stat
Impreza już się odbyła
lis 22

piątek, g. 20:00

Gdańsk Sopot,
II OTWARTY TURNIEJ PETANQUE O PUCHAR PREZYDENTA MIASTA GDAŃSKA
GDAŃSK 23.08.2008
DUPLETY


ORGANIZATOR: GDAŃSKIE BOULE , MOSiR GDAŃSK

MIEJSCE: BOULODROME GDAŃSKIE BOULE
PAS NADMORSKI - PARK IM. RONALDA REAGANA
(Wejście od ulicy Czarny Dwór lub parking na końcu Al.Jana Pawła II Gdańsk Zaspa )

PROGRAM:

9.00 - 10.00 ZAPISY DO TURNIEJU (DUPLETY)
10.00 - 15.00 ELIMINACJE ( 5 RUND SYSTEMEM SZWAJCARSKIM 40MIN. + RZUT CELEM)
13.00 - 13.30 POSIŁEK
15.00 WRĘCZENIE WSZYSTKIM UCZESTNIKOM ORYGINALNYCH PAMIĄTKOWYCH MEDALI
15.00 - 19.00 MECZE O PUCHAR PREZYDENTA 8 NAJLEPSZYCH DRUŻYN Z ELIMINACJI
19.00 WRĘCZENIE NAGRÓD

NAGRODY: PUCHARY , DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA- ORYGINALNE, SPECJALNIE ZAPROJEKTOWANE NA TEN TURNIEJ MEDALE Z PATYNOWANEGO BRĄZU.

WPISOWE: 15 ZŁ OD OSOBY ( OBIAD , NAPOJE)

ZGŁOSZENIA: DROGĄ ELEKTRONICZNĄ - mariusz@arte.gda.pl

NOCLEGI: OSOBY ZAINTERESOWANE PROSZĘ O KONTAKT - mariusz@arte.gda.pl
lub 503 00 99 31


PODSTAWOWE ZASADY GRY W BOULES

1.Boules jest sportem rozgrywanym przez dwie drużyny lub dwie osoby:
- 3 graczy przeciw 3 graczom - triplet grający używają po dwie kule,
- 2 graczy przeciw 2 graczom - dublet grający używają po trzy kule,
- 1 gracz przeciw 1 graczowi - singiel grający używają po trzy kule.

2. Grać w kule można prawie na każdym terenie - żwir, ziemia, trawa.

3. Do gry używa się kul stalowych (średnica: 70,5mm - 80mm // waga: 650g - 800g) i małej drewnianej kulki zwanej buszon lub świnka (średnica: 25mm - 35mm).

4. Drużynę lub osobę rozpoczynającą rozgrywkę wybiera się losowo.

5. Gracz rozpoczynający wybiera miejsce rzutów i rysuje na ziemi okrąg nie mniejszy niż 35cm i nie większy niż 50cm, z tego okręgu rzuca się kulami stojąc obiema nogami w narysowanym okręgu. Obie stopy rzucającego muszą znajdować się wewnątrz okręgu i mieć kontakt z podłożem do momentu dotknięcia rzucaną kulą ziemi.

6. Gracz rozpoczynający rzuca świnką na odległość 6m - 1Om, zachowując odległość około 1m odstępu od przeszkody (mur, drzewo).

7. Gracz rozpoczynający rzuca kulą stalową możliwie blisko małej kulki.

8. Gracz drużyny przeciwnej / przeciwnik rzucając kulą stara się umieścić swoją kulę, bliżej małej kulki albo wybić, usunąć kulę rywala.

9. Grę kontynuuje drużyna / osoba, której kula jest dalej od małej kulki do momentu umieszczenia swojej kuli bliżej małej kulki.

10. Gdy drużynie / osobie przegrywającej "skończą się" kule lub zrezygnuje ona z dalszych rzutów, drużyna przeciwna / osoba stara się umieścić resztę swoich kul bliżej małej kulki.

11. Gdy zespoły / osoby nie mają już kul następuje obliczenie punktów. Wygrywający dostaje tyle punktów, ile kul umieścił bliżej małej kulki.

12. Drużyna / osoba, która wygrała rzuca małą kulką z miejsca, w którym ostatnio kulka leżała. Rozpoczyna się następna rozgrywka.

13. Wygrywa drużyna / osoba, który pierwsza zgromadzi 13 punktów.