stat
Impreza już się odbyła

Wydarzenie w ramach

Festiwal C3 prezentuje projekty muzyczne pojawiające się na styku gatunków oraz wynikające z tych poszukiwań nowe formy i zjawiska. Na C3 usłyszymy muzykę współczesną inspirowaną elektroniczną muzyką klubową, jak również te zjawiska muzyczne, które tworzą szarą strefę pomiędzy gatunkami: współczesną muzyką poważną i muzyką elektroniczną. Ta strefa bywa często przestrzenią niezwykłej kreatywności i innowacyjności. Prezentując najnowsze idee muzyczne wydarzenie odgrywa niebagatelną rolę w łączeniu twórców i środowisk.

mar 7

piątek, g. 19:00

bilety 149 zł
Kup bilet
cze'25 2-3

poniedziałek - wtorek, g. 09:00, 11:00

bilety 28 zł
Kup bilet
"Muzyka przyszłości wyrasta pomiędzy salami koncertowymi filharmonii i klubem Berghain. Berliński festiwal C3 pokazuje, w jaki sposób awangarda muzyki popularnej i muzyka klasyczna zbliżają się do siebie... to jest muzyka przyszłości. Jeszcze nie nazwana. Ale z pewnością to ta twórczość będzie już niedługo opisywać naszą współczesność."
(Kai Müller, Tagesspiegel)

muzyka poważna - koncerty w Trójmieście


02.12.11 | Centrum Św. Jana
Nemezis (utwory Pawła Mykietyna)
Kai Schumacher
Zeitkratzer (instrumentalne wersje utworów
ze Studia Eksperymentalnego Polskiego
Radia)

Kai Schumacher
Na festiwalu C3, wirtuoz fortepianu i muzyk popowy Kai Schumacher, zaprezentuje unikalne połączenie współczesnej klasyki, techno, i jazzu, wykorzystując fortepian, toy-piano i elektronikę. Na program składają się utwory takich współczesnych kompozytorów jak Jacob R, Christopher Biggs, Keith Kirchoff, Gene Pritsker i Carolyn Yarnell. Kai Schumacher wykonuje głównie współczesne kompozycje amerykańskich kompozytorów. Na projekt Darling, I'm indeed useless to you - 12 Variations without Amanda Palmer (2009 r.) złożyło się 12 unikalnych kompozycji, reprezentujących różne gatunki od jazzu po awangardę.

Dzięki współpracy z Filharmonią w Duisburgu artysta rozwija nowe formy prezentacji scenicznej, łącząc klasyczne i współczesne utwory z muzyką rockową i elektroniczną oraz wykorzystując oświetlenie sceniczne i instalacje wideo. Połączenie klasyki ze współczesnością jest w wykonaniu tego muzyka dobrze przemyślanym eksperymentem, który przyciąga młodą publiczność oraz zyskuje pozytywne opinie krytyków starszego pokolenia. Kai Schumacher to nie tylko popularyzator współczesnej i tradycyjnej muzyki klasycznej; jest także członkiem zespołu popowego Mobilée, w którym gra na syntezatorze.

www.genepritsker.com
www.keithkirchoff.com
www.christopherbiggsmusic.com
www.jacobtv.net
www.carolynyarnell.com
www.myspace.com/pianoattacks

Zeitkratzer
Zeitkratzer to jeden z najbardziej uznanych zespołów muzyki współczesnej w Niemczech. Artyści łączą klasyczną muzykę współczesną z popową awangardą, wykonując dzieła taki twórców jak Morton Feldman, John Tenney, Schönberg, Stockhausen i John Cage. Zeitkratzer (dosłowne tłum. "drapacz czasu") to dwunastu muzyków skupionych wokół berlińskiego kompozytora i pianisty Reinholda Friedla Zespół reprezentuje autorskie podejście do muzyki współczesnej, 'zrywając z okowami klasycznej notacji muzycznej', podkreślając to co nowe.

Współpraca z takim twórcami jak Lou Reed, Jim O'Rourke, Fennesz, Alvin Lucier, Terje Rypdhal, Keiji Haino czy Merzbow pozwoliła członkom zespołu rozwinąć umiejętności improwizacji oraz zaznajomić się takimi gatunkami muzycznymi jak elektronika, minimal, rock, pop, noise i folklor. Obok nagrań dla europejskich stacji radiowych (WDR, SWR, Ö1,...), zespół występował na międzynarodowych festiwalach oraz wydaje płyty we własnej wytwórni Zeitkratzer-Records. Występował w takich miejscach jak Volksbühne Berlin, Huddersfield, Maerzmusik, Donau Festival, Vienna Modern, Zagreb Biennale oraz wielu europejskich krajach - Hiszpanii, Węgrzech, Szwajcarii, Polsce, Włoszech i Norwegii.

Na Festiwalu C3 Zeitkratzer zaprezentuje program złożony z dwóch części: na pierwszą z nich składać się będą instrumentalne wersje utworów ze Studia Eksperymentalnego Polskiego Radia, które powstało w 1957 roku jako jedna z pierwszych tego typu instytucji na świecie. W drugiej części zespół zaprezentuje kompozycje Terre'go Thaemlitza (aka DJ Spirnkles), muzyka i aktywisty ruchu gender, które łączą w sobie różne gatunki i formy muzyczne - elektro-akustyczne dźwięki generowane przez komputer, elementy deep house, digital jazz, ambient oraz skomponowane przez komputer neoekspresjonistyczne solowe partie pianina.

www.zeitkratzer.de

Nemezis
Na Festiwalu C3 Nemezis wykona elektroniczną reinterpretację dzieł Pawła Mykietyna. Paweł Mykietyn, kompozytor i klarnecista tworzy muzykę energetyczną, czasem agresywną, o przejrzystej strukturze. Artysta wykorzystuje harmonie dur i mol, wprowadza fragmenty tonalne, które oddzielają swobodne harmonicznie fragmenty.

Mykietyn jest niemal modelowym przedstawicielem postmodernistycznego twórcy: pewny siebie, szukający inspiracji i materiałów we wszystkich możliwych źródłach.

Studiował kompozycję na Akademii Muzycznej w Warszawie. Utwór 3 dla 13 skomponowany dla 13 muzyków w 1994 roku oraz Epifora/Epiphora (1996) otrzymały Pierwszą Nagrodę dla Młodych Kompozytorów na Międzynarodowym Spotkaniu Kompozytorów UNESCO. Karierę rozpoczął w młodym wieku - był jeszcze studentem, gdy jego kompozycja La Starda została zaprezentowana na Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Współczesnej "Warszawska Jesień". Jego kolejne prace również miały premierowe wykonania na tym prestiżowym festiwalu muzycznym, w tym Koncert na pianino i orkiestrę (1997), Commencement de siecle (1997), Sonety Szekspira (2000) oraz opera Ignorant i szaleniec (2001).

Zespół Nemezis powstał z inicjatywy Łukasza Pawlaka w 1996 roku. W 2001 ukazał się debiutancki album Whispers from behind the window, który otrzymał bardzo dobre recenzje. We współpracy z alternatywnym teatrem Suka Off powstał interdyscyplinarny projekt In Between łączący muzykę, teatr i sztuki wizualne. Aktualnie Nemezis przygotowuje nowy album we współpracy z Pawłem Mykietynem, który będzie kolażem utworów Mykietyna na orkiestrę i wiolonczelę oraz industrialno-ambientowych dźwięków. Muzyce towarzyszyć będą wizualizacje Malwiny de Brade.

PROJEKT ZREALIZOWANO DZIĘKI WSPARCIU:
Die Kulturstiftung des Bundes
Stiftung Zollverein
Urzędu Miasta Gdańska
Goethe-Institut
Ministerstwa Spraw Zagranicznych Niemiec

Dyrektorzy Artystyczni:
Edycja niemiecka | Berlin - Jennifer Dauterman | Essen - Fabian Lasarzik
Edycja polska | Michał Jacaszek

kontakt: gdansk@c3festival.com
Więcej informacji: www.c3festival.com

Informacja o biletach

Dzień 2 – w przedsprzedaży 15 zł / w dniu koncertu 20 zł

Karnet na całość – w przedsprzedaży 30 zł / w dniu koncertu 45 zł