19 lipca rozpocznie się organizowana przez Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER wspólnie z Miastem Gdańsk i Washington Business Week piąta edycja Gdańsk Business Week. Dla młodzieży to niebywała okazja do wcielenia się w rolę prawdziwego przedsiębiorcy pracującego nad rozpoczęciem i rozwojem własnego biznesu. Dla pracowników trójmiejskich firm biorących udział w projekcie - szansa na rozwój kompetencji menadżerskich i wspólną wymianę doświadczeń z kadrą zagranicznych ekspertów.
Już wkrótce w Gdańskim Liceum Autonomicznym spotka się blisko setka nastolatków gotowych - przy wykorzystaniu wyłącznie języka angielskiego - zgłębiać tajniki biznesu. W ciągu zaledwie 6 dni przepełnionych intensywnymi warsztatami rozwijającymi kreatywność i przedsiębiorczość oraz wykładami prowadzonymi przez polskich i amerykańskich menadżerów młodzież będzie mierzyć się z zadaniem prowadzenia własnej wirtualnej firmy. Swoje działania rozpoczną od testu na kreatywność, czyli stworzenia produktów z najróżniejszych, dostępnych na sali przedmiotów (Hunk of Junk). Podczas kolejnych dni rozdysponują środki finansowe na samodzielnie stworzoną reklamę produktu, wezmą udział w symulacjach biznesowych oceniających dokonane w firmie wybory i wyznaczających kolejne zadania rynkowe, by finalnie - podczas Stockholder Presentations - zaprezentować tygodniowe osiągnięcia prowadzonych przez nich przedsiębiorstw i udowodnić, że jako osoby zarządzające są w stanie utrzymać oraz rozwinąć firmę oraz przekonać do siebie inwestorów (reprezentantów trójmiejskich firm, lokalnych władz i instytucji otoczenia biznesowego) przedstawiając przemyślany plan sprzedaży produktu podczas targów przedsiębiorstw (tzw. Trade Show).
Dodatkowo, w ramach ICT Day - poświęconego nowym technologiom, młodzież czeka wycieczka do Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości STARTER i Gdańskiego Parku Naukowo-Technologicznego. Przy poszerzaniu wiedzy o praktyczne aspekty związane z prowadzeniem firmy pomogą również odbywające się podczas całego tygodnia wykłady z udziałem ekspertów z różnych dziedzin (m.in.: sprzedaży, Product Managementu, Personal Brandingu) oraz rady udzielane przez polskich i amerykańskich Doradców Firm (tzw. Company Advisors), wśród których pojawią się m.in.: przedstawiciele Boeinga, mcaConnect, Downtown Seattle Association czy InvestGda, Young Digital Planet oraz Kemiry.
- Jako firma o światowym zasięgu zatrudniająca w Gdańsku ponad 200 osób staramy się dbać nie tylko o rozwój naszych usług, ale również o rozwój pracowników i ich kompetencji zawodowych. Dlatego też udział w Gdańsk Business Week oceniamy jako cenną wartość dla naszych liderów i specjalistów mogących skorzystać z wiedzy ekspertów na co dzień zarządzających największymi amerykańskimi firmami oraz zapoznać się z amerykańskim stylem prowadzenia biznesu - mówi Marta Gołubowicz z firmy Kemira.
Wszystkie zajęcia podczas tegorocznej edycji Gdańsk Business Week (19-24 lipca) odbędą się w Gdańskim Liceum Autonomicznym. Tam też, w piątek, 24 lipca w godz. 10:00-13:00, podczas tzw. Dnia Sędziowania, będą mieć miejsce finalne prezentacje młodzieży. Natomiast uroczysta gala z wręczeniem nagród w poszczególnych kategoriach (BizSim, Stockholder Presentation, TradeShow, Marketing Challange) dla zwycięskich grup rozpocznie się o 18:30 w Europejskim Centrum Solidarności.
Więcej informacji:
www.gdanskbusinessweek.pl