9 listopada zapraszamy na drugi koncert Gdańskiej Jesieni Pianistycznej. Wystąpi polsko-rosyjski duet Kociuban/Maximov.
Rosyjskie balety na dwa fortepianymuzyka poważna - koncerty w Trójmieście
Muzyka na duet fortepianowy nie jest zbyt obfita, stąd pokusa transkrypcji. Zwłaszcza, że wykorzystanie dwóch fortepianów daje ogromne możliwości ukazania całej krasy muzyki symfonicznej. Tym razem polsko-rosyjski duet Kociuban/Maximov sięgnął po niezwykle atrakcyjny repertuar - baletów rosyjskich XIX i XX wieku. Samodzielna muzyka baletowa rozkwita w XIX i początku XX wieku. Jednym z czołowych centrów muzyki baletowej staje się Rosja. To Czajkowski pierwszy nadał muzyce baletowej tak wysoką rangę. Jego trzy słynne kreacje baletowe do dziś stanowią żelazny repertuarów wszystkich teatrów operowych. Usłyszymy w wersji fortepianowej suitę zawierającą najsłynniejsze tańce z Dziadka do orzechów w transkrypcji cypryjskiego pianisty i kompozytora Nicolasa Economou i dwa tańce z Jeziora Łabędziego w transkrypcji samego Claude'a Debussy'ego. Ostatnim ogniwem tego rozwoju jest twórczość baletowa Sergiusza Prokofiewa. Prezentowany na dzisiejszym koncercie Kopciuszek, to przedostatni balet Prokofiewa w transkrypcji pianisty Mikhaila Pletneva.
Program Gdańskiej Jesieni Pianistycznej
Sobota, 09/11/2019, 18:00
Sala Kameralna
Rosyjskie balety na dwa fortepiany
Julia Kociuban - fortepian
Ilya Maximov - fortepian
Program:
Piotr Czajkowski - Taniec rosyjski i hiszpański z baletu Jezioro łabędzie (trans. Claude Debussy) [8']
Piotr Czajkowski - Suita z baletu Dziadek do orzechów (oprac. Nicolas Economou) [24']
Przerwa [20']
Sergiusz Prokofiew - Suita z baletu Kopciuszek (oprac. Mikhail Pletnev) [38']
Projekt dofinansowano ze środków Miasta Gdańska.