Koncert w ramach wystawy czasowej FAKE FOR REAL | Historia fałszerstw i falsyfikatów
Ekspozycja Fake for Real. Historia fałszerstw i falsyfikatów, przygotowana przez Dom Historii Europejskiej w Brukseli, poświęcona zjawisku fałszerstwa w historii Europy od starożytności po czasy współczesne staje się intrygującym tłem również dla Requiem. Historia tego utworu pełna jest niedopowiedzeń, mitów i legend: czy to naprawdę dzieło Mozarta? A może Süssmayra? A może obu? A może jeszcze innych uczniów Mozarta? Właśnie te pytania nadają jego wykonaniu niepokojącą aktualność w świecie, który wciąż na nowo pyta o autentyczność, prawdę i źródła. Requiem Mozarta w wersji ukończonej przez Franza Xavera Süssmayra nie jest falsyfikatem w ścisłym tego słowa znaczeniu. Ale jest dziełem częściowo mistyfikowanym historycznie, które przez dziesięciolecia funkcjonowało w kulturze jako dzieło jednego autora, mimo że powstało w wyniku współpracy, redakcji i rekonstrukcji pośmiertnej kilku kompozytorów.
muzyka poważna - koncerty w Trójmieście
Wykonawcy:Soliści:
Anna Fabrello - sopran
Ewa Marciniec - alt
Ryszard Minkiewicz - tenor
Leszek Skrla - bas-baryton
Camerata Gedania - Orkiestra Kameralna Akademii Muzycznej w Gdańsku
Harmonia Vocale - Zespół Wokalny Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Gdańsku
Przemysław Stanisławski - dyrygent
Program:W.A. Mozart - Requiem d-moll KV 626
Koordynator:dr hab. Andrzej Kacprzak
Organizatorzy:Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku
Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku
Treść tworzona na podstawie materiałów prasowych organizatora.