stat
Impreza odwołana
PATRONAT

Zapraszamy na koncert kameralny w ramach cyklu Gdańsk dla Muzyki Polskiej, który odbędzie się 9 listopada w Polskiej Filharmonii Bałtyckiej w Sali Kameralnej. Wystąpi NeoQuartet, zespół związany z Gdańskiem, jak sama nazwa wskazuje, specjalizuje się głównie w nowej muzyce. I tym razem przedstawi program prawdziwie awangardowy: najpierw elektroniczne utwory Piotra Jędrzejczyka (prawykonanie) i Pierre Jodlowskiego, potem kultową Symfonię rytuałów Szalonka.

lis 29

piątek, g. 18:00

Gdańsk, Menonitów 2a
bilety 50 - 100 zł
kwi'25 12

sobota, g. 17:00, 20:00

bilety 99-209 zł
Kup bilet
Wystąpi:
NeoQuartet:
Karolina Piątkowska-Nowicka - I skrzypce
Paweł Kapica - II skrzypce
Michał Markiewicz - altówka
Krzysztof Pawłowski - wiolonczela

muzyka poważna - koncerty w Trójmieście


Konrad Mielnik - prowadzenie

Program:
Pierre Jodlowski - 60 loops na amplifikowany kwartet i taśmę [10]
Piotr Jędrzejczyk - ŚWIATOWA PREMIERA dzieła gdańskiego kompozytora [12]
Witold Szalonek - Symfonia rytuałów [45]

NeoQuartet to jeden z bardziej zasłużonych, a jednocześnie oryginalnych zespołów kameralnych Gdańska. Założony w 2012 roku zespół od samego początku koncentrował się na zjawiskach muzyki najnowszej, często sięgał po elektronikę, rok temu otrzymał Pomorską Nagrodę Artystyczną za stworzenie festiwalu NeoArte, w ramach którego są prezentowane najnowsze zjawiska muzyki współczesnej.

Zespół wykonuje zarówno klasykę XX wieku, jak i sięga po utwory awangardowe, a także inspiruje powstawanie nowych kompozycji. Chętnie też wykorzystuje elektronikę, stając się wtedy Neo Electric Quartetem.

W koncercie w ramach cyklu Gdańsk dla Muzyki Polskiej muzycy przedstawią klasyczne już dzieło jednego z największych eksperymentatorów w dziedzinie wydobycia różnych rodzajów niekonwencjonalnych dźwięków Witolda Szalonka, kompozycję francuskiego kompozytora o polskich korzeniach, lubującego się w efektach elektronicznych obecnie szefującego wrocławskiemu festiwalowi Musica Electronica Nova Pierre Jodlowskiego oraz dokonają prawykonania utworu gdańskiego kompozytora Piotra Jędrzejczyka, również wykorzystującego elektronikę.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu Muzyka, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.