Uniwersytet Jagielloński Instytut Kultury, Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej i Uniwersytet Gdański Instytut Filozofii, Socjologii i Dziennikarstwa, Wydział Nauk Społecznych serdecznie zapraszają środowisko naukowe, pracowników mediów oraz instytucji współpracujących z mediami, do wzięcia udziału w międzynarodowej konferencji naukowej: FACEBOOK - LUSTRO MEDIÓW Kraków - Gdańsk, 12 czerwca 2015 roku
Celem konferencji jest wymiana poglądów oraz prezentacja wyników badań dotyczących fenomenu medialnego, za jaki w ostatnich latach uznaje się portal społecznościowy Facebook.
W 2014 roku minęło 10 lat od powstania Facebooka. Jest to stosowny moment do podjęcia rozważań nad istotą i konsekwencjami społeczno-biznesowego zjawiska, jakim stał się najpopularniejszy w Polsce i w wielu krajach świata ten społecznościowy portal.
ZAKRES TEMATYCZNY Facebook - medium spotkań (wymiar socjologiczny i psychologiczny)
Facebook a media publiczne
Facebook w kulturze
Facebook - medium marketingu
Facebook - medium nowej komunikacji
Facebook - sprawca schyłku tzw. starych mediów
Media na Facebooku - paradoks kanibalizacji?
Rynkowe konsekwencje obecności Facebooka
Facebook - czy każdy może być dziennikarzem?
Facebook - czyli koniec dziennikarstwa. Gdy amator wygrywa z profesjonalistą.
Facebook - zarządzanie nowym medium
Facebook - a wykluczenie cyfrowe
Facebook - dylematy etyczne i prawne
Przyszłość Facebooka - moda, trend czy medialna rzeczywistość
Do 18.05.2015 R.
Rejestracja za pośrednictwem elektronicznego formularza zgłoszeniowego wraz z abstraktem
Do 20.05.2015 R.
Informacja zwrotna do Autorów zaakceptowanych zgłoszeń
Do 7.06.2015 R.
Wniesienie opłaty konferencyjnej na wskazane konto
Do 30.06.2015 R.
Przesłanie tekstu do publikacji
12.06.2015 R.
Termin konferencji
PRZESŁANE ARTYKUŁY MOGĄ ZOSTAĆ OPUBLIKOWANE W NASTĘPUJĄCYCH CZASOPISMACH:•"Zarządzanie w Kulturze" (9 pkt na liście czasopism punktowanych MNiSW KBN),
•"Culture Management" (dwujęzyczne) (7 pkt na liście czasopism punktowanych MNiSW KBN), Wydawnictwo Attyka, we współpracy z: Akademią Sztuk Pięknych w Belgradzie, Saksońskim Instytutem Infrastruktury Kulturalnej w Görlitz, Łotewską Akademią Kultury w Rydze, Uniwersytetem Yeditepe w Stambule, Państwowym Uniwersytetem Sztuki Teatralnej i Filmowej im. Szoty Rustawelego w Tbilisi.
•"Zarządzanie Mediami". Pierwsze w Polsce recenzowane pismo naukowe dotyczące problematyki zarządzania mediami. *Warunkiem publikacji jest uzyskanie pozytywnych recenzji naukowych, przygotowanie artykułu zgodnie z wymogami edytorskimi oraz wniesienie w terminie opłaty konferencyjnej. Artykuły powinny być oryginalne, nigdzie nie publikowane. **Artykuły, po wstępnej akceptacji i kwalifikacji do poszczególnych czasopism, zostaną przedstawione ich kolegiom redakcyjnym.