stat
Impreza już się odbyła
PATRONAT

W tym roku Polska Filharmonia Bałtycka przygotowała kolejną edycję koncertów promenadowych, podczas których muzyka klasyczna spotka się z folklorem i jazzem. Na wzór brytyjskiej telewizji BBC i organizowanych przez nią koncertów "The Proms", których tradycja sięga 1895 roku.

lis 28

czwartek, g. 20:00

Gdańsk,
Wstęp wolny
gru 13

piątek, g. 19:00

bilety 37-80 zł
ulgowy 27-58 zł
Kup bilet
Koncerty promenadowe Filharmonii Bałtyckiej podzielone są na dwie części - pierwsza, bardziej klasyczna odbywać się będzie w Sali koncertowej na Ołowiance, zaś druga, z nieco bardziej lekkim repertuarem i swobodniejszą atmosferą - na scenie letniej. 

muzyka poważna - koncerty w Trójmieście


I cześć - Sala koncertowa 
Sławomir Chrzanowski - dyrygent 
Katarzyna Jaracz - wokal
Orkiestra Symfoniczna PFB
Krzysztof Dąbrowski - prowadzenie

Program:
Henryk Wars - Powróćmy jak za dawnych lat - suita (opr. W. Świderski)
Henryk Wars - Miłość ci wszystko wybaczy z filmu Szpieg w masce
Waldemar Kazanecki - Walc Barbary z filmu Noce i dnie
Wojciech Kilar - Wokaliza z filmu Dziewiąte wrota
John Barry - James Bond Medley
Dolly Parton - I will always love you z filmu Bodyguard
Howard Shore - Suita z muzyki do filmu Władca Pierścieni 
Ennio Morricone - Nella Fantasia z filmu Misja 
Henry Mancini - Moon River
Claude-Michel Schönberg - Wyśniłam sen z musicalu Nędznicy
John Williams - Motyw główny z filmu Szczęki
Leigh Harline/Ned Washington - When you wish upon a Star z filmu Pinokio
John Williams - Marsz imperialny z filmu Imperium kontratakuje

II część - Scena letnia
Chłopcy kontra Basia:
Barbara Derlak - śpiew, harfa 
Marcin Nenko - kontrabas
Mateusz Modrzejewski - perkusja
Tomek Waldowski - gitara, lap steel, klawisze 
Łukasz Korybalski - trąbka, klawisze 

Chłopcy kontra Basia starają się tworzyć muzykę świeżą, nieuchwytną; dbają o tę swoistość, lubują się w nieoczywistych rozwiązaniach muzycznych i tekstowych, rozsmakowują się w szeleszczących głoskach, baśniowych historiach, długich frazach kontrabasu, nieregularnych rytmach. Czasami czerpią z tradycji jazzu, ale na tyle subtelnie, aby nie wpaść w jego ramy.
Fascynują się dawnymi melodiami kościelnymi, surowymi pieśniami obrzędowymi, balladami, ale zaraz wykonują stylistyczny zwrot, tak że nie sposób określić ich jak zespół folkowy. Ich serce stanowi akustyczne brzmienie kontrabasu, perkusji i dziewczęcego głosu. I tekst. Chłopcy kontra Basia bowiem szczególnie upodobali sobie formułę piosenki-opowieści.

Snują więc swoje historie z morałem, dziejące się w krajobrazach dawnej wsi, zaczarowanego miasta, bajkowego "za górami, za lasami", nadając starym ludowym motywom nowe życie i sensy.
Chłopcy kontra Basia powstali w 2009 w Krakowie. Wydali dotychczas EP i dwie płyty ("Oj tak!" i "O") obydwie nominowane do nagrody muzycznej Fryderyk. Obecnie przygotowują trzeci album. Są autorami i wykonawcami muzyki do spektakli Eweliny Marciniak: "Morfina" w Teatrze Śląskim, "Portret Damy" w Teatrze Wybrzeże i "W 80 dni dookoła świata. Tam i z powrotem" w Teatrze Śląskim w reżyserii Roberta Talarczyka. Mają na koncie 9 lat wspólnego grania, mnóstwo koncertów i spektakli i dużo - z tytułu ich wszystkich - radości.

Projekt dofinansowany ze środków Miasta Gdańska.