II OTWARTY TURNIEJ PETANQUE O PUCHAR PREZYDENTA MIASTA GDAŃSKA
GDAŃSK 23.08.2008
DUPLETYORGANIZATOR: GDAŃSKIE BOULE , MOSiR GDAŃSK
MIEJSCE: BOULODROME GDAŃSKIE BOULE
PAS NADMORSKI - PARK IM. RONALDA REAGANA
(Wejście od ulicy Czarny Dwór lub parking na końcu Al.Jana Pawła II Gdańsk Zaspa )
PROGRAM:9.00 - 10.00 ZAPISY DO TURNIEJU (DUPLETY)
10.00 - 15.00 ELIMINACJE ( 5 RUND SYSTEMEM SZWAJCARSKIM 40MIN. + RZUT CELEM)
13.00 - 13.30 POSIŁEK
15.00 WRĘCZENIE WSZYSTKIM UCZESTNIKOM ORYGINALNYCH PAMIĄTKOWYCH MEDALI
15.00 - 19.00 MECZE O PUCHAR PREZYDENTA 8 NAJLEPSZYCH DRUŻYN Z ELIMINACJI
19.00 WRĘCZENIE NAGRÓD
NAGRODY: PUCHARY , DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA- ORYGINALNE, SPECJALNIE ZAPROJEKTOWANE NA TEN TURNIEJ MEDALE Z PATYNOWANEGO BRĄZU.
WPISOWE: 15 ZŁ OD OSOBY ( OBIAD , NAPOJE)
ZGŁOSZENIA: DROGĄ ELEKTRONICZNĄ - mariusz@arte.gda.pl
NOCLEGI: OSOBY ZAINTERESOWANE PROSZĘ O KONTAKT - mariusz@arte.gda.pl
lub 503 00 99 31
PODSTAWOWE ZASADY GRY W BOULES1.Boules jest sportem rozgrywanym przez dwie drużyny lub dwie osoby:
- 3 graczy przeciw 3 graczom - triplet grający używają po dwie kule,
- 2 graczy przeciw 2 graczom - dublet grający używają po trzy kule,
- 1 gracz przeciw 1 graczowi - singiel grający używają po trzy kule.
2. Grać w kule można prawie na każdym terenie - żwir, ziemia, trawa.
3. Do gry używa się kul stalowych (średnica: 70,5mm - 80mm // waga: 650g - 800g) i małej drewnianej kulki zwanej buszon lub świnka (średnica: 25mm - 35mm).
4. Drużynę lub osobę rozpoczynającą rozgrywkę wybiera się losowo.
5. Gracz rozpoczynający wybiera miejsce rzutów i rysuje na ziemi okrąg nie mniejszy niż 35cm i nie większy niż 50cm, z tego okręgu rzuca się kulami stojąc obiema nogami w narysowanym okręgu. Obie stopy rzucającego muszą znajdować się wewnątrz okręgu i mieć kontakt z podłożem do momentu dotknięcia rzucaną kulą ziemi.
6. Gracz rozpoczynający rzuca świnką na odległość 6m - 1Om, zachowując odległość około 1m odstępu od przeszkody (mur, drzewo).
7. Gracz rozpoczynający rzuca kulą stalową możliwie blisko małej kulki.
8. Gracz drużyny przeciwnej / przeciwnik rzucając kulą stara się umieścić swoją kulę, bliżej małej kulki albo wybić, usunąć kulę rywala.
9. Grę kontynuuje drużyna / osoba, której kula jest dalej od małej kulki do momentu umieszczenia swojej kuli bliżej małej kulki.
10. Gdy drużynie / osobie przegrywającej "skończą się" kule lub zrezygnuje ona z dalszych rzutów, drużyna przeciwna / osoba stara się umieścić resztę swoich kul bliżej małej kulki.
11. Gdy zespoły / osoby nie mają już kul następuje obliczenie punktów. Wygrywający dostaje tyle punktów, ile kul umieścił bliżej małej kulki.
12. Drużyna / osoba, która wygrała rzuca małą kulką z miejsca, w którym ostatnio kulka leżała. Rozpoczyna się następna rozgrywka.
13. Wygrywa drużyna / osoba, który pierwsza zgromadzi 13 punktów.