stat
Impreza już się odbyła

Gra miejska Huntly Books Sopot Opinie (1)

  • sobota - niedziela, 29 - 30 października 2016, godz. 11:00 - 18:00
  • Lokalizacja
    Sopot
  • Bilety
    wstęp wolny

W dniach 29 - 30 września br. odbędzie się ponownie nietypowa gra miejska w formie literackich podchodów na terenie miasta Sopot. Organizatorem wydarzenia jest gdańska firma Scalac, która stworzyła specjalną, mobilną aplikację na smartphony ułatwiającą przeprowadzanie kreatywnych konkursów i gier miejskich.

Huntly Books Sopot II to impreza bezpłatna i skierowana do wszystkich mieszkańców Sopotu. W miejskiej przestrzeni zostaną ukryte 34 książki. Aby do nich dotrzeć, trzeba pobrać bezpłatną aplikację Huntly, poprawnie się zarejestrować i podążać za wskazówkami, które będą się pojawiać na ekranie telefonu. Do wygrania każdego dnia jest 17 książek. Tym razem Organizator książkowej gry miejskiej w mechanizmie zabawy wykorzystuje funkcjonalność aplikacji polegającą na przypisywaniu zadań do określonych współrzędnych na mapie (GPS, geolokalizacja). Dodatkowo w tej edycji czekają na zwycięzców miłe niespodzianki w książkach w postaci zaproszeń na spektakl teatralny, na seans filmowy, na basen, na lodowisko, do muzeum, galerii czy na obiad. Wszystko to dzięki nowym Partnerom wydarzenia działającym w obszarze kultury, rekreacji i gastronomii.

Celem gry jest promocja Sopotu, jego wyjątkowych miejsc oraz sopockich placówek i instytucji na trwale związanych z tym miastem. To również ciekawa opcja dla rodzin z dziećmi czy grup znajomych jak spędzić aktywnie czas na świeżym powietrzu. Zabawa w formie książkowych podchodów jest propozycją grywalizacji dla każdego, kto lubi zagadki, ceni dobrą literaturę i pragnie nieszablonowo spędzić październikowy weekend w Sopocie. To również pomysł na nową aktywność podczas Halloween, ponieważ w tej edycji gry do upolowania będą głównie kryminały, thrillery, książki sensacyjne i przygodowe.

Akcja uzyskała patronat Prezydenta Miasta Sopotu, Pana Jacka Karnowskiego. Dodatkowo Huntly Books Sopot II wspierają: Miejska Biblioteka Publiczna im. Józefa Wybickiego w Sopocie, Sopoteka - galeria kultury multimedialnej, Wydawnictwo "Nasza Księgarnia" z Warszawy, Wydawnictwo "Znak" z Krakowa, Towarzystwo Przyjaciół Sopotu, Państwowa Galeria Sztuki w Sopocie, Muzeum Sopotu, Kąpielisko Morskie Sopot, MOSiR Sopot, Skansen Archeologiczny "Grodzisko" w Sopocie, Multikino, Teatr Wybrzeże, Teatr na Plaży, Teatr Boto, Aquapark Sopot, Hipodrom Sopot, Bałtycka Agencja Artystyczna BART i wiele innych sopockich placówek i instytucji. To druga edycja książkowej gry miejskiej w Sopocie. W planach są kolejne edycje tej inicjatywy (listopad, grudzień br.)

W II edycji Organizator wydarzenia postanowił rozbudować model gry i zaprosić do współpracy nowych Partnerów, którymi są sopockie placówki i instytucje działające w obszarze kultury, rekreacji i gastronomii. Dzięki zaangażowaniu i wsparciu tych podmiotów, w każdej książce będą czekały na uczestników literackiej akcji dodatkowe niespodzianki i korzyści w postaci bezpłatnych zaproszeń, biletów, voucherów.

Do upolowania w miejskiej przestrzeni będą książki dla dorosłych i dla dzieci; gatunki literackie w klimacie Halloween typu kryminał, sensacja, thriller i przygoda; ale pojawią się też nowe ścieżki - czyli poezja, sentymentalne wspomnienia o Sopocie i coś dla fanów jazzu!

Gra dedykowana jest dla wszystkich uczestników posiadających smartphone z systemem operacyjnym takim jak iOS w wersji 8.0 lub wyższej oraz Android (wersja powyżej 4.3). Dodatkowo uczestnik gry miejskiej musi posiadać dostęp do Internetu i opcję low energy bluetooth. Warunkiem udziału w grze jest pobranie aplikacji Huntly oraz zaakceptowanie regulaminu gry.

Gra miejska przebiegać będzie na terenie Sopotu. Aby odnaleźć ukryte książki, należy wykazać się szybkością działania i zręcznością. Każdego dnia będzie można wygrać 17 książek. Gra odbywać się będzie przez 2 dni weekendu w godzinach 11:00 - 18:00. Jeden uczestnik może wygrać do 34 książek.

Warto zabrać ze sobą wygodne buty, mapę Sopotu, naładowany telefon i przede wszystkim dobry humor. Spacerując w miejskiej przestrzeni, będzie można natrafić na kolejne podpowiedzi do ukrytych książek.

Podpowiedzi zostają aktywowane i pojawią się na ekranie telefonu komórkowego uczestnika gry, w momencie odnalezienia odpowiedniego punktu. Organizator przygotował dla uczestników zabawy 34 indywidualne ścieżki po Sopocie prowadzące do 34 książkowych nagród. Każda ścieżka prowadząca do ukrytej książki będzie się składać z 4 zadań. Dwa, pierwsze zadania to "I połowa hasła" oraz "II połowa hasła", które w tej edycji literackich podchodów uczestnicy odnajdą, używając nawigacji GPS. Odnalezienie obu połówek hasła pozwala na rozwiązanie zadania o nazwie "Poznaj miejsce ukrycia książki!". Ostatnie zadanie to "Zeskanuj książkę", które uczestnik wykona, skanując kod QR naklejony na odebranej książce.

ZADANIE 1 ("Połowa hasła")
Patrzymy na mapę w aplikacji, gdzie się udać, aby wykonać to zadanie. Jest to zwykły check-in (zamelduj się). Meldujemy się w danym punkcie, i uzyskujemy komunikat/wskazówkę. Jest to pierwszy fragment hasła np. "lubię".

ZADANIE 2 ("Połowa hasła")
Patrzymy ponownie na mapę, gdzie się udać, aby wykonać to zadanie. Jest to zwykły check-in (zamelduj się).. Meldujemy się w danym punkcie, i uzyskujemy komunikat/wskazówkę. Jest to drugi fragment hasła np. "czytać".

ZADANIE 3 ("Poznaj miejsce ukrycia książki!")
Jest to zadanie typu "zgadnij hasło" (nie powiązane z check-in, nie trzeba się nigdzie meldować, wpisujemy tutaj hasło np."lubię czytać". I otrzymujemy komunikat - dokładną wskazówkę, gdzie jest ukryta książka. Udajemy się w podanym kierunku po odbiór nagrody!

ZADANIE 4 ("Odbierz książkę!")
Należy zeskanować kodu QR umieszczony na książce (kod QR w formie naklejki). W ten sposób dajemy znać pozostałym graczom, że odebraliśmy książkę, jesteśmy na samej górze w rankingu wyników, jest to jasna informacja dla innych uczestników gry, że ta ścieżka jest zakończona, książka ma swojego nowego właściciela. W aplikacji jest wbudowany czytnik kodów QR, nie trzeba pobierać żadnego dodatkowego oprogramowania.

W każdym momencie trwania gry miejskiej można spontanicznie dołączyć do zabawy. Uczestnicy książkowych poszukiwań mogą się dzielić na bieżąco swoimi doświadczeniami na Facebooku (profil wydarzenia Huntly Books Sopot / #huntlybookssopotII) oraz zamieszczać zwycięskie zdjęcia z książkami. Dodatkowo Organizator będzie w trakcie trwania akcji wysyłać do uczestników podchodów specjalne wiadomości (opcja news feed w aplikacji).

Gracze mogą na bieżąco w menu aplikacji w opcji "Najlepsi gracze / Tabela wyników" sprawdzać ilość zdobytych przez siebie punktów i swoje miejsce na tle pozostałych uczestników. Każdy wykonane zadanie, nie tylko odblokowuje kolejną podpowiedź, gdzie się dalej udać, ale również przyznaje określoną ilość punktów (25 punktów). Najwięcej punktów zdobywa ten, kto odnajdzie książkę i zeskanuje kod QR na niej umieszczony. W ten sposób łatwo sprawdzić w aplikacji, kto jest zwycięzcą (uzyska on 100 punktów).

Oto lista książkowych pozycji, które można wygrać w tej nietypowej akcji:

A) dla dzieci
1. "Duża kieszeń na kłopoty"- Agata Mańczyk
2. "Zagrożeniologia"- David O'Doherty
3. "Tropiciele"- Małgorzata Karolina Piekarska
4. "Agent. Zakładniczka"- Chris Bradford
5. "Pierwsza noc pod gołym niebem"- Agata Mańczyk
6. "Asasyni i sojusznicy"- Justin Somper
7. "Tajemnice starego pałacu. Duch z Niewiadomic"- Katarzyna Majgier
8. "Strażnicy Nocy"- The 13th Sign
9. "Książka do bazgrania. Oko w oko z potworami"- Inka Vigh
10. "Kroniki Rozdartego Świata. Asystent czarodziejki"- Aleksandra Janusz

B) dla dorosłych
1. "W cieniu"- Asa Harrison
2. "Znikasz"- Christian Jungersen
3. "Zbrodnia w szkarłacie"- Katarzyna Kwiatkowska
4. "Jak złapać rosyjskiego szpiega"- Naveed Jamali, Ellis Henican
5. "Księżyc myśliwych"- Katarzyna Krentz, Julia Bielak
6. "Mroczny zakątek"- Gillian Flyyn
7. "Lolo"- Marta Szreder
8. "Rachunek"- Jonas Karlsson
9. "Xsięgi Nefasa"- Małgorzata Saramonowicz
10. "Sekret zegarmistrza"- Renata Kosin
11. "Dymny. Życie z diabłami i aniołami"- Monika Wąs
12. "Paryski architekt"- Charles Belfoure
13. "Najszczęśliwsza dziewczyna na świecie"- Jessica Knoll
14. "Ballada o drobnym karciarzu"- Lawrence Osborne
15. "Żywe trupy. Prawdziwa historia zombie."- Adam Węgłowski
16. "Mock"- Marek Krajewski
17. "Niebezpieczne kobiety"- Patryk Vega
18. "Tajemnica zaginionej ślicznotki"- Eduardo Mendoza
19. "Idealna"- Magda Stachula
20. "Gniazdo"- Cynthia D'aprix Sweeney
21. "Boże klauny"- Przemysław Dakowicz
22. "Widok na życie"- Teresa Ferenc
23. "Nietakty. Mój czas, mój jazz."- Zofia Komedowa Trzcińska
24. "Zaraz przyjdzie"- Zbigniew Jankowski
25. "Przestwór. Godziny"- Wojciech Kass
26. "Fluktuacja kwantowa"- Leszek Szaruga
27. "Starsi Panowie Dwaj. Kompendium niewiedzy"- Monika Wasowska, Grzegorz Wasowski
28. "Bowiem jak śmierć potężna jest pamięć"- Mieczysław Abramowicz
29. "Sopot. Wreszcie dojechałyśmy."- Marzenna Górska-Karpińska
30. "Grand Hotel Sopot"- Marzenna Górska- Karpińska

Wydawnictwo "Nasza Księgarnia" ufundowało 10 książek z literatury dziecięcej, Wydawnictwo "ZNAK" z Krakowa ufundowało 21 książek dla dorosłych. Pozostałe pozycje książkowe ufundowali: Towarzystwo Przyjaciół Sopotu, Muzeum Sopotu oraz UM Sopotu.

Zapraszamy serdecznie do udziału w Huntly Books Sopot II i życzymy powodzenia oraz udanej zabawy!

Data: 29 - 30.10.2016 r.
Czas trwania: 11:00 - 18:00.
Miejsce: Sopot
Udział w grze jest bezpłatny.
Strona wydarzenia na Facebooku:
https://huntlyapp.com/download