W ramach "Szekspir solo" Ofelia Teatru Młodego Widza z Armenii i Ryszard po Ryszardzie Teatru w Koszyku z Ukrainy.
.. koniec pogrzebu Poloniusza, który zostaje zamordowany przez Hamleta. Ofelia znajduje się na granicy szaleństwa. Straciła nie tylko ojca, ale także kochanka. Po raz ostatni wchodzi do pokoju ojca, aby odkryć swoje przeznaczenie. Dlaczego tak się stało?... Kto ponosi winę?... Jej ojciec czy może ukochany Hamlet?...Dlaczego miłość zniknęła w chwili, kiedy wydawała się być tak bliska i wieczna? Dlaczego wraz z Hamletem nie stali się królewską parą? I co teraz ?... No właśnie, co zrobić teraz? Może iść za radą Hamleta i...wstąpić do klasztoru...
Ofelia – Teatr Młodego Widza, Erewań, Armenia
Reżyseria: Hakob Gazanczjan
"Laureatka najbardziej prestiżowych nagród na 41. międzynarodowych Wrocławskich Spotkaniach Teatrów Jednego Aktora (WROSTJA), ukraińska aktorka Lidia Danylczuk, grała Ryszarda po Ryszardzie (wg Ryszarda III Szekspira) nie tylko we Wrocławiu, ale także w Bolesławcu i Legnicy. Wszędzie spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem. Tytuł adaptacji mówi wszystko. Dostajemy wypreparowaną postać króla Anglii z dynastii Yorków, który siekał swoich krewnych i konkurentów do korony jak... kapustę. I głowy kapusty dominują w tym przedstawieniu.
Danylczuk sieka je z wprawą zawodowego kucharza i tym siekaniem zaprzecza człowieczeństwu swojego bohatera. Jakby chciała powiedzieć, że ktoś tak okrutny nie może być człowiekiem. Ten przejmujący spektakl ma wiele pięter skojarzeń."
Krzysztof Kucharski „WROSTJA trwają dalej” , Polska Gazeta Wrocławska 22 XI 2007
Ryszard po Ryszardzie – Teatr w Koszyku, Lwów, Ukraina
(wg „Ryszarda III” Williama Szekspira)
reżyseria: Irena Wolicka
.. koniec pogrzebu Poloniusza, który zostaje zamordowany przez Hamleta. Ofelia znajduje się na granicy szaleństwa. Straciła nie tylko ojca, ale także kochanka. Po raz ostatni wchodzi do pokoju ojca, aby odkryć swoje przeznaczenie. Dlaczego tak się stało?... Kto ponosi winę?... Jej ojciec czy może ukochany Hamlet?...Dlaczego miłość zniknęła w chwili, kiedy wydawała się być tak bliska i wieczna? Dlaczego wraz z Hamletem nie stali się królewską parą? I co teraz ?... No właśnie, co zrobić teraz? Może iść za radą Hamleta i...wstąpić do klasztoru...
Ofelia – Teatr Młodego Widza, Erewań, Armenia
Reżyseria: Hakob Gazanczjan
"Laureatka najbardziej prestiżowych nagród na 41. międzynarodowych Wrocławskich Spotkaniach Teatrów Jednego Aktora (WROSTJA), ukraińska aktorka Lidia Danylczuk, grała Ryszarda po Ryszardzie (wg Ryszarda III Szekspira) nie tylko we Wrocławiu, ale także w Bolesławcu i Legnicy. Wszędzie spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem. Tytuł adaptacji mówi wszystko. Dostajemy wypreparowaną postać króla Anglii z dynastii Yorków, który siekał swoich krewnych i konkurentów do korony jak... kapustę. I głowy kapusty dominują w tym przedstawieniu.
Danylczuk sieka je z wprawą zawodowego kucharza i tym siekaniem zaprzecza człowieczeństwu swojego bohatera. Jakby chciała powiedzieć, że ktoś tak okrutny nie może być człowiekiem. Ten przejmujący spektakl ma wiele pięter skojarzeń."
Krzysztof Kucharski „WROSTJA trwają dalej” , Polska Gazeta Wrocławska 22 XI 2007
Ryszard po Ryszardzie – Teatr w Koszyku, Lwów, Ukraina
(wg „Ryszarda III” Williama Szekspira)
reżyseria: Irena Wolicka