Gamifikacja, grywalizacja, a nawet gryfikacja - "cudowna" metoda na zwiększenie zaangażowania poprzez stosowanie mechanik pochodzących z gier. Część wykładowa spotkania będzie poświęcona grywalizacji i jej zastosowaniom, a przede wszystkim - odczarowaniu mitów związanych z tym modnym pojęciem. Uczestnicy zostaną zapoznani ze starą i nową szkołą grywalizacji, ciekawymi i udanymi przykładami jej implementacji a na koniec - zaprojektują swoje systemy grywalizacyjne przydatne w edukacji lub biznesie.
Warsztat odbędzie się w ramach cyklu "Projektowanie gier: cykl warsztatów kreatywnych" prowadzonych przez Piotra Milewskiego.
Celem projektu jest promocja i popularyzacja gier i zaprezentowanie ich jako narzędzia służącego nie tylko rozrywce, ale również edukacji i działaniu prospołecznemu, dzięki projektowanie ich zgodnie z trendem serious games.Zajęcia odbywające się w ramach całego cyklu będą składać się z części teoretycznej, wykładowej i praktycznej, warsztatowej, realizując w ten sposób postulaty edukacyjne metody uczenia się poprzez działanie. Program całego cyklu został tak ułożony, aby umożliwić uczestnikom udział w dowolnie wybranych warsztatach. Cały program dzieli się na trzy części a każde spotkanie będzie dotyczyć będzie osobnego tematu i stanowić zamkniętą całość. Wiedza przekazywana podczas kolejnych warsztatów przyda się podczas następnych, ale nie będzie ona niezbędna do wykonywania prezentowanych podczas ich trwania zadań. Dzięki takiej strukturze uczestnicy będą mogli brać udział w tych zajęciach, które ich interesują oraz dołączyć do grupy w dowolnym momencie.
Piotr Milewski - projektant gier, wykładowca na specjalności Gamedec Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Autor kilkudziesięciu larpów, gier miejskich, planszowych i karcianych. Organizator festiwali gier (2007 - 14 Hardkon, 2016 - Dramhaven), warsztatów a od jesieni 2014 roku współtwórca larpowej sceny BlackBox 3City. Dwukrotnie nagrodzony w konkursie Złote Maski za najlepszy scenariusz larpu. Autor artykułów, prelekcji i prezentacji o projektowaniu gier, redaktor działu larpowego magazynu "Magia i miecz" oraz publikacji "Nasiona, Drzewa Ogrody" o historii larpowania w Polsce. Żegluje w wolnych chwilach, czyli niezmiernie rzadko.