stat
Impreza odwołana
PATRONAT

FJJ 2020: Tubis Trio, Mary Halvorsons Code Girl

Wydarzenie w ramach

Zapraszamy na 23. Festiwal Jazz Jantar i koncerty Tubis Trio oraz Mary Halvorsons Code Girl.

jazz
Kup bilet
maj 8-12

środa - niedziela, g. 19:00

Gdańsk,
Koncerty festiwalowe zaplanowane na 12 - 15.03.2020 i 21.03.2020 nie odbędą się. Pracujemy nad przełożeniem koncertów wiosennej edycji #jazzjantar z marca na jesień (wrzesień, październik - I połowa).
Bilety marcowe zachowują ważność i będą honorowane w nowych terminach. Jeżeli jakiegoś koncertu nie uda się przełożyć będziemy o tym informować na bieżąco.

jazz - koncerty w Trójmieście


Zwrotu biletów zakupionych na marcowe koncerty Festiwalu Jazz Jantar można dokonać w kasie Klubu Żak, która będzie pracować do 4 kwietnia w następujących godzinach:
- od poniedziałku do piątku w g.15.00 - 20.00
- w soboty i niedziele w g.16.00 - 20.00
- kasa będzie nieczynna w niedzielę 22.03 i 5.04.
Od 6 kwietnia kasa będzie pracować do g.21.00

Wydłużamy termin na zwrot biletów na marcowe koncerty Jazz Jantar do 30 października 2020, by mogli Państwo spokojnie podjąć decyzję, gdy będzie znany cały program Festiwalu (koncerty przełożone z marca + te, które są zaplanowane na ostatni weekend października i listopad).

Określenie "zwrot biletów" oznacza, że bilety trzeba przynieść do Kasy (bilety zakupione w sklepie internetowym należy wydrukować).


Tubis Trio / So Us / Polska Scena Jazzowa
Maciej Tubis fortepian / Paweł Puszczało kontrabas / Przemysław Pacan - perkusja

Tubis Trio powstało w 2006 roku, a od 2008 roku tworzą go: pianista Maciej Tubis, kontrabasista Paweł Puszczało i perkusista Przemek Pacan. Zespół wykonuje autorskie kompozycje, których styl nakreśla improwizacja zaczerpnięta z jazzu, ale otwarta na szersze horyzonty. Muzycy tworzą utwory z melodyjnymi tematami, ale nieprzewidywalnymi formami. Klasycyzujące polifonie przechodzą w rockowe ostinata. Trio inspiracje czerpie z szeroko pojętej muzyki, czasami sięgając nawet po tematy muzyki pop, ale przerobione z największym kunsztem artystycznym. W ten sposób nawiązując do zespołów takich jak The Bad Plus czy E.S.T.

Lider tria inspiruje się twórczością Arvo Parta, muzyką minimalistyczną, skandynawskim jazzem. Ich album "Live in Luxembourg" (nagrany w 2008 roku, wydany dwa lata później) zyskał sobie przychylność krytyki, m.in. magazynów Jazzwise, the New York Village Voice i AllAboutJazz.com.

Geno Thackara w portalu All About Jazz w recenzji albumu So Us (4 gwiazdki) pisze m.in.: W najgłośniejszych momentach Tubis walił w klawisze jak szaleniec, podczas gdy bębny Pacana zbliżają się do poziomów rocka i thrashu. Secret Agent wydaje się być partyturą dla jakiegoś wysokooktanowego thrillera szpiegowskiego (), Z kolei Komorebi Now przywołuje kontemplacyjne odcienie Billa Evansa, siedzącego na spokojnej polanie oświetlonej słońcem pośrodku dzikiego lasu. () Podążają za kilkoma wyraźnymi poprzednikami, takimi jak Esbjorn Svensson Trio, łącząc jazz z bardziej nowoczesnymi formami.

Maciej Tubis absolwent łódzkiej Akademii Muzycznej. Dyskografia autorska, oprócz najnowszego albumu Tubis Trio So Us wydanego pod koniec 2019 roku, to m.in. Tubis Trio Flashback (2018), Bolewski/Tubis Lunatyk (2018), Tubis Trio The Truth (2017), Tubis Trio Live in Luxembourg (2010). Paweł Puszczało absolwent Akademii Muzycznej w Katowicach, współpracował z wieloma artystami m.in. z Tomaszem Szukalskim, Zbigniewem Namysłowskim, Arturem Dutkiewiczem, Moniką Borzym czy Antoniną Krzysztoń. Przemysław Pacan od lat 90-tych współpracuje i współpracował z wieloma artystami, m.in. z Andrzejem Smolikiem, Tomaszem Stańko, Januszem Muniakiem, Urszulą Dudziak, Michałem Urbaniakiem.

Mary Halvorsons Code Girl / Code Girl / Avant Days
Amirtha Kidambi vocals / Maria Grand - saxophone, vocals / Adam OFarrill trumpet / Mary Halvorson guitar / Michael Formanek bass / Tomas Fujiwara - drums

Code Girl to tytuł nowego projektu Mary Halvorson. Projektu, który zaskakuje wszystkich. Zarówno dotychczasowych słuchaczy gitarzystki, śledzących losy amerykańskiej sceny improwizowanej jak i tych, którzy z twórczością Mary Halvorson stykają się poraz pierwszy, spodziewając się przy tym albumu jazzowo-gitarowego. Na pierwszy plan wysuwa się tu nie liderka, lecz zaproszona wokalistka Amirtha Kidambi, która wyśpiewuje poetyckie teksty autorstwa... Mary Halvorson. Ale to dopiero początek niespodzianek. Muzycznie Code Girl, to mieszanka rocka, muzyki improwizowanej i alternatywnej. Jest więc bardzo ekstrawertycznie. Tak teraz gra Nowy Jork! Tak będzie grał cały świat.
Marta Jundziłł / jazzarium.pl

Bartek Chaciński: Moje pierwsze spotkanie z tą gitarzystką (było) przed sześcioma laty, gdy wystąpiła na Warsaw Summer Jazz Days. Wtedy miałem wrażenie, że od sceny bije strasznym chłodem pewnie dlatego, że ten typ gitarowego grania skojarzył mi się z jakimiś niekończącymi się ćwiczeniami interwałowymi. Dlatego tym większe wrażenie robi na mnie Code Girl: długi zestaw piosenek, a właściwie swobodnych utworów wokalno-instrumentalnych opartych na poetyckich tekstach Halvorson i granych przez zebrany przez liderkę zespół z fantastycznie zmieniającym ją albo uzupełniającym na prowadzeniu Ambroseem Akinmusireem oraz sekcją Formanek/Fujiwara z tyłu. Tak, pominąłem jedną osobę bo to nie Halvorson śpiewa swoje teksty, tylko Amirtha Kidambi, świetna nowojorska wokalistka o niebywałym stylu wymykającym się jakiejkolwiek klasyfikacji ani przez pryzmat klasycznej, ani jazzowej wokalistyki. Pochodząca z hinduskiej rodziny muzykolożka i improwizatorka, wychowująca się w Kalifornii na muzycznej diecie z rapu i Bacha, a później zafascynowana awangardą, pokazuje, że takie muzyczne multikulti może zaowocować nie jakąś suchą zglobalizowaną mieszanką, tylko jakimś kompletnie bezprzymiotnikowym śpiewaniem z jasnym wzywaniem: love or hate. Jeszcze przed wysłuchaniem płyty miałem okazję czytać tekst Phila Freemana, który w The Wire w dość zaskakujący sposób porównywał Kidambi z Morrisseyem. I po przesłuchaniu muszę stwierdzić, że jest w tym coś zaskakująco trafnego.
O ile w wokalach mamy pewną stałą, Halvorson nieustannie zmienia sposób gry. Od miękkiego, akordowego akompaniamentu, po dysonansowe figury i partie, w których przetwarza przez efekty brzmienie swojej potężnej, elektroakustycznej gitary marki Guild jak gdyby była raczej Nelsem Clineem i grała na czysto elektrycznym instrumencie.
Polifonia.blog.polityka.pl

BILETY

40 zł I pula / 50 zł II pula ulgowe* dla studentów, uczniów, seniorów, na Kartę Dużej Rodziny
60 zł I pula / 80 zł II pula super zniżka* na Kartę do Kultury
70 zł I pula / 90 zł II pula bez zniżek
Ostatni dzień sprzedaży I puli: 23.02.2020. Bilety obejmują wszystkie koncerty danego dnia.

* wyłącznie za okazaniem ważnej legitymacji i KARTY przy zakupie biletów (1 bilet na 1 legitymację / 1 KARTĘ)
Ulgowe bilety przysługują wyłącznie studentom studiów stacjonarnych i niestacjonarnych (licencjackich i magisterskich, do 26 roku życia), uczniom, emerytom i rencistom oraz na Kartę Dużej Rodziny za okazaniem aktualnej, właściwej legitymacji lub Karty.

Bilety bez zniżek można nabywać w naszym sklepie internetowym: tickets.klubzak.com.pl.

Sprzedaż biletów oraz rezerwacje prowadzi kasa Klubu Żak codziennie w godzinach od 15.00 do 21.00 (w sb i nd od g.16.00).
Kontakt: kasa@klubzak.com.pl; Tel. 58 344 05 73 lub 58 345 15 90 w.117 / Płatność za bilety gotówką lub kartą.

Rezerwacje: kasa@klubzak.com.pl. Potwierdzone rezerwacje na koncerty należy odebrać w ciągu 5 dni od dnia potwierdzenia rezerwacji (nieopłacone w terminie rezerwacje są anulowane). Zarezerwowane bilety są sprzedawane w cenie obowiązującej w dniu wykupienia biletów. Nie przyjmujemy rezerwacji na ostatnie 20 miejsc na dany koncert.

Liczba biletów w danej puli limitowana. Zakupione bilety i karnety nie podlegają zwrotom. Wszystkie ceny zawierają podatek VAT. Na koncertach w Klubie Żak miejsca nie są numerowane, liczba miejsc siedzących ograniczona, w przypadku dużego zainteresowania koncertem wszystkie miejsca stojące. Informacje o stanie sprzedaży będą zamieszczane na bieżąco na tablicach w Klubie Żak i na facebook.com/JazzJantar.