Reżyser inscenizacji w Operze Bałtyckiej, Marek Weiss-Grzesiński, stawia pytanie o granicę ludzkiej ingerencji w prawa przyrody. Zastanawia się do czego prowadzą pogoń za młodością oraz eksperymenty z klonowaniem.
Faust miał swoją prapremierę w roku 1859, a wieku XIX był jedną z najczęściej wystawianych francuskich oper. Stało się tak nie tyle za sprawą libretta, opowiadającego historię odmłodzonego Fausta, którego Mefisto swata z Małgorzatą, ile dzięki muzyce, by wspomnieć tu tylko o utworach: „Strofy o złotym cielcu”, serenadzie Mefista, arię Małgorzaty z klejnotami, czy arii Walentego.
[foto1]
Faust
libretto: Jules Barbier, Michel Carre
według dramatu J. W. Goethego
muzyka do sceny baletowej "Noc Walpurgi": Tomasz Rogoziński
kierownictwo muzyczne: Janusz Przybylski
inscenizacja i reżyseria: Marek Weiss-Grzesiński
scenografia: Waldemar Zawodziński
kostiumy: Maria Balcerek
choreografia: Izadora Weiss
przygotowanie chóru i współpraca muzyczna: Elżbieta Wiesztordt
oryginalna francuska wersja językowa
skrócony tekst polskiego tłumaczenia libretta wyświetlany nad sceną:
Anna Chęćka-Gotkowicz
Faust miał swoją prapremierę w roku 1859, a wieku XIX był jedną z najczęściej wystawianych francuskich oper. Stało się tak nie tyle za sprawą libretta, opowiadającego historię odmłodzonego Fausta, którego Mefisto swata z Małgorzatą, ile dzięki muzyce, by wspomnieć tu tylko o utworach: „Strofy o złotym cielcu”, serenadzie Mefista, arię Małgorzaty z klejnotami, czy arii Walentego.
[foto1]
Faust
libretto: Jules Barbier, Michel Carre
według dramatu J. W. Goethego
muzyka do sceny baletowej "Noc Walpurgi": Tomasz Rogoziński
kierownictwo muzyczne: Janusz Przybylski
inscenizacja i reżyseria: Marek Weiss-Grzesiński
scenografia: Waldemar Zawodziński
kostiumy: Maria Balcerek
choreografia: Izadora Weiss
przygotowanie chóru i współpraca muzyczna: Elżbieta Wiesztordt
oryginalna francuska wersja językowa
skrócony tekst polskiego tłumaczenia libretta wyświetlany nad sceną:
Anna Chęćka-Gotkowicz