Teatr Polski w Poznaniu
Hamlet
Konkurs o Złotego Yoricka
Na podstawie dramatu Williama Shakespeare'a "Hamlet, książę Danii" w tłum. St. Barańczaka oraz Heinera Müllera "HamletMaszyna" w tłum. J. St. Burasa
Historia Hamleta, napisana przez Williama Shakespeare'a między 1599-1602 rokiem, stała się kodem kulturowym, przekazywanym od pięciu stuleci na całym świecie. "Hamlet" jest maszyną, która napędza kolejne pokolenia, myśli humanistyczne i nigdy się nie zatrzyma.
Dwudziesty wiek skończył się na dobre, a jego lekcję zapomniano. Potrzebujemy nowych narzędzi, aby opisać współczesność. Hamlet, grany przez ukraińskiego aktora Romana Lutsky'iego pyta o możliwość Nowego Człowieka na gruzach obalonych idei i autorytetów. Hamlet prowadzi, tu i teraz, międzypokoleniowy i międzykulturowy dialog.
"Hamlet" nie jest widowiskiem. "Hamlet" jest akcją.
Kto obserwuje, a kto jest obserwowany?
Do przestrzeni "Hamleta" można dołączyć w dowolnym momencie, i w dowolnej chwili ją opuścić. "Hamlet" jest otwarty dla publiczności przez kilka godzin, i tak jak w galerii sztuki, widzowie sami decydują, jak długo "Hamlet" trwa, które fragmenty historii chcą zobaczyć i usłyszeć.
Widz dzięki wielokanałowym słuchawkom, które otrzymuje przy wejściu, sam wybiera, których fragmentów historii chce posłuchać. W trakcie jej trwania dowolnie sam decyduje, kiedy zmienić kanał dźwiękowy.
Struktura "Hamleta" pozwala widowni poruszać się swobodnie po sali wraz z aktorami - postaciami sztuki. Widz w sposób indywidualny poddaje się wpływom aktorów, nowych mediów, muzyki współczesnej, wielości bodźców płynących z wybiórczego, fragmentarycznego odbioru świata. "Hamlet" chce stworzyć utopijną przestrzeń. Indywidualni ludzie - widzowie i aktorzy, tworzą nowe ciało społeczne, nową wrażliwość, nowy świat., Maja Kleczewska, Łukasz Chotkowski
Łukasz Drewniak, Selekcjoner Konkursu o Złotego Yoricka: Poznański Hamlet jest grany po polsku i ukraińsku, ale zawiera w sobie więcej kultur i obrazów, ech językowych. Został przeniesiony do przestrzeni postindustrialnej zaaranżowanej przez Zbigniewa Liberę jakby był trwającym tylko tu światem równoległym. Zastygłym umierającym światem. Alternatywną Europą pomieszanych języków, ras i wartości. Publiczność dostaje słuchawki i może śledzić akcję sztuki w trzech sytuacjach, wędrować za aktorami, błądzić w labiryncie zdegradowanego Elsynoru.[...]
Wiele kluczowych scen dzieje się w tym samym momencie, spektakl trwa w zapętleniu, najwytrwalsi widzowie mogą zostać w przestrzeni gry nawet na dwie trzygodzinne odsłony. Kleczewska konstruuje Hamleta jakby to była instalacja, ruiny teatru klasycznego i europejskich iluzji, kalekich biografii bohaterów. Wszystko w jej świecie umarło, jest powidokiem dawnej świętości.
Reżyseria: Maja Kleczewska
Dramaturgia: Łukasz Chotkowski
Scenariusz sceniczny: Maja Kleczewska, Łukasz Chotkowski
Scenografia: Zbigniew Libera
Reżyseria światła oraz zdjęcia: Marcin Koszałka
Kostiumy: Konrad Parol
Muzyka: Cezary Duchnowski
Kierownictwo muzyczne: Adam Domurat
Choreografia: Kaya Kołodziejczyk
Montaż materiałów filmowych: Przemysław Chruścielewski
Współpraca merytoryczna: Paulina Skorupska,
Asystentka reżyserki, inspicjentka: Magdalena Matusewicz,
Asystentka scenografa: Ewa Małas,
Asystent kostiumografa: Emil Wysocki,
Konsultacje językowe: Martyna Strychalska,
Produkcja: Zuzanna Głowacka, Andrzej Szwaczyk
Obsada:
Kaya Kołodziejczyk
Teresa Kwiatkowska
Flaunnette Mafa
Daria Polunina
Alona Szostak
Yurii Chebotarov
Piotr Dąbrowski
Gamou Fall
Michał Kaleta
Wojciech Kalwat
Piotr Kazimierczak
Roman Lutskiy
Jakub Papuga
Mandar Purandare
Oleh Serheiev
Michał Sikorski
Paweł Siwiak
Andrzej Szubski
Hamlet
Konkurs o Złotego Yoricka
Na podstawie dramatu Williama Shakespeare'a "Hamlet, książę Danii" w tłum. St. Barańczaka oraz Heinera Müllera "HamletMaszyna" w tłum. J. St. Burasa
Historia Hamleta, napisana przez Williama Shakespeare'a między 1599-1602 rokiem, stała się kodem kulturowym, przekazywanym od pięciu stuleci na całym świecie. "Hamlet" jest maszyną, która napędza kolejne pokolenia, myśli humanistyczne i nigdy się nie zatrzyma.
Dwudziesty wiek skończył się na dobre, a jego lekcję zapomniano. Potrzebujemy nowych narzędzi, aby opisać współczesność. Hamlet, grany przez ukraińskiego aktora Romana Lutsky'iego pyta o możliwość Nowego Człowieka na gruzach obalonych idei i autorytetów. Hamlet prowadzi, tu i teraz, międzypokoleniowy i międzykulturowy dialog.
"Hamlet" nie jest widowiskiem. "Hamlet" jest akcją.
Kto obserwuje, a kto jest obserwowany?
Do przestrzeni "Hamleta" można dołączyć w dowolnym momencie, i w dowolnej chwili ją opuścić. "Hamlet" jest otwarty dla publiczności przez kilka godzin, i tak jak w galerii sztuki, widzowie sami decydują, jak długo "Hamlet" trwa, które fragmenty historii chcą zobaczyć i usłyszeć.
Widz dzięki wielokanałowym słuchawkom, które otrzymuje przy wejściu, sam wybiera, których fragmentów historii chce posłuchać. W trakcie jej trwania dowolnie sam decyduje, kiedy zmienić kanał dźwiękowy.
Struktura "Hamleta" pozwala widowni poruszać się swobodnie po sali wraz z aktorami - postaciami sztuki. Widz w sposób indywidualny poddaje się wpływom aktorów, nowych mediów, muzyki współczesnej, wielości bodźców płynących z wybiórczego, fragmentarycznego odbioru świata. "Hamlet" chce stworzyć utopijną przestrzeń. Indywidualni ludzie - widzowie i aktorzy, tworzą nowe ciało społeczne, nową wrażliwość, nowy świat., Maja Kleczewska, Łukasz Chotkowski
Łukasz Drewniak, Selekcjoner Konkursu o Złotego Yoricka: Poznański Hamlet jest grany po polsku i ukraińsku, ale zawiera w sobie więcej kultur i obrazów, ech językowych. Został przeniesiony do przestrzeni postindustrialnej zaaranżowanej przez Zbigniewa Liberę jakby był trwającym tylko tu światem równoległym. Zastygłym umierającym światem. Alternatywną Europą pomieszanych języków, ras i wartości. Publiczność dostaje słuchawki i może śledzić akcję sztuki w trzech sytuacjach, wędrować za aktorami, błądzić w labiryncie zdegradowanego Elsynoru.[...]
Wiele kluczowych scen dzieje się w tym samym momencie, spektakl trwa w zapętleniu, najwytrwalsi widzowie mogą zostać w przestrzeni gry nawet na dwie trzygodzinne odsłony. Kleczewska konstruuje Hamleta jakby to była instalacja, ruiny teatru klasycznego i europejskich iluzji, kalekich biografii bohaterów. Wszystko w jej świecie umarło, jest powidokiem dawnej świętości.
Reżyseria: Maja Kleczewska
Dramaturgia: Łukasz Chotkowski
Scenariusz sceniczny: Maja Kleczewska, Łukasz Chotkowski
Scenografia: Zbigniew Libera
Reżyseria światła oraz zdjęcia: Marcin Koszałka
Kostiumy: Konrad Parol
Muzyka: Cezary Duchnowski
Kierownictwo muzyczne: Adam Domurat
Choreografia: Kaya Kołodziejczyk
Montaż materiałów filmowych: Przemysław Chruścielewski
Współpraca merytoryczna: Paulina Skorupska,
Asystentka reżyserki, inspicjentka: Magdalena Matusewicz,
Asystentka scenografa: Ewa Małas,
Asystent kostiumografa: Emil Wysocki,
Konsultacje językowe: Martyna Strychalska,
Produkcja: Zuzanna Głowacka, Andrzej Szwaczyk
Obsada:
Kaya Kołodziejczyk
Teresa Kwiatkowska
Flaunnette Mafa
Daria Polunina
Alona Szostak
Yurii Chebotarov
Piotr Dąbrowski
Gamou Fall
Michał Kaleta
Wojciech Kalwat
Piotr Kazimierczak
Roman Lutskiy
Jakub Papuga
Mandar Purandare
Oleh Serheiev
Michał Sikorski
Paweł Siwiak
Andrzej Szubski