stat
Impreza już się odbyła

Wydarzenie w ramach

Festiwal C3 prezentuje projekty muzyczne pojawiające się na styku gatunków oraz wynikające z tych poszukiwań nowe formy i zjawiska. Na C3 usłyszymy muzykę współczesną inspirowaną elektroniczną muzyką klubową, jak również te zjawiska muzyczne, które tworzą szarą strefę pomiędzy gatunkami: współczesną muzyką poważną i muzyką elektroniczną. Ta strefa bywa często przestrzenią niezwykłej kreatywności i innowacyjności. Prezentując najnowsze idee muzyczne wydarzenie odgrywa niebagatelną rolę w łączeniu twórców i środowisk.

lis 30

sobota, g. 19:00 - 22:00

bilety 48-70 zł
ulgowy 37-48 zł
Kup bilet
lis 30

sobota, g. 17:00 - 20:00

Wstęp wolny
"Muzyka przyszłości wyrasta pomiędzy salami koncertowymi filharmonii i klubem Berghain. Berliński festiwal C3 pokazuje, w jaki sposób awangarda muzyki popularnej i muzyka klasyczna zbliżają się do siebie... to jest muzyka przyszłości. Jeszcze nie nazwana. Ale z pewnością to ta twórczość będzie już niedługo opisywać naszą współczesność."
(Kai Müller, Tagesspiegel)

muzyka poważna - koncerty w Trójmieście


03.12.11 | Centrum Św. Jana
Moritz Eggert & Shraeng
Kwartludium & Sebastian Meissner
Hauschka

Meissner & Kwartludium
Na Festiwalu C3 Sebastian Meissner (aka Klimek) i Kwartludium zaprezentują wspólny projekt zatytułowany Solid State Transmitters czyli reinterpretacje utworów zespołów skupionych wokół amerykańskiej wytwórni SST, takich jak Sonic Youth, Dinosaur Jr, czy Soundgarden. Sebastian Meissner to artysta nowych mediów, który wykorzystuje dźwięk, film i fotografię, występując pod różnymi artystycznymi postaciami (Klimek, Open Source, Random Industries). W swojej twórczości podejmuje dialog ze miejskimi, społecznymi i kulturowymi kodami, przypadkowością, historycznymi przekazami i strategiami nawiązywania kontaktów.

Wykorzystuje dźwięki preparowane elektronicznie, obrazy i filmy, które łączy z geograficznymi, historycznymi i politycznymi kontekstami - kluczem jego twórczości jest interakcja. Jego prace były prezentowane na wielu festiwalach oraz w instytucjach takich jak: Transmediale (Niemcy), Schirn Kunsthalle (Niemcy), Festiwal Kultury Żydowskiej (Polska), Sonar (Hiszpania), Mutek Festival (Kanada).

Kwartludium powstało w 2002 roku w Polsce, zespół tworzą Dagna Sadkowska (skrzypce), Michał Górczyński (klarnet, klarnet basowy), Paweł Nowicki (instrumenty perkusyjne) i Piotr Nowicki (fortepian). W repertuarze zespołu są zarówno utwory młodych kompozytorów, jak również twórców już uznanych, takich jak Stockhausen, Bergstroem-Nielsen, Cardew, Stark, Wolf, Rasmusen i Detoni. Kwartludium występowało na wielu festiwalach m.in. Warszawska Jesień oraz na festiwalu Unsound w Krakowie i Nowym Jorku.

www.random-industries.com
www.kwartludium.com

Hauschka
Na Festiwalu C3 Hauschka zaprezentuje materiał z ostatniego albumu Salon des Amateurs, w którym artysta wykorzystuje "preparowany" fortepian jako instrument perkusyjny oraz łączy jego dźwięk z minimalistycznym techno i house, perkusją i instrumentacją orkiestrową. Salon des Amateurs to muzyka nosząca silne wpływy kolońskiej sceny elektronicznej lat 90tych.

Hauschka to pseudonim artysty pochodzącego z Düsseldorfu, Volkera Bertelmanna, który studiował grę na fortepianie przez 10 lat, a następnie poświęcił się eksploracji potencjału muzycznego fortepianu "preparowanego". Wykorzystując taśmy Gaffa, folie kuchenne, zakrętki, piłki do ping-ponga, a nawet wibratory, umieszczone na strunach i młoteczkach instrumentu, artysta uzyskuje zaskakujące, często piękne dźwięki i wibracje, które odbiegają daleko od stereotypowych wyobrażeń na temat brzmienia fortepianu.

Efekty tej pełnej pasji i zabawy eksploracji są muzycznie ożywcze i niekonwencjonalne. Berltelmann, choć wyrasta z akademickiej perfekcji, jakiej oczekuje się od pianisty, gra w sposób niezwykle ekspresyjny, pełny wpływów bardzo dalekich od klasycznego zachodnioeuropejskiego kanonu - takich jak współczesna elektronika czy indonezyjska muzyka gamelanowa. Jego interwencje zamieniają fortepian w instrument generujący w równym stopniu rytm jak i melodię.

Salon des Amateurs jest odważnym odejściem od dotychczasowych poszukiwań i zarazem ich logiczną kontynuacją. Jednocześnie naturalny i mechaniczny, pełen świetnie dobranych nawiązań do tak odległych stylów jak współczesna muzyka klasyczna i muzyka taneczna, album przepełniony jest poczuciem humoru, dźwiękową głębią, a jednocześnie instrumentacja daje poczucie wyważonej elegancji.

www.myspace.com/hauschka

Moritz Eggert
Moritz Eggert zwany 'niegrzecznym chłopcem' wystąpi na Festiwalu C3 w Gdańsku z duetem Schraeng grającym na gitarach elektrycznych. Moritz Eggert, pianista i kompozytor, urodzony w Heidelbergu w 1965 roku, jego kompozycje były wielokrotnie nagradzane - otrzymał między innymi nagrodę dla kompozytorów Salzburger Osterfestspiele, nagrodę Schneider-Schott, nagrodę 'Ad Referendum' w Montréalu, nagrodę dla młodych kompozytorów - Siemens Förderpreis oraz Zemlinsky Prize. Od 2003 jest członkiem Bayerische Akademie der Schönen Künste.

W 1991 roku powołał, wspólnie z Sandeep Bhagwati, Festiwal 'A*Devantgarde' poświęcony nowym zjawiskom w muzyce. Jego twórczość i osoba są częstym tematem w mediach. W 2006 skomponował soccer oratorio oraz muzykę na uroczystość otwarcia Pucharu Świata FIFA w Niemczech. Jego operę The Snail (libretto i reżyseria Hans Heuenfels) prasa okrzyknęła 'ochydną porno-operą'. Inne jego dzieło, opera Freax wywołała skandal wokół jej reżysera Christophera Schlingensiefa. Kolaż 22 oper Mozarta, stworzony dla Salzburger Festspiele (Oral Pole Mazy Brats - All Operas by Mozart) również wywołał kontrowersyjne reakcje. Eggert wywołał gorącą dyskusję, która toczy się już od kilku lat, na temat kondycji współczesnej muzyki - głównie jako autor bloga Bad Blog of Musick oraz poprzez publikacje prasowe. Jego ostatnie dzieło Bordellballade miało premierę na Kurt Weill Fest w 2010 roku.

www.moritzeggert.de

Shraeng tworzą Frank Wingold i Ralph Beerkircher, duet gitar elektrycznych. Muzycy wykorzystują klasyczne techniki wykonawcze z jednoczesnym użyciem efektów i zniekształceń. Z pasją rozwijają swoje niecodzienne interpretacje, które traktują jednocześnie ze swobodą i precyzją wykonawczą. Brzmienie duetu jest bogate, niemal orkiestrowe, o dużej dynamice. Na Festivalu C3 duet zaprezentuje kompozycję Riff, którą Moritz Eggert skomponował specjalnie dla Shraeng.

www.shraeng.de

PROJEKT ZREALIZOWANO DZIĘKI WSPARCIU:
Die Kulturstiftung des Bundes
Stiftung Zollverein
Urzędu Miasta Gdańska
Goethe-Institut
Ministerstwa Spraw Zagranicznych Niemiec

Dyrektorzy Artystyczni:
Edycja niemiecka | Berlin - Jennifer Dauterman | Essen - Fabian Lasarzik
Edycja polska | Michał Jacaszek

kontakt: gdansk@c3festival.com
Więcej informacji: www.c3festival.com

Informacja o biletach

Dzień 3 – w przedsprzedaży 15 zł / w dniu koncertu 20 zł

Karnet na całość – w przedsprzedaży 30 zł / w dniu koncertu 45 zł