Sławek Krawczyński, Anna Godowska / Święto snów
Hamlet. Sen
na podstawie "Hamleta" Williama Szekspira, inspirowany także "Tybetańską księgą umarłych"
Premiera: 27.11.2017
Spektakl solowy, stanowiący wizję pośmiertnej wędrówki Hamleta przez jego własne dzieje. Projekt stanowi kontynuację prac artystyczno-badawczych Sławka Krawczyńskiego i Anny Godowskiej, poświęconych zastosowaniu technik pracy ze snami i nieświadomością w praktyce tańca i teatru. Badania te, rozwijane od 2004 roku do dzisiaj, dotyczyły przede wszystkim sztuki tańca.
"Hamlet. Sen" jest pierwszym przedsięwzięciem w ramach tego długofalowego projektu, w całości skupionym na sztuce aktora.
Główna idea spektaklu wyłoniła się bezpośrednio z tekstu Szekspira, jako rozwinięcie mrocznej fantazji Hamleta, która pojawia się w jego wielkim monologu:
"Umrzeć - usnąć -
Spać - i śnić może? Ha, tu się pojawia
Przeszkoda: jakie mogą nas nawiedzić
Sny w drzemce śmierci, gdy ścichnie za nami
Doczesny zamęt?"
Scenariusz, reżyseria: Sławek Krawczyński
Choreografia: Anna Godowska
Muzyka: Peter Łyczkowski
Produkcja: Stowarzyszenie Scena 96
Koprodukcja: Art Quarter Budapest
Wykonanie:
Borys Jaźnicki (aktor)
Peter Łyczkowski (muzyk)
Spektakl nagrodzony I miejscem - Dużą Konsekwencją przeglądu małych form scenicznych Sopockie Konsekwencje Teatralne 2018.
Hamlet. Sen
na podstawie "Hamleta" Williama Szekspira, inspirowany także "Tybetańską księgą umarłych"
Premiera: 27.11.2017
Spektakl solowy, stanowiący wizję pośmiertnej wędrówki Hamleta przez jego własne dzieje. Projekt stanowi kontynuację prac artystyczno-badawczych Sławka Krawczyńskiego i Anny Godowskiej, poświęconych zastosowaniu technik pracy ze snami i nieświadomością w praktyce tańca i teatru. Badania te, rozwijane od 2004 roku do dzisiaj, dotyczyły przede wszystkim sztuki tańca.
"Hamlet. Sen" jest pierwszym przedsięwzięciem w ramach tego długofalowego projektu, w całości skupionym na sztuce aktora.
Główna idea spektaklu wyłoniła się bezpośrednio z tekstu Szekspira, jako rozwinięcie mrocznej fantazji Hamleta, która pojawia się w jego wielkim monologu:
"Umrzeć - usnąć -
Spać - i śnić może? Ha, tu się pojawia
Przeszkoda: jakie mogą nas nawiedzić
Sny w drzemce śmierci, gdy ścichnie za nami
Doczesny zamęt?"
Scenariusz, reżyseria: Sławek Krawczyński
Choreografia: Anna Godowska
Muzyka: Peter Łyczkowski
Produkcja: Stowarzyszenie Scena 96
Koprodukcja: Art Quarter Budapest
Wykonanie:
Borys Jaźnicki (aktor)
Peter Łyczkowski (muzyk)
Spektakl nagrodzony I miejscem - Dużą Konsekwencją przeglądu małych form scenicznych Sopockie Konsekwencje Teatralne 2018.