stat
Impreza już się odbyła
lis 22-24

piątek - niedziela, g. 18:30

Wstęp wolny
mar 15

sobota, g. 10:15

Trójmiasto, Online
bilety 15 zł
VIII FESTIWAL GDAŃSKA WIOSNA

Festiwal Gdańska Wiosna to wydarzenie muzyczne, które na stałe wpisało się do kalendarza muzycznego Polski i Wybrzeża. Festiwal daje możliwość zaprezentowania młodych wirtuozów, którzy niejednokrotnie są już triumfatorami światowych konkursów muzycznych, a jeszcze mają „moment” do wkroczenia na największe sceny koncertowe świata. Bogata formuła festiwalu łączy koncerty festiwalowe, recitale ze sceną operową (tegoroczna premiera opery Mikołaja Rimskiego-Korsakowa MOZART I SALIERI według Aleksandra Puszkina), warsztaty skrzypcowe dla młodych wiolinistów i Międzynarodowy Konkurs Skrzypcowy LOTOS MOZART PRIZE - GDAŃSK 2006.

Warsztaty skrzypcowe poprowadzą Wanda Wiłkomirska, Konstanty Andrzej Kulka, Krzysztof Węgrzyn i Nam Jun Kim.

Tegoroczna edycja festiwalu będzie gościć na trzech scenach Gdańska: Filharmonii Bałtyckiej na Ołowiance (Sala Koncertowa i Sala Kameralna), Operze Bałtyckiej i Studio Koncertowym Radia Gdańsk. Warsztaty skrzypcowe odbywać się będą w siedzibie Cappella Gedanensis.

Do udziału w koncertach festiwalu zostali zaproszeni tak znakomici artyści jak Agnieszka Duczmal z Orkiestrą Kameralną Polskiego Radia AMADEUS, Max Pommer wraz z Orkiestrą Kameralną CAMERATA HAMBURG oraz soliści Colleen Ka-Ling Lee (fortepian) i Jung Yoon Yang (skrzypce)."Wieczór Galowy" poprowadzi gościnny dyrygent festiwalu, znany z poprzednich edycji - Enrique Mazzola.

Podczas Festiwalu Gdańska Wiosna 2006 zabrzmią dzieła F.Chopina, W.A.Mozarta, M.Karłowicza, M.Ravela, G.Bacewicz, K.Pendereckiego, J.Brahmsa, D.Szostakowicza, W.Lutosławskiego, C.Francka i M.Rimskiego-Korsakowa.


21 kwietnia, piątek, 19.00

KONCERT INAUGURACYJNY 8. FESTIWALU GDAŃSKA WIOSNA MUZYCZNA - SALA KONCERTOWA NA OŁOWIANCE

Orkiestra Kameralna Polskiego Radia AMADEUS
AGNIESZKA DUCZMAL dyrygent
Colleen Ka-Ling Lee fortepian laureatka XV Międzynarodowego Konkursu im. F. Chopina/Warszawa 2005

Fryderyk Chopin Preludia op. 28 nr 4, 7 (opr. A. Duczmal)
Fryderyk Chopin Koncert fortepianowy e-moll op.11
Wolfgang Amadeus Mozart Eine kleine Nachtmusik
Mieczysław Karłowicz Serenada na orkiestrę smyczkowa op. 2

BILETY : A1 - 60 ZŁ ; A2, A3 – 45/35 ZŁ ; B, C – 35/25 ZŁ ; B1, C1 – 15 ZŁ
KARNET FESTIWALOWY PFB : 80 ZŁ / NORMALNY , 60 ZŁ / ULGOWY

22 kwietnia, sobota, 19:00

SALA KAMERALNA NA OŁOWIANCE

RECITAL FORTEPIANOWY

COLLEEN KA-LING LEE laureatka XV Międzynarodowego Konkursu im. F. Chopina/Warszawa 2005

Wolfgang Amadeus Mozart Sonata B-dur KV 333
Maurice Ravel Gaspard de la nuit
Fryderyk Chopin Mazurki op. 33
Fryderyk Chopin Sonata Nr. 3 op. 58

BILETY : 25 ZŁ /NORMALNY ; 15 ZŁ /ULGOWY ; 5 ZŁ / WEJŚCIÓWKA
KARNET FESTIWALOWY PFB : 80 ZŁ / NORMALNY , 60 ZŁ / ULGOWY

23 kwietnia, niedziela, 10:00

SALA KAMERALNA NA OŁOWIANCE

ELIMINACJE Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowegoc LOTOS MOZART PRIZE - GDAŃSK 2006

BILETY : 5 ZŁ / WEJŚCIÓWKA ; KARNET FESTIWALOWY PFB : 80 ZŁ / NORMALNY , 60 ZŁ / ULGOWY

23 kwietnia, niedziela, 16:00

STUDIO KONCERTOWE RADIO GDAŃSK

Duo Eung Soo & Moon Young recital

Laureaci 1. Nagrody Międzynarodowego Konkursu Muzycznego im. Marii Canals w Barcelonie

Eung Soo Kim - skrzypce
Moon Young Chae - fortepian

Wolfgang Amadeus Mozart Sonata G-dur KV 301
Witold Lutosławski Subito
Cesar Franck Sonata A-dur
Wilhelm Ernst Wariacje na tematy z opery „Otello“

WSTĘP WOLNY. PROSIMY O WCZEŚNIEJSZE POTWIERDZENIE ZE WZGLĘDU NA OGRANICZONĄ ILOŚĆ MIEJSC. TEL. 58 / 349 87 00

24 kwietnia, poniedziałek, 19.00

PAŃSTWOWA OPERA BAŁTYCKA

FINAŁ Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego LOTOS MOZART PRIZE - GDAŃSK 2006

Orkiestra Kameralna HANSEATICA
Enrique Mazzola dyrygent
6 finalistów konkursu

W programie koncerty skrzypcowe W.A.Mozarta

BILETY : I MIEJSCA - 35/25 ZŁ; II MIEJSCA - 25/10 ZŁ

25 kwietnia, wtorek, 19.00

SALA KAMERALNA NA OŁOWIANCE

VIOLINALE - AROUND MOZART

Gala XII Międzynarodowego Seminarium Skrzypcowego
Przeboje literatury skrzypcowej

BILETY : 15 ZŁ /NORMALNY ; 10 ZŁ /ULGOWY ; 5 ZŁ / WEJŚCIÓWKA
KARNET FESTIWALOWY PFB : 80 ZŁ / NORMALNY , 60 ZŁ / ULGOWY

26 kwietnia, środa, 20.00

SALA KONCERTOWA NA OŁOWIANCE

HAMBURG - GDAŃSK

Orkiestra Kameralna CAMERATA HAMBURG
Max Pommer dyrygent
Aleksandra Mozgiel fortepian

Grażyna Bacewicz Koncert na orkiestrę smyczkową
Wolfgang Amadeus Mozart Koncert fortepianowy Es-dur KV 271 „Jeunehomme“
Krzysztof Penderecki Sinfonietta na orkiestrę smyczkową
Wolfgang Amadeus Mozart Symfonia A-dur KV 201

BILETY : A1-40 ZŁ ; A2, A3 – 30/20 ZŁ ; B, C – 20/10 ZŁ
KARNET FESTIWALOWY PFB : 80 ZŁ / NORMALNY , 60 ZŁ / ULGOWY


27 kwietnia, czwartek, 19.00

SALA KONCERTOWA NA OŁOWIANCE

WIECZÓR GALOWY

Orkiestra Symfoniczna Polskiej Filharmonii Bałtyckiej
Enrique Mazzola dyrygent
Jung Yoon Yang skrzypce laureatka 1. Nagrody Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego Sion-Valais 2005

Johannes Brahms Koncert skrzypcowy D-dur op. 77
Dymitr Szostakowicz V Symfonia

BILETY : A1 - 55 ZŁ ; A2, A3 – 45/35 ZŁ ; B, C – 35/25 ZŁ ; B1, C1 – 10 ZŁ
KARNET FESTIWALOWY PFB : 80 ZŁ / NORMALNY , 60 ZŁ / ULGOWY

29 kwietnia, sobota, 19.00

PAŃSTWOWA OPERA BAŁTYCKA

PREMIERA W OPERZE

Mikołaj Rimski-Korsakow MOZART I SALIERI według Aleksandra Puszkina

Stanisław Kotliński (baryton)
Karol Kozłowski (tenor)
Orkiestra Państwowej Opery Bałtyckiej
kierownictwo muzyczne Bogdan Olędzki
inscenizacja i reżyseria Grzegorz Chrapkiewicz
scenografia i kostiumy Hanna Szymczak

BILETY : 50 ZŁ

****

WYKONAWCY:

AGNIESZKA DUCZMAL

"Po występach z wieloma orkiestrami kameralnymi na wszystkich kontynentach, mogę bez wahania powiedzieć, że Orkiestra Kameralna Amadeus to najbardziej entuzjastyczni muzycy świata. Ich niezwykle wysoki poziom techniczny w połączeniu z wielką energią i pasją sprawia, że koncerty w ich wykonaniu trzymają słuchaczy w niezwykłym napięciu. Praca z nimi jest dla mnie jak muzyczna miłość, przynosi mi olbrzymią satysfakcję. Agnieszka Duczmal i Orkiestra Kameralna Amadeus sprawiają, że czuję się członkiem ich rodziny, co poczytuję sobie za wielki zaszczyt." Gary Karr

"Gra z Orkiestrą Amadeus pod dyrekcją niezwykłej Agnieszki Duczmal była dla mnie udziałem najwyższej próby, wielkim artystycznym tryumfem! Spotkanie to będę przechowywał w skarbnicy mej pamięci jako cudowne doświadczenie pracy z Agnieszką Duczmal i Orkiestrą Amadeus. Reakcja publiczności na nasz koncert pozostanie dla mnie na zawsze niezapomniana. Nie da się zapomnieć wzruszenia publiczności i owacji, zdających się nie mieć końca. Sam byłem wtedy tak bardzo poruszony! Dziękuję Ci Agnieszko i kocham Cię za niezwykłą serdeczność, jaką mi okazałaś. Nie mogę się doczekać naszego ponownego spotkania!" Al Di Meola

Jest twórcą, wyłącznym dyrygentem i kierownikiem artystycznym Orkiestry Kameralnej Polskiego Radia "Amadeus", a także pierwszą kobietą dyrygentem, która wystąpiła w słynnej mediolańskiej La Scali. Uznanie słuchaczy i krytyki potwierdzają entuzjastyczne recenzje a także nagrody, m.inn. wyróżnienie na IV Międzynarodowym Konkursie Dyrygentów Herberta von Karajana w Berlinie (1975), srebrny medal Herberta von Karajana na Międzynarodowych Spotkaniach Młodych Orkiestr w Berlinie Zachodnim (1976) oraz tytuł "La donna del mondo" 1982 ("Kobieta Świata") przyznawany pod patronatem UNESCO przez prezydenta Włoch za wybitne osiągnięcia kulturalne, naukowe i społeczne.

Ukończyła dyrygenturę w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Poznaniu (1966-1971) w klasie prof. Witolda Krzemieńskiego, uzyskując dyplom z wyróżnieniem. Następnie podjęła pracę jako dyrygent asystent w Państwowej Filharmonii w Poznaniu oraz dyrygent w Operze Poznańskiej, w której przygotowała m.in. polską prapremierę opery B.Brittena "Sen nocy letniej".
Już w czasie studiów założyła Orkiestrę Kameralną (1968), przekształconą w Orkiestrę Kameralną Polskiego Radia i Telewizji (1977), a następnie w Orkiestrę Kameralną Polskiego Radia "Amadeus" (1988), z którą odwiedza najsłynniejsze sale koncertowe świata, dokonuje wielu nagrań: ponad 300 godzin muzyki zarejestrowanej dla Polskiego Radia i Telewizji, WDR, NDR, BBC, telewizji francuskiej i meksykańskiej, gości wspaniałych solistów oraz promuje młode talenty.

"Agnieszka Duczmal słusznie otrzymała w Rzymie tytuł "Kobieta świata", gdyż ta drobna, silna, elegancka i pełna temperamentu kobieta jest dyrygentem światowego formatu."
V.Levinsky, Allgemeine Zeitung (Niemcy)


ORKIESTRA KAMERALNA POLSKIEGO RADIA AMADEUS

Orkiestra Kameralna Amadeus została założona w Poznaniu w 1968 roku przez Agnieszkę Duczmal. Początkowo działała pod patronatem "Jeunesses Musicales", a później Poznańskiego Towarzystwa Muzycznego.
Przekształcona w 1977 roku w etatowy zespół Polskiego Radia i Telewizji, od 1988 występuje pod dyrekcją Agnieszki Duczmal jako Orkiestra Kameralna Polskiego Radia Amadeus. Przełomowym momentem w działalności zespołu było zdobycie w 1976 roku na Międzynarodowych Spotkaniach Młodych Orkiestr w Berlinie Zachodnim Srebrnego Medalu Herberta von Karajana.
Orkiestra współpracuje ze światowej sławy solistami (m.in. Kaja Danczowska, Kuba Jakowicz, Krzysztof Jakowicz, Konstanty Andrzej Kulka, Francesco Manara, Igor Oistrach, Henryk Szeryng, Ingolf Turban, Wanda Wiłkomirska, Mischa Maisky, Iwan Monighetti, Michela Petri, Maurice André, Marta Argerich, Eugen Indič, Kevin Kenner, Marc Laforet, Miłosz Magin, Adam Makowicz, Janusz Olejniczak, Ewa Pobłocka, Piotr Paleczny, Bernard Ringeisen, Grigori Sokołov, Ingolf Wunder, Ewa Podleś, Al Di Meola), bierze udział w festiwalach, odbywa liczne tournee po krajach Europy, obu Ameryk, Azji i dalekiego Wschodu, grając w najsłynniejszych salach koncertowych świata (m.in. : La Scala w Mediolanie, Filharmonia Berlińska, Monachijska, Musikverein w Wiedniu, Concertgebouw w Amsterdamie, Gewandhaus w Lipsku, Teatro Real w Madrycie, Opera Concert Hall w Tokyo).

Zespół dokonuje regularnych nagrań dla Polskiego Radia (ponad 300 godzin muzyki obejmującej repertuar od baroku do współczesności), a także dla zagranicznych stacji radiowych i telewizyjnych, m.inn. BBC (Londyn), CBC (Montreal), NDR, WDR, SFD, radia meksykańskiego oraz ponad 5 godzin muzyki dla programu I TV francuskiej.

"Zespół należy do najlepszych światowych orkiestr tego typu, posiada wyjątkowe brzmienie, wspaniałe legato i niezrównanego dyrygenta w osobie pani Duczmal." The Independent, Londyn


COLLEEN KA LING LEE

Jest laureatką VI nagrody Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie (2005).
Urodziła się w 1980 r. w Hong Kongu. Naukę gry na fortepianie rozpoczęła w wieku 4 lat. W latach 1987-2003 uczyła się pod kierunkiem Eleonor Wong w Akademii Sztuki w Hong Kongu, którą skończyła z wyróżnieniem. W chwili obecnej jest studentką profesora Arie Vardiego w Hochschule für Musik und Theater w Hanowerze.
Jest laureatką wielu nagród, m.in. Pro Musicis International Award (2005), II nagrody na International Competition for Piano and Orchestra w Cantu, Włochy (2005), I nagrody na Seiler International Piano Competition w Kitzingen, Niemcy (2003), I nagrody na International Piano Competition w Hamamatsu (2002), srebrnego medalu na Gina Bachaer Young Artists International Piano Competition, Stany Zjednoczone (1999). Artystka brała udział w wielu festiwalach organizowanych we Francji, Austrii, Włoszech, Niemiec. Jako solistka współpracowała z BBC National Orchestra of Wales, Queensland Philharmonic Orchestra, Shanghai Symphony Orchestra, Bangkok Symphony Orchestra, Academy Symphony Orchestra, The Hong Kong Sinfonietta oraz Cebu Youth Symphony Orchestra.
Artystka ma w swoich planach na najbliższy rok koncerty w Stanach Zjednoczonych, Polsce, Francji, Estonii, Czechach, Holandii i na Litwie.


ORKIESTRA KAMERALNA HANSEATICA

Orkiestra Kameralna „Hanseatica” zaczyna być rozpoznawana jako jeden z najbardziej obiecujących i najbardziej ekscytujących zespołów kameralnych w Polsce. Od zdobycia Pomorskiej Nagrody Artystycznej w maju 2004 otrzymuje coraz więcej propozycji koncertowych zachwycając słuchaczy swoją wirtuozerią i młodzieńczą ekspresją.
Powstała w 1999 r. Jako Hanzeatycka Orkiestra Kameralna „Hanseatica” zadebiutowała w 2003 r. i jest wynikiem artystycznej pasji skrzypka Roberta Kwiatkowskiego i altowiolisty Łukasza Lisowskiego. Członkami orkiestry są młodzi, utalentowani muzycy wywodzący się z Polskiej Filharmonii Bałtyckiej oraz Akademii Muzycznej w Gdańsku - laureaci międzynarodowych i krajowych konkursów, nagród kulturalnych oraz licznych stypendiów. Ideą zespołu jest zbudowanie platformy dla muzycznych działań między młodymi artystami zjednoczonej Europy umacniając jednocześnie pozycję Gdańska na kulturalnej arenie tego regionu. W sezonie 2004 – 5 Hanseatica realizuje kilka interesujących projektów:
„Koncerty na cztery pory roku” pod patronatem Prezydenta Miasta Gdańska Pawła Adamowicza oraz Business Centre Club to cykl 4 koncertów odbywających się w prestiżowej Sali Wielkiej Wety Ratusza Głównego Miasta Gdańska. W lutym 2005 zagościli w murach Polskiej Filharmonii Bałtyckiej gdzie wykonali m.in.: kompozycje Schönberga, Mahlera i Pärta. Całości dopełniła kreacja wizualna jednego z najbardziej znanych na Wybrzeżu artystów światła - Andrzeja Drewniaka. W marcu 2005 zespół odbył tournée koncertowe w Belgii i Luksemburgu a w sierpniu wystąpi - po raz kolejny, na VI Międzynarodowym Festiwalu „Kalejdoskop Form Muzycznych” w Sopocie.

Hanseatica brała udział w znaczących festiwalach i imprezach muzycznych: "Mozartfest" w Zoettermeer i Leiden (Holandia) - luty 2003, "Gdańska Wiosna Muzyczna" - maj 2004, Jubileusz 13 - lecia Towarzystwa Ubezpieczeniowego "Hestia" - czerwiec 2004, (Jubileusz 10 - lecia uświetniali Filharmonicy Monachijscy pod dyr. Jamesa Levina); "MuSe" Musikfestival w Seelze (Niemcy) - lipiec 2004. W maju b.r. wystąpili w warszawskiej Galerii Porczyńskich na koncercie "Kocham Gdańsk Vol.II”.


ENRIQUE MAZZOLA

Enrique Mazzola urodzony w Hiszpanii, studiował dyrygenturę u Daniela Gattiego oraz kompozycję u Azio Corghiego w Konserwatorium im. Giuseppe Verdiego w Mediolanie. W roku 1999 objął funkcję dyrektora artystycznego Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego „Cantiere Internazionale d’Arte” w Montepulciano we Włoszech.

Jest częstym gościem wielu teatrów operowych. Do jego ważniejszych produkcji operowych ostatnich lat należą m.in. Lucia di Lammermoor w Tokio, La Boheme w Teatro San Carlo w Neapolu, Luisa Miller w Teatrze Wielkim w Bordeaux, I pazzi per progetto i Le convenienze teatrali Dionizettiego w Staatsoper w Stuttgarcie jak również Falstaff na Międzynarodowym Festiwalu w Aix-en-Provence.

W ostatnim sezonie Enrique Mazzola dyrygował wieloma renomowanymi orkiestrami symfonicznymi, m.in. RAI w Turynie, G.Verdiego w Mediolanie, toskańską ORT we Florencji, RTSI w Lugano oraz Filharmonikami w Strasburgu i w Tokio.

Enrique Mazzola objął funkcję „artist in residence“ podczas zeszłorocznego Festiwalu Gdańska Wiosna.


ORKIESTRA HAMBURGER CAMERATA
Kierownictwo artystyczne: Max Pommer

Hamburger Camerata powstała w 1986 r. i od tego czasu znana jest jako orkiestra charakteryzująca się wyszukanym programem i przemyślanymi interpretacjami. Zespół wyróżnia zarówno techniczna precyzja i niekonwencjonalna żywotność gry, jak również wierność stylowi, kameralne brzmienie i radość grania.

Dzięki koncertom w Filharmonii Hamburskiej, które odbywają się regularnie od 1990 r., orkiestra pod batutą Maxa Pommera i Clausa Bantzera zdobyła znamienne miejsce w muzycznym krajobrazie Hamburga. Cechą charakterystyczną tych koncertów są różnorodne propozycje programowe z zakresu muzyki kameralnej i symfonicznej oraz muzyki współczesnej.

We wrześniu 2001 r. Max Pommer przejął kierownictwo artystyczne Hamburger Camerata. Wielkim sukcesem zakończyły się koncerty zespołu w licznych miastach Niemiec i Szwajcarii oraz na międzynarodowych festiwalach muzycznych, m.in. w Schleswig-Holstein, Meclkenburg-Vorpommern, podczas Lata Muzycznego organizowanego przez radio niemieckie MDR, na festiwalach w Wartburgu i na „Weimarer Klassik”, na Festiwalu Muzycznym w Usedom, jak i na 78. Festiwalu Bachowskim nad Odrą, organizowanym przez „Die neue Bachgesellschaft” we Frankfurcie i w Polsce.

W sezonie 2004/2005 Hamburger Camerata gościła w Hiszpanii i Francji.


MAX POMMER

Max Pommer, swoją międzynarodową karierę rozpoczął jako dyrygent orkiestry kameralnej „Neues Bachisches Collegium Musicum”. Wspólnie nagrali m.in. Koncerty Brandenburskie Jana Sebastiana Bacha, za które otrzymali nagrodę „Deutscher Schallplattenpreis”. Ich nagrania były znane i nagradzane w Europie i USA na długo przed zjednoczeniem Niemiec.

W latach 1987-1991 Max Pommer był dyrygentem Radiowej Orkiestry Symfonicznej w Lipsku (Leipziger Rundfunk-Sinfonieorchester). W 1990 r. objął stanowisko profesora na wydziale dyrygentury w Wyższej Szkole Muzycznej w Saarland. Dyryguje gościnnie orkiestrą salzburską (Mozarteum Orchester Salzburg), a także Szkocką Orkiestrą Kameralną (Scottish Chaber Orchestra), Luksemburską Orkiestrą Radia RTL (Rundfunkorchester RTL Luxemburg), Orkiestrą Kameralną w Minnesocie (ST. Paul Chamber Orchestra in Minnesota) oraz Baskijską Orkiestrą Narodową w San Sebastian (Baskisches Nationalorchester San Sebastian).

Od roku 2001 Max Pommer jest dyrektorem artystycznym orkiestry kameralnej HAMBURGER CAMERATA. Dyryguje większością jej koncertów cyklicznych oraz występuje z nią na licznych festiwalach (m.in. w Schleswig-Holstein, Mecklenburg-Vorpommern czy Lecie Muzycznym Radia MDR). Wspólnie nagrali koncert na wiolonczelę oraz trzy serenady Roberta Volkmanna dla „Deutsche Schallplatten Berlin“, a dla „Arte Nova” w 1999 r. arie koncertowe w wykonaniu Hellen Kwon oraz płytę pod tytułem „Der junge Mozart” (Młody Mozart).

ALEKSANDRA MOZGIEL

Aleksandra Mozgiel rozpoczęła naukę gry na fortepianie w wieku 7 lat w Państwowej Szkole Muzycznej stopnia Podstawowego i Licealnego im. Feliksa Nowowiejskiego w Gdańsku w klasie mgr Mirosławy Pruskiej. Naukę w Liceum Muzycznym ukończyła w 1998 roku otrzymując od Kuratora Oświaty tytuł Najlepszego Maturzysty oraz dyplom z wyróżnieniem.

W 2004 r. ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. S. Moniuszki w Gdańsku w klasie fortepianu prof. Katarzyny Popowej-Zydroń, gdzie obecnie jest asystentką. Studiowała także w paryskim Conservatoire National Supérieur de Musique et de Danse pracując pod kierunkiem prof. Michela Béroff i prof. Erica Le Sage. Obecnie jest studentką IV roku w Hochschule für Musik und Theater w Hanowerze w klasie prof. Gerrita Zitterbarta.

Aleksandra Mozgiel jest laureatką wielu nagród i stypendiów, brała też udział w mistrzowskich kursach interpretacji, pracując pod kierunkiem pedagogów takich jak prof. prof. Henry Meyer, Joseph Kalichstein, Sebastian Hamann, Miró String Quartet, Laszlo Simon, Dennis Lee, Teresa Manasterska, Czeslaw Stańczyk, Paweł Skrzypek, Robert Kabara, Jean-François Heisser czy Michel Béroff. Była także stażystką podczas prestiżowych kursów muzycznych Académie Internationale de Musique Maurice Ravel w St.-Jean-de-Luz (Francja) oraz Académie Internationale d'Été w Nicei.

Aleksandra Mozgiel jest laureatką 30 nagród na 25 krajowych i międzynarodowych konkursach solowych i kameralnych. Koncertuje w kraju i za granicą, solo, kameralnie, a także jako akompaniatorka (m. in. z Mariuszem Patyrą, zdobywcą I Nagrody na Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym im. Niccolo Paganiniego w Genui). W latach 1999 i 2000 uczestniczyła w Koncercie Roku, przeglądzie najwybitniejszych studentów Akademii Muzycznych kraju.


*****


DYREKTOR ARTYSTYCZNY FESTIWALU - prof. KRZYSZTOF WĘGRZYNk

Patronat Honorowy
Prezydent Miasta Gdańska Paweł Adamowicz

Organizator:
Polska Filharmonia Bałtycka im. Fryderyk Chopina w Gdańsku

Współorganizatorzy:
Państwowa Opera Bałtycka, Radio Gdańsk, Cappella Gedanensis

Patronat medialny :
Dziennik Bałtycki, Radio Gdańsk