stat
Impreza już się odbyła
PATRONAT

Gdańskie Kawiarnie Jazzowe: REuropa Trio

Projekt Idiom-Północ! to nietypowy projekt synestetyczny. Jego celem jest "pogodzenie" pozornie różnych źródeł inspiracji, przy pomocy bardzo charakterystycznego "idiomu północnego". Ten idiom jest zauważalny we wszystkich dziedzinach sztuki, tworzonej na północy Europy.

lis 30

sobota, g. 19:00

Gdańsk,
bilety 180 zł
Kup bilet

w każdą niedzielę (od 24.11 do 15.12.2024), g. 19:00

Gniew,
bilety 90 zł
ulgowy 90 zł
Zimny minimalizm, przestrzeń, precyzja połączona z bardzo specyficzną emocjonalnością. Mistyka rzeczy prostych. Projekt, będzie zorientowany głównie na muzykę. Koncerty będą wypełnione charakterystyczną, muzyką skandynawskiego minimalizmu - zlokalizowanego na pograniczu jazzu i współczesnej muzyki poważnej. Zamierzamy jednak wesprzeć wymowę muzyki - innymi dziedzinami sztuki, głównie wizualnymi. Za pomocą synestetycznych środków wyrazu, zamierzmy stworzyć jednolity przekaz działający na większość zmysłów widza.

jazz - koncerty w Trójmieście


Co ważne, zamierzamy przez północną soczewką przepuścić źródła, zupełnie niezwiązane z północą. Pieśni średniowiecznych pielgrzymów do Santiago de Compostella, melodie z Afryki Północnej, polskie pieśni ludowe, muzykę Lutosławskiego, Bartoka czy Strawińskiego, spróbujemy pokazać przez pryzmat zdystansowanego, precyzyjnego, ale pełnego wyrazu języka. Te inspiracje wspomogą, specjalne prezentacje multimedialne, a także teksty- śpiewane i czytane. Całość, powinna pokazać, że istnieje idiom północy - idiom, który jest w pełni rozpoznawalny i kojarzony ze swoim regionem.

REUROPA TRIO - Idiom-Północ!

skład zespołu:
Tomasz Przyborowicz - gitara basowa
Michał Ciesielski - fortepian
Tomasz Welanyk - perkusja

Informacja o artystach:

Tomek Przyborowicz - Basista, muzyk sesyjny związany z trójmiejskim środowiskiem muzycznym. Studiował na Wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach. Obecnie kontynuuje naukę na Wydziale Dyrygentury Chóralnej, Edukacji Muzycznej i Rytmiki Akademii Muzycznej w Gdańsku, na kierunku Jazz i Muzyka Rozrywkowa. Czynnie angażuje się również w działalność pedagogiczną dzieląc się swoimi doświadczeniami i wiedzą z młodymi muzykami. Na stałe związany z zespołami No Limits, Łyczacza, Mietek Blues Band.

Występował na wielu prestiżowych imprezach m.in. Festiwal Piosenki Polskiej w Opolu, Ladies Jazz Festival, Festiwal Filmów Fabularnych w Gdyni, East Coast Festival, Festiwal Bluesowy w Gdyni, Festiwal Piosenki Aktorskiej w Wrocławiu. Miał przyjemność pracować z takimi artystami jak Maciej Sikała, Wojciech Staroniewicz, Waldemar Malicki, Jerzy Grunwald, Brian Fentress, Jesper Tyden,, zespołami Keepin' Tradition Jazz Quartet, Hevelius Brass, Groovekojad, Ha-Dwa-O!, Apteka, Ziętek Band, Capella Gedanensis, orkiestra Teatru Muzycznego w Gdyni, orkiestra Teatru Maybe Theatre Company.

Brał udział w europejskiej trasie koncertowej musicalu La Belle Bizarre de Moulin Rouge produkowanej przez Gerhatz Gmbh - jednego z największych europejskich producentów musicali.Jest basistą Big Bandu Akademii Muzycznej w Gdańsku pod dyr. Leszka Kułakowskiego, oraz Big Bandu Jana Konopa.

Obecnie tworzy kwintet jazzowy ze znakomitymi muzykami - Robertem Jakubcem, Mariuszem Świątkiem, Hubertem Świątkiem i Grzegorzem Syczem, z którymi przygotowuje autorski materiał.
Jest laureatem I nagrody FORUM MŁODYCH 2006 zdobytej z kwintetem dętym Hevelius Brass.
W 2008 roku, wraz z zespołem No Limits wywalczył nagrodę Srebrnego Tukana na Festiwalu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu za wykonanie piosenki "Drzewo Mojej Matki". Płyta "30 Years Have Passed" nagrana z Mietek Blues Band została nominowana do nagrody Fryderyk 2010 w kategorii bluesowego albumu roku.

Michał Ciesielski - Kompozytor, aranżer i pianista jazzowy. Ukończył z wyróżnieniem studia licencjackie na specjalności Kompozycja i aranżacja jazzowa na AM w Gdańsku w klasie prof. Leszka Kułakowskiego.

Obecnie student Instytutu Jazzu w Katowicach. Naukę gry na fortepianie zaczął w wieku 6 lat, zarówno jazzem jak i kompozycją zafascynował się w liceum i do tej pory fascynacja ta trwa.
Michał ma na swoim koncie kilkadziesiąt autorskich kompozycji i aranży na przeróżne składy (od tria fortepianowego, przez kwartet smyczkowy, zespół wokalny, po big band) w różnych stylistykach (jazz, muzyka poważna, pop, funk, gospel, muzyka do sztuk teatralnych i do filmu).
Laureat licznych nagród (międzynarodowy konkurs kompozytorski im. Krzysztofa Komedy w Słupsku, Europejskie Integracje Muzyczne w Żyrardowie, Fama 2011).

Jako pianista jazzowy występował w całej Polsce z licznymi składami, w tym z zespołem Unknown Quartet, w którym gra i dla którego komponuje.

Tomasz Welanyk-urodzony w 1986 roku w Krakowie. W 2010 ukończył krakowską Akademię Muzyczną, w klasie perkusji prof. Beaty Wilewskiej. Wykonuje klasyczną muzykę perkusyjną.

Jako solista i kameralista występował z wieloma wykonawcami muzyki improwizowanej od muzyki dawnej do jazzu; m . in. z Marią Pomianowską, Muhhamadem Rasoulim, Hye-kyung Lee, Zoharem Fresco, Cracow Percussion Ensemble, grupą perkusyjną AM w Krakowie Amadrums. Występował na licznych festiwalach w Polsce i za granicą: m. in Audio Art, Warszawska Jesień, Ad Libitum, festiwalu perkusyjnym "Źródła i instpiracje", wrocławskim festiwalu piosenki aktorskiej, festiwalu Malta, dniach kompozytorów krakowskich,Awangarda w Pradze Porto Franco, lwowskie Kontrasty czy dniach kultury polskiej w Utrechcie.

W 2005 roku współpracował z Aleksiejem Lubimowem przy projekcie Bachanalia- łączącym muzyką John'a Cage'a z muzyką renesansu i baroku. Od 2006 roku kieruje consortem Hortus Artium, specjalizującym się w wykonaniach muzyki średniowiecza i renesansu. Z zespołem tym nagrał płytę z polskimi kancjonałami pasyjnymi, na zamówienie Muzeum Narodowego. Brał także udział, w nagraniu płyty Qalb-ha, z pierwszym polskim tłumaczeniem utworów Maulany Rumiego.

Finalista XXI edycji konkursu interpretacji muzyki współczesnej organizowanego przez PTMW.
Od dawna zafascynowany jazzem, swoje poszukiwania muzyczne w tym gatunku koncentruje głównie wokół awangardowych wcieleń tego kierunku.

Współpracował między innymi z krakowsko-londyńskim freejazowym kolektywem Lanza!, koncentrującym się na muzyce klezz-jazzowej zespołem Samech,czy z węgiersko-polskim kolektywem 4improvisers.Brał także udział w wielu koncertach monograficznych. Kieruje kwartetem NowTango łączącym kierunek neo-tango z jazzem, w którym łączył rolę perkusjonisty i aranżera.

W 2009 roku założył trio Rosewind, koncentrujący się na wykonywaniu europejskiego jazzu. Muzycy tria koncertowali w Polsce i wielu krajach europejskich (Holandia, Czechy, Ukraina), wszędzie zyskując przychylność publiczności. Pierwsza płyta projektu Triubte to Jan Johansson, zawierająca kompilację nagrań z tych koncertów, znajduje się obecnie w fazie masteringu.