Wrocławski Teatr Pantomimy im. Henryka Tomaszewskiego
Historia Brzydoty
z inspiracji "Historii Brzydoty" Umberto Eco
Przedstawienie Piotrowskiej powstało z inspiracji Historią brzydoty Umberto Eco. Jedno z kanonicznych dzieł literatury, odnoszące się do teorii estetyki, dało impuls do postawienia pytania o dzisiejsze kobiece piękno.
To piękno ma swoją boginię o imieniu Ana - boginię symetrii, wagi, ciała, rozmiarów, jedzenia, liczenia, dotyku, kości, szkieletu, zera, zanikania. Wykorzystuje słabości i pragnienia, zaciera różnicę pomiędzy iluzją a rzeczywistością, pociąga w krainę anoreksji - miejsce na granicy życia i śmierci.
Aktorki przyjmują dwoiste postaci: ANOREKSJĘ (jej ucieleśnienie)
i OFIARĘ anoreksji.
Koncepcja, reżyseria, choreografia, scenografia i światła: Anna Piotrowska
Muzyka: Michał Mackiewicz
Kostiumy: Anna Piotrowska & Adam Królikowski
Obsada:
Anaza: Izabela Cześniewicz
Anasza: Agnieszka Dziewa
Anaria: Maria Grzegorowska
Anakha: Monika Rostecka
Historia Brzydoty
z inspiracji "Historii Brzydoty" Umberto Eco
Przedstawienie Piotrowskiej powstało z inspiracji Historią brzydoty Umberto Eco. Jedno z kanonicznych dzieł literatury, odnoszące się do teorii estetyki, dało impuls do postawienia pytania o dzisiejsze kobiece piękno.
To piękno ma swoją boginię o imieniu Ana - boginię symetrii, wagi, ciała, rozmiarów, jedzenia, liczenia, dotyku, kości, szkieletu, zera, zanikania. Wykorzystuje słabości i pragnienia, zaciera różnicę pomiędzy iluzją a rzeczywistością, pociąga w krainę anoreksji - miejsce na granicy życia i śmierci.
Aktorki przyjmują dwoiste postaci: ANOREKSJĘ (jej ucieleśnienie)
i OFIARĘ anoreksji.
Koncepcja, reżyseria, choreografia, scenografia i światła: Anna Piotrowska
Muzyka: Michał Mackiewicz
Kostiumy: Anna Piotrowska & Adam Królikowski
Obsada:
Anaza: Izabela Cześniewicz
Anasza: Agnieszka Dziewa
Anaria: Maria Grzegorowska
Anakha: Monika Rostecka