W grudniu w ramach Gdańskiego Festiwalu Tańca zapraszamy na spotkanie z tancerzami baletu Opery Bałtyckiej. Wieczór rozpocznie solo w wykonaniu Sayaki Haruny-Kondrackiej Behind the screen (tegoroczna nagroda publiczności w Solo Dance Contest), a zakończy go spektakl The Space. Obie choreografie są stworzone przez Roberto Tallarigo.
BEHIND THE SCREEN / choreografia: Roberto Tallarigo / wykonanie: Sayaka Haruna-Kondracka / 10 minut
Solo Behind the screen miało premierę podczas tegorocznego Solo Dance Contest, gdzie zdobyło Nagrodę Publiczności. Po spektaklu tak pisał Łukasz Rudziński: Natomiast najbardziej spójną teatralną formę ma solo od lat zadomowionej w Polsce solistki Opery Bałtyckiej w Gdańsku Japonki Sayaki Haruny-Kondrackiej. Jej wykonane premierowo Behind the screen przypomina przestrzeń snu, w której tancerkę czekają rozmaite, przetworzono komputerowo głosy duchy. (facebook.com/GdanskiFestiwalTanca opis albumu zdjęć z 23.08.2021)
THE SPACE / Collectivo Contemporanea / koncept, choreografia: Roberto Tallarigo / wykonanie: Sayaka Haruna-Kondracka, Gwenllian Davies, Gento Yoshimoto, Bartosz Kondracki, Giovanni Chavez Madrid,
Milena Crameri / 30 minut
The Space to niezależny projekt tancerzy Opery Bałtyckiej, którego choreografem i pomysłodawcą jest Roberto Tallarigo, znany festiwalowej publiczności ze spektaklu KaruzeJa.
Tytułowe The Space to wywiedziona od Immanuela Kanta przestrzeń traktowana przez Kanta jako forma zmysłowej naoczności. W myśl tej teorii, każda rzecz, którą widzimy, ma dla nas wymiary przestrzenne i zajmuje określone miejsce w czasie. Sposób ludzi na postrzeganie wszystkiego w trójwymiarowej przestrzeni jest jedyną dostępną nam formą widzenia świata, a jedynym dostępnym sposobem myślenia jest poruszanie się po antonimach: stałość zmienność; jedność wielość; przyczyna skutek. W tych pojęciach zamyka się filozofia spektaklu, wykonanego przez zgrany, elektryczny w ruchu zespół tancerzy. (Recenzja Łukasza Rudzińskiego, facebook.com/GdanskiFestiwalTanca opis albumu zdjęć z 25.02.2021)
Roberto Tallarigo znany ze sceny Opery Bałtyckiej, m.in. z roli Tezeusza w Śnie Nocy Letniej w choreografii Izadory Weiss. Jest absolwentem Rotterdam Dance Academy. Przed rozpoczęciem pracy w Trójmieście tańczył w Staatstheatre w Kassel, eVolution Dance Theatre, i Balletto di Calabria.
Sayaka Haruna-Kondracka przygodę z tańcem rozpoczęła w wieku 5 lat. Była laureatką krajowych konkursów baletowych. Zaczęła studia w Codarts, gdzie w ciągu sezonu współpracowała z Introdans, Dance Works Rotterdam oraz innymi zespołami tanecznymi. Przed przyjazdem do Polski spędziła rok w Cinevox Junior Company w Szwajcarii. Od 2012 roku tańczy w Balecie Opery Bałtyckiej (wcześniej w Bałtyckim Teatrze Tańca, zatańczyła między innymi w Śnie Nocy Letniej, Estancii, Kopciuszku).
Gwenllian Davies uczyła się w Elmhurst School for Dance, gdzie występowała z Birmingham Royal Ballet, następnie tańczyła w walijskim Ballet Cymru. W 2018 dołaczyła do baletu Opery Bałtyckiej grająć między innymi Giselle, Julię i Tytanię.
Gento Yoshimoto Naukę tańca rozpoczął w Japonii, a następnie kontynuował w Hungarian Dance Academy w Budapeszcie. Jest laureatem wielu konkursów baletowych, m.in. w Tokio, Nagoi, Helsinkach, Grand Prix de Paris. W latach 2011-2017 był solistą Teatru Wielkiego w Poznaniu, gdzie wykreował głownie partie męskie w baletach takich jak: Dziadek do orzechów, Kopciuszek (P.Chalmer), La Sylphide (Bornonville), Serenada (G.Balanchine) oraz zatańczył partie solowe w Stworzeniu Świata (U.Scholz), w Jeziorze łabędzim oraz w Romeo i Julii. Obecnie solista Opery Bałtyckiej, w 2018 wyróżniony nagrodą prezydenta miasta Gdańsk w dziedzinie kultury.
Bartosz Kondracki od 2009 roku tancerz baletu Opery Bałtyckiej (wcześniej Bałtycki teatr Tańca). Pierwsze kroki taneczne stawiał w zespole tańca nowoczesnego Caro Dance" w Siedlcach, ukończył Wyższą Szkołę Umiejętności w Kielcach na kierunku Taniec oraz tańczył w Kieleckim Teatrze Tańca. Zdobył liczne tytuły i nagrody krajowych i międzynarodowych konkursach. Występował w spektaklach Izadory Weiss, Wojciecha Misiuro, Emila Wesołowskiego, Eugenio Scigliano, Jiříego Kyliána, Patricka Delcroix, Giorgio Madia i Francois Mauduit. W 2010 rozpoczął twórczość choreograficzną spektaklem Ad Infinitum, dalej nastąpiło Poniżej poziomu morza, KaruzeJa.
Giovanni Chavez Madrid rozpoczął naukę w szwedzkiej szkole baletowej, następnie ukończył Tring Park School for The Performing Arts. Pracował w English National Ballet, a obecnie jest tancerzem Opery Bałtyckiej. Współpracował z takimi choreografami jak Emil Wesołowski, Christopher Wheeldon, Kerry Nicholls i Sir Kenneth MacMillan.
Rezerwacje: kasa@klubzak.com.pl. Potwierdzone rezerwacje na wydarzenie należy opłacić i odebrać w ciągu 3 dni od dnia potwierdzenia rezerwacji (nieopłacone w terminie rezerwacje są anulowane). Nie przyjmujemy rezerwacji na ostatnie 20 miejsc na dane wydarzenie.
Liczba biletów w danej puli limitowana. Zakupione bilety i karnety nie podlegają zwrotom. Wszystkie ceny zawierają podatek VAT. Na wydarzeniach w Klubie Żak miejsca nie są numerowane.
W Klubie Żak obowiązuje zakaz rejestracji imprez i zakaz robienia zdjęć profesjonalnym sprzętem w trakcie koncertów, przedstawień, seansów filmowych i zajęć warsztatowych. Klub Żak zastrzega sobie prawo do zmiany programu.
Treść tworzona na podstawie materiałów prasowych organizatora.