21. Festiwal Jazz Jantar / www.jazzjantar.pl / #jazzjantar
jazz - koncerty w Trójmieście
11.11.2018 / G.19.00
VIBE QUARTET / Młoda Polska / premiera
MAREK NAPIÓRKOWSKI / WAW-NYC / Polska Scena Jazzowa
Ceny biletów podane są na końcu tekstu. Bilety obejmują 2 koncerty danego dnia. Ostatni dzień sprzedaży I puli: 30 września 2018.
Zarezerwowane bilety są sprzedawane w cenie obowiązującej w dniu faktycznego wykupienia zarezerwowanych biletów.
VIBE QUARTET / Młoda Polska / premiera
Michał Puchowski - vibraphone / Franciszek Raczkowski - piano, keys / Mateusz Szewczyk - double bass, bass guitar / Max Olszewski - drumsPowstały w 2016 roku w Katowicach ze wspólnej inicjatywy adeptów Instytutu Jazzu tamtejszej Akademii Muzycznej oraz studentów Akademii krakowskiej Vibe Quartet gra silnie ugruntowaną w tradycji głównego nurtu współczesną muzykę jazzową. Jak sami deklarują, inspiracje czerpią z wielu źródeł - środowiska, historii i otaczającego ich świata. Grając zarówno autorskie kompozycje jak i własne aranżacje jazzowych standardów, a klasyczne jazzowe zestawienie fortepian - kontrabas - perkusja jest tu rozbudowane o dźwięk wibrafonu. Zespół jest laureatem kilku ważnych nagród w kraju i poza jego granicami, wśród których wymienić można Grand Prix na Krokus Jazz Festival (Jelenia Góra 2017), zwycięstwo w konkursie Sibiu Jazz Festiwal (Rumunia 2017), II nagrodę na Hitch on Music Exchange Jazz Juniors (Kraków 2017) czy dotarcie do finał konkursu organizowanego w ramach wrocławskiego Jazzu nad Odrą we Wrocławiu. Vibe Quartet aktywnie działa na jazzowej scenie, biorąc udział w licznych festiwalach w Polsce i za granicą. Na 2018 rok zapowiadany jest debiutancki album zespołu, który zostanie wydany przez Polskie Radio S.A. w Warszawie.
MAREK NAPIÓRKOWSKI / WAW-NYC / Polska Scena Jazzowa
Marek Napiórkowski - guitar / Manuel Valera - piano / Andrzej Święs - bass, double bass / Clarence Penn - drums"Marek Napiórkowski, gitarzysta jazzowy (powtórzmy to głośno: jazz-o-wy!) i nie występujący w żadnym z popularnych zespołów bigbitowych, jest już marką rozpoznawalną przez tzw. zwykłego słuchacza. Gra swoją muzykę (...). I powiedziałbym, że "WAW-NYC" jest jego dziełem życia, gdyby nie to, że w zasadzie można to powiedzieć o jego każdym poprzednim albumie - bo każdy był mistrzowski, przemyślany i na określonym etapie świetnie się rozwijającej kariery po prostu ważny. (...)
Zacznijmy może od konceptu: autorską, premierową muzykę grają muzycy polscy (obok lidera, basista Robert Kubiszyn) i amerykańscy (pianista Manuel Valera i perkusista Clarence Penn). Samo w sobie to jeszcze, rzecz jasna, nie stanowi o wyjątkowości nagrania, bo międzynarodowych kooperacji na najwyższym szczeblu mamy w polskiej fonografii ostatnio bardzo dużo, ale już jest pewnym sygnałem: stylistycznie, estetycznie i wykonawczo jesteśmy wysoko ponad granicami Rzeczpospolitej. Żadnego tam mrugania okiem, że to niby taki światowy jazz z naleciałościami, powiedzmy, polskiego folkloru, że to Ameryka, ale ze słowiańską duszą, że to hołd dla wielkich polskiej czy niepolskiej muzyki.
Napiórkowski ma swój własny, rozpoznawalny sound, wywodzący się, powiedzmy, że szkoły "scofieldowskiej" (kiedy gra na gitarze elektrycznej) i "metheny'owskiej" (gdy sięga po gitarę akustyczną). Ale - co chyba ważniejsze, bo przecież każdy ma jakichś mistrzów, a Napiórkowski, rocznik niemal gierkowski, od kogoś za młodu musiał się uczyć - stał się jednym z najwybitniejszych w Polsce kompozytorów jazzowych. Rozumie, jak ważna jest równowaga między wyrafinowanym, ale jednak wpadającym w ucho tematem, długością i wewnętrzną dramaturgią poszczególnych improwizacji, formą całego utworu. Gitarzysta trudną sztukę pisania na (w tym wypadku) kwartet solistów posiadł i na "WAW-NYC" w pełni wykorzystał.
Siedem, rozbudowanych kompozycji (...) układa się w fascynującą historię faceta niemłodego już, ale i niestarego, raczej lekkoducha i romantyka, niż prezesa. (...) To jest muzyka stworzona prosto z serca, po to, żeby zachwycić na czysto emocjonalnym poziomie. Na szpanerskie popisy instrumentalne każdego z muzyków, oczywiście, też jest miejsce, tutaj od genialnych solówek aż się roi, ale jeśli chcecie, żeby jazz was porwał poza tęczę, jak, nie przymierzając, trąba powietrzna porwała małą Dorotkę, to bilet na trasie Warszawa - Nowy Jork załatwi sprawę."
Andrzej Domagała / zdzezemlzej.blogspot.com
BILETY:
20 zł I pula / 30 zł II pula - zniżka* na Kartę Dużej Rodziny
25 zł I pula / 35 zł II pula - ulgowe* dla studentów, uczniów, seniorów
35 zł I pula / 45 zł II pula - super zniżka* na Kartę do Kultury
45 zł I pula / 55 zł II pula - bez zniżek
Ostatni dzień sprzedaży I puli: 30 września 2018
Bilety obejmują wszystkie koncerty danego dnia.
* wyłącznie za okazaniem ważnej legitymacji i KARTY przy zakupie biletów (1 bilet na 1 legitymację / 1 KARTĘ)
Ulgowe bilety przysługują wyłącznie studentom studiów stacjonarnych i niestacjonarnych (licencjackich i magisterskich, do 26 roku życia), uczniom oraz emerytom i rencistom - za okazaniem aktualnej, właściwej legitymacji.
Sprzedaż biletów bez zniżek: https://tickets.klubzak.com.pl/
Sprzedaż biletów i karnetów oraz rezerwacje prowadzi kasa Klubu Żak codziennie w godzinach od 15.00 do 21.00 (w sb i nd od g.16.00).
Kontakt: kasa@klubzak.com.pl; Tel. 58 344 05 73 lub 58 345 15 90 - w.117 / Płatność za bilety i karnety gotówką lub kartą. Bilety bez zniżek można nabywać w naszym sklepie internetowym: tickets.klubzak.com.pl.
Rezerwacje: kasa@klubzak.com.pl. Potwierdzone rezerwacje na koncerty należy odebrać w ciągu 5 dni od dnia potwierdzenia rezerwacji (nieopłacone w terminie rezerwacje są anulowane). Nie przyjmujemy rezerwacji na ostatnie 20 miejsc na dany koncert.
Liczba biletów w danej puli limitowana. Zakupione bilety i karnety nie podlegają zwrotom. Wszystkie ceny zawierają podatek VAT. Na koncertach w Klubie Żak miejsca nie są numerowane, liczba miejsc siedzących ograniczona, w przypadku dużego zainteresowania koncertem wszystkie miejsca stojące. Informacje o stanie sprzedaży będą zamieszczane na bieżąco na tablicach w Klubie Żak i na facebook.com/JazzJantar.
W Klubie Żak obowiązuje zakaz rejestracji imprez i zakaz robienia zdjęć profesjonalnym sprzętem w trakcie koncertów, przedstawień, seansów filmowych i zajęć warsztatowych.
Klub Żak zastrzega sobie prawo do zmiany programu.
Pokaż mniej