CalArts Center for New Performance, Kalifornia, USA
HA-M-LET
wyk. Peter Mark
PROGRAM ZAGRANICZNY
Tekst Szekspira może przyjąć wszystko, co mu podamy - m.in. GIF-y, memy i najbardziej współczesne obrazy. Podobnie jak Hamlet nie wiedział, jak poradzić sobie z tym, czego żądał od niego duch - obraz - jego ojca, ja także chciałem zbadać właśnie ten związek między ciałem a obrazem; w jaki sposób warstwami mogą układać się przeszłość, teraźniejszość i przyszłość; i w jaki sposób obrazy mogą zapraszać nas do wykraczania poza siebie. / Peter Mark
HA-M-LET to wielojęzyczny spektakl multimedialny osadzony w sześcianie projekcyjnym. Tematyka obłędu, zwodniczości i konfliktu w rodzinie przybiera formę cyfrową, w której artysta performer Peter Mark zmaga się z lęgnącymi w gruzach myślami i obrazami osiągającymi sugestywny stan nasycenia. Dzięki materiałom zaczerpniętym ze sztuki Szekspira, kultury internetowej, domowych filmów wideo i animacji 3D przeplatające się obrazy przechodzą płynnie między krajobrazem a ciałem, narracją a biografią - zmieniając się w tempie, będącym hołdem lotności myśli Hamleta. Brazylijscy rodzice artysty występują w rolach Króla, Królowej i Ducha, odwzorowując konflikt tekstualny i rzeczywisty zarazem - jednocześnie wyzwolony i ograniczony warstwami mediów.
TWÓRCY
Wykonanie i reżyseria: Peter Mark
HA-M-LET
wyk. Peter Mark
PROGRAM ZAGRANICZNY
Tekst Szekspira może przyjąć wszystko, co mu podamy - m.in. GIF-y, memy i najbardziej współczesne obrazy. Podobnie jak Hamlet nie wiedział, jak poradzić sobie z tym, czego żądał od niego duch - obraz - jego ojca, ja także chciałem zbadać właśnie ten związek między ciałem a obrazem; w jaki sposób warstwami mogą układać się przeszłość, teraźniejszość i przyszłość; i w jaki sposób obrazy mogą zapraszać nas do wykraczania poza siebie. / Peter Mark
HA-M-LET to wielojęzyczny spektakl multimedialny osadzony w sześcianie projekcyjnym. Tematyka obłędu, zwodniczości i konfliktu w rodzinie przybiera formę cyfrową, w której artysta performer Peter Mark zmaga się z lęgnącymi w gruzach myślami i obrazami osiągającymi sugestywny stan nasycenia. Dzięki materiałom zaczerpniętym ze sztuki Szekspira, kultury internetowej, domowych filmów wideo i animacji 3D przeplatające się obrazy przechodzą płynnie między krajobrazem a ciałem, narracją a biografią - zmieniając się w tempie, będącym hołdem lotności myśli Hamleta. Brazylijscy rodzice artysty występują w rolach Króla, Królowej i Ducha, odwzorowując konflikt tekstualny i rzeczywisty zarazem - jednocześnie wyzwolony i ograniczony warstwami mediów.
TWÓRCY
Wykonanie i reżyseria: Peter Mark