

  • Bilet normalny
    90 zł
  • Bilet ulgowy
    20-75 zł
  • Przedsprzedaż
    70 zł
20 zł I pula / 30 zł II pula – zniżka* na Kartę Dużej Rodziny
40 zł I pula / 55 zł II pula – ulgowe* dla studentów, uczniów, seniorów
55 zł I pula / 75 zł II pula – super zniżka* na Kartę do Kultury
70 zł I pula / 90 zł II pula – bez zniżek
Ostatni dzień sprzedaży I puli: 30 września 2018
Bilety obejmują wszystkie koncerty danego dnia.

Przeczytaj także