Konferencja zatytułowana "Psychologia - Konsumpcja - Jakość Życia" odbędzie się na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego w dniach 10 - 11 września 2012 roku. W charakterze prelegentów wystąpi elita akademicka polskiej i zagranicznej psychologii.
Organizatorzy pragną, aby konferencja stała się miejscem cyklicznych spotkań naukowców, którym bliska jest tematyka korzyści i kosztów rozwijającej się kultury konsumpcji. Interdyscyplinarne spotkania będą miały na celu wymianę poglądów i wyników badań ukazujących różne oblicza konsumpcji i jej wpływ na dobrostan i jakość życia.
Uczestnicy będą mieć możliwość wysłuchać wielu ciekawych wykładów oraz uczestniczyć w kulturalno - rozrywkowych imprezach towarzyszących.
PROGRAM KONFERENCJI
Dzień pierwszy, 10 września 2012
08:00‐09:00 Rejestracja uczestników hol główny budynek WNS UG, ul Bażyńskiego 4
09:00‐09:15 Otwarcie konferencji sala S204
09:15‐10:35 Sesja 1: Konsumpcja, transfer wartości, zmiany społeczne
Prowadzący: prof. KUL dr hab. Ewa Rzechowska, KUL
Sala S204
1. Miejsce dojrzałego człowieka w kulturze konsumpcyjnej. Konstruowanie aktywności życiowej i poczucie jakości życia 50‐latków w kontekście zmian na rynku pracy - prof. KUL, dr hab. Ewa Rzechowska, KUL, mgr Anna Garbacz KUL
2. Ale towar - człowiek XXI wieku jako przedmiot komodyfikacji - dr Teresa Sikora, UŚ
3. Ciało człowieka a strategie szczęśliwego życia w dziejach europejskiej kultury - dr Alojzy Morzyniec, AGH
4. Motywy oraz ekonomiczno‐społeczne uwarunkowania konsumpcji towarów i usług kulturalnych ‐ mgr Iwona Malinowska, SGGW
10:35‐11:35 Wykład plenarny 1: Between wealth and well‐being: reflections on a transforming world
prof. James Burroughs, University of Virginia
Sala S204
11:35‐11:50 Przerwa na herbatę, kawę sala 108C
11:50‐13:10 Sesja 2: Wartości, dobrostan, jakość życia
Prowadzący: prof. dr hab. Bogdan Mróz, SGH
Sala S204
1. Czy płacenie podatków sprawia, że jesteśmy bardziej zadowoleni z życia i szczęśliwi?
Moralność obywatelska, moralność podatkowa i dobrostan - dr Małgorzata Niesiobędzka UG, prof. UG dr Anna Maria Zawadzka UG
2. Motywy konsumpcji a struktura wartości młodych dorosłych - mgr Magdalena Poraj ‐ Werder, UW
3. Antymaterialistyczny przekaz muzyczny a aspiracje życiowe - raport z badań przeprowadzonych wśród słuchaczy muzyki reggae ‐ mgr Łukasz Jach, UŚ
4. Preferowane cechy pracy zawodowej a aspiracje życiowe i zadowolenie z życia nastolatków - mgr Rafał Rymkiewicz, prof. UG dr hab. Anna Maria Zawadzka, UG
13:10‐14:30 Sesja 3: Psychologia pieniądza
Prowadzący: prof. SWPS dr hab. Tomasz Zaleśkiewicz, SWPS
Sala S204
1. Pieniądze i nieśmiertelność: wpływ aktywizacji pieniądza na lęk egzystencjalny ‐ prof. SWPS dr hab Tomasz Zaleśkiewicz, dr Agata Gąsiorowska, prof. dr hab. Aleksandra Łuszczyńska, SWPS, dr. Pelin Kesebir, prof. Tom Pyszczyński, University of Colorado
2. Czy można zwiększyć poziom oszczędności zmieniając to jak o nich myślimy? ‐ mgr Joanna Rudzińska‐Wojciechowska, UW
3. Wpływ aktywacji pieniądza i postaw wobec pieniędzy na zachowanie w grze dyktator - dr Anna M. Hełka, dr Agata Gąsiorowska, SWPS
Lęk przed śmiercią i oszczędzanie: czy trwoga egzystencjalna może powstrzymać nas przed
konsumpcją? ‐ dr Agata Gąsiorowska, prof. SWPS dr hab. Tomasz Zaleśkiewicz, SWPS
14:30‐15:15 Przerwa obiadowa sala 108C
15:15‐16:35 Sesja 4: Standardy życia związane z konsumpcją i zadowolenie z życia
Prowadzący: prof. UW dr hab. Dominika Maison, UW
Sala S204
1. Sytuacja ekonomiczna a dobrostan psychiczny dzieci w okresie wczesnej adolescencji
‐ mgr Marta Petelewicz, UŁ
2. Czy szczęśliwy konsument to dobry konsument? O relacji zadowolenia z życia z wzorcami konsumpcji - prof. UW dr hab. Dominika Maison, UW
3. Dobrostan psychiczny polskich emigrantów konsumpcyjnych w Kanadzie i Holandii.- dr Aleksandra Borkowska, UKSW
4. Kieszonkowe - tylko pieniądze czy aż pieniądze? ‐ dr Zofia Pupin, UO
16:35‐17:15 Sesja plakatowa z kawą i herbatą:
Prowadzący: dr Magdalena Żemojtel‐Piotrowska,, dr Dorota Godlewska -Werner, UG
Sala 108C
1. Struktura i własności psychometryczne kwestionariusz BPOiOP do pomiaru satysfakcji z życia ‐ mgr Joanna Kłosowska, UJ
2. Korelaty i uwarunkowania poziomu satysfakcji z pracy - prezentacja wyników mgr Joanna Kłosowska, UJ
3. Orientacja temporalna a zachowania inwestycyjne i konsumpcyjne - dr Magdalena Nawrat, Alicja Żak‐Łykus, UO
4. System wartości a ocena jakości życia młodzieży akademickiej w świetle badań ankietowych studentów uczelni miasta Poznań ‐ dr Tomasz Strózik, UEP
5. Na szczęście i na zdrowie - czyli mapa dobrego stanu Polaków - wyniki pomiaru poczucia well‐being Polaków na tle innych krajów ‐ mgr Tatiana Popadiak - Kuligowska, mgr Joanna Opoczyńska, mgr Agnieszka Antecka, SWPS
6. Samonaprawa jako determinanta szczęścia ‐ analiza na przykładzie wybranych miar dobrostanu prof. UG dr hab. Anna Maria Zawadzka, mgr Anna Szabowska‐Walaszczyk UG
19:30 Uroczysta kolacja, restauracja Laguna Smaku, molo, Sopot
Dzień drugi, 11 września 2012
09:00‐10:00 Wykład plenarny 2: The relevance of spiritual transcendence in a consumer economy: the dollar and sense of it - prof. Ralph Piedmont, Loyola University, Maryland
Sala S204
10:00‐11:20 Sesja 5: Konsumpcja, duchowość, materializm
Prowadząca: prof. UŚ dr hab. Małgorzata Górnik‐Durose, UŚ
1. W poszukiwaniu istoty materializmu: "duchowość" a merkantylizm psychiczny ‐ prof. UŚ dr hab. Małgorzata Górnik‐Durose, UŚ
2. Duchowe wyznaczniki ziemskich przyjemności: wpływ aktywizacji treści transcendentnych i lęku przed śmiercią na nabywanie dóbr - dr Magdalena Żemojtel
- Piotrowska, dr Jarosław Piotrowski, dr Joanna Różycka, dr Katarzyna Skrzypińska, UG
3. Popyt na nieśmiertelność - dr Tomasz Baran, UW
4. O źródłach wzrostu konsumpcji: czyli preferencje konsumenckie w sytuacji zagrożenia
w dziedzinie moralności i sprawności ‐ prof. UG dr hab. Anna Maria Zawadzka, UG
11:20‐11:35 Przerwa na herbatę i kawę sala 108C
11:35‐13:15 Sesja 6: Dobrostan w środowisku pracy
Prowadzący: prof. UJ dr hab. Aleksandra Tokarz, UJ
Sala S204
1. Inwestycyjne aspekty zaangażowania w pracę w kontekście kontraktu psychologicznego dr Małgorzata Chrupała - Pniak, dr Damian Grabowski, UŚ
2. I‐deals jako metoda kształtująca satysfakcjonujące relacje człowiek - organizacja ‐ prof. UEP dr hab. Elżbieta Kowalczyk, UEP
3. Rola płci, rodzaju motywacji potencjalnego pracownika oraz wizerunków firm w ocenie ich atrakcyjności - dr Małgorzata Styśko‐Kunkowska, Małgorzata Kozłowska, UW
4. Poziom zadowolenia z życia u pracoholików jako kryterium wyróżnienia funkcjonalnej i dysfunkcjonalnej postaci pracoholizmu ‐ dr Diana Malinowska, prof. UJ Aleksandra Tokarz, UJ
5. Partner w domu, partner w biurze? Czyli o jakości życia par pracujących razem i osobno ‐ dr Karol Karasiewicz, dr Aleksandra Lewandowska‐Walter, dr Dorota Godlewska‐Werner, dr Andrzej Piotrowski, UG
13:15‐14:15 Sesja 7: Reklama i konsumpcja
Prowadzący: dr Małgorzata Niesiobędzka, UG
Sala S204
1. Wpływ reklamy na przebieg procesu podejmowania decyzji zakupowych konsumentów - dr Joanna Chudzian, SGGW
2. Psychologiczny profil współczesnego konsumenta - jego reakcje i zachowania pod wpływem działań promocyjnych - dr Jolanta Tarapata, dr Alicja Krzepicka, WAT
3. Inteligencja emocjonalna i poczucie kontroli młodzieży a przekaz reklamowy - Daria Wójtowicz, Katarzyna Bochyńska, UMCS
14:15-15:00 Dyskusja, podsumowanie i zakończenie konferencji
Szczegóły na stronie